بعد از ۶ سال

۳ دیپلمات ایرانی در "جده" عربستان مستقر شدند

با اعزام سه دیپلمات ایرانی، نمایندگی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی فعالیت مجدد خود در جده عربستان را از پس از ۶ سال وقفه از سرمی‌گیرد .

۳ دیپلمات ایرانی در "جده" عربستان مستقر شدند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دوم دی ماه ۱۴۰۰ در یک نشست خبری با "فواد حسین "وزیر خارجه عراق در تهران با اشاره به نقش بغداد در برگزاری چهار دور مذاکره بین ایران و عربستان اعلام کرد: عربستان سعودی با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌های ایران به عنوان دیپلمات‌های مستقر در سازمان کنفرانس اسلامی در جده موافقت کرده  و ویزای این دیپلمات های دریافت شده است، او همچنین به تازگی در مصاحبه با الجزیره صدور روادید برای دیپلمات های ایرانی برای حضور در جده را  نشانه ای مثبت و خوب  عنوان کرد.

بر اساس این گزارش این سه دیپلمات طی روزهای اخیر راهی جده شده‌اند و قرار است بعد از ۶ سال نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی فعالیت خود را مجددا  در جده آغاز کند.

فعالیت دفتر نمایندگی ایران در جده در سال ۱۳۹۴  و در پی قطع روابط ایران و عربستان بعد از حمله عده‌ای  به سفارت این کشور در تهران و کنسولگری آن در مشهد تعطیل شد .

آخرین نماینده دائم ایران در سازمان همکاری اسلامی در جده،"مهدی حمزه ای" بود که بعد از این اتفاقات به همراه دیگر دیپلمات‌های ایرانی مستقر در جده راهی تهران شد .

در همان سال پس از این تحولات، اجلاس فوق‌العاده وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان به منظور رسیدگی به موضوع حمله به سفارت عربستان در تهران در جده تشکیل شد . این اجلاس در متن بیانیه پایانی خود "تجاوز به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد را محکوم" و این اقدام را  نقض فاحش کنوانسیون‌های ژنو و وین راجع به حفاظت از اماکن سیاسی و مغایر قوانین و حقوق بین‌الملل دانست.

همچنین در این بیانیه گفته شده که این حملات مغایر منشور سازمان همکاری اسلامی و منشور سازمان ملل متحد است که با هدف پیشبرد روابط دوستانه، احترام متقابل و همکاری بین کشورهای عضو ایجاد شده‌اند.

 در این اجلاس سید عباس عراقچی که به عنوان نماینده ایران در اجلاس جده شرکت کرده بود، گفت که دولت ایران این حمله را محکوم کرده و تحقیقاتی را برای شناسایی و مجازات عاملان آن به جریان انداخته است.

سازمان همکاری اسلامی، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد

سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که ۵۷ کشور از  قاره های مختلف درآن عضویت دارند .

 این سازمان به عنوان صدای جمعی جهان اسلام و تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان ایجاد شده است .

در سال ۱۹۷۰  اولین نشست  وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شد که در آن  برای ایجاد دبیرخانه دائمی در شهر جده تصمیم گرفته شد.

 فعالیت نمایندگی ایران در جده و ریاست سه ساله ایران بر سازمان همکاری اسلامی

سال ۱۳۶۹ و در پی سفر "سعودالفیصل" وزیر امور خارجه وقت عربستان به تهران، موافقت سعودی ها برای تاسیس سفارت و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان کنفرانس اسلامی درجده جلب و مقدمات آن فراهم شد.

هیأت وزیران ایران نیز در جلسه مورخ ۱۳۷۰.۵.۹ بنا به پیشنهاد شماره ۸۱۰.۷۹۳۶ مورخ ۳۶۹.۱۲.۴وزارت امور خارجه و به استناد تبصره ذیل بند (۱) ماده (۲)‌قانون وظایف وزارت امورخارجه مصوب ۱۳۶۴ تصویب کردند که وزارت امور خارجه مجاز است نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان کنفرانس اسلامی در جده را ایجاد کند .

 سید عباس عراقچی از جمله اولین دیپلمات های ایرانی بوده که از سال  ۱۳۷۱  تا ۱۳۷۶ در این مکان دیپلماتیک فعالیت کرده است .

به دنبال برگزاری هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت سید محمد خاتمی، هشتمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان کنفران اسلامی در تاریخ ۱۸ آذرماه ۱۳۷۶ در تهران برگزار شد و جمهوری اسلامی ایران به مدت سه سال ریاست این سازمان را برعهده گرفت.

در طی سال های اخیر ،ایران  چندین بار از برخی موضع گیری ها و اقدامات  سازمان همکاری اسلامی انتقاد کرده است و این سازمان را متهم به عدم شفافیت و نادیده گرفتن  مواضع برخی از کشورها از جمله ایران کرد

 

استقبال ایران از آغاز فعالیت دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی

چندی پیش حسین ابراهیم طه، دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی در پیام‌های جداگانه ای برای " ابراهیم رئیسی" رییس جمهور و" حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه، برای تقویت همکاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرد ، ایران نیز از انتخاب وی به عنوان دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی استقبال کرد در همین چارچوب سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در یک موضع گیری رسانه ای اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان همکاری اسلامی از ظرفیت‌های عظیمی برای تحقق وحدت امت اسلامی و اصول و ارزش‌های ناب و متعالی اسلام برخوردار است،  امیدواریم در دوره دبیرکل جدید شاهد افزایش قابل توجه این تلاش‌ها و ثمردهی محسوس آن در تامین منافع مشترک امت اسلامی و دولت های عضو سازمان در عرصه تعاملات بین‌المللی باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما ضمن تقدیر از کوشش‌های «احمد بن العثیمین» دبیرکل پیشین این سازمان برای ارتقا و تحکیم اتحاد و همبستگی دولت‌های عضو، آمادگی کامل داریم در دوره دبیرکل جدید بر اساس اصل تضمین ایجاد فرصت‌های برابر برای فعالیت و مشارکت کامل و آزاد همه اعضا در چارچوب منشور سازمان با دبیرکل این سازمان، همکاری نزدیک و برادرانه‌ای داشته باشیم.

خطیب زاده تاکید کرد: در موضوع فلسطین و مقابله با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در مصادره اموال و دارائی‌های فلسطینیان لازم است از ظرفیت‌های این سازمان به منظور مقابله با جریان نامبارک موسوم به «عادی سازی» و به محاق بردن رژیم صهیونیستی از طریق تحکیم هر چه بیشتر اتحاد و وفاق میان دولت های عضو سازمان علیه این رژیم اقدام شود.

 به گزارش ایسنا در اواخر آذرماه سال جاری نیز  نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در مورد تحولات افغانستان در اسلام آباد برگزار شد و وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این اجلاس با حسین ابراهیم طاها دبیرکل جدید این سازمان دیدار کرد.

حسین امیرعبدالهیان در این دیدار با تبریک انتصاب وی به این سمت بر نقش OIC  و دبیرکل این سازمان در کمک به حل مشکلات و بحران های موجود در جهان اسلام از جمله افغانستان و فلسطین تاکید کرد.

انتقادات ایران از سازمان همکاری اسلامی در سال های اخیر

در طی سال های اخیر ،ایران  چندین بار از برخی موضع گیری ها و اقدامات  سازمان همکاری اسلامی انتقاد کرده است و این سازمان را متهم به عدم شفافیت و نادیده گرفتن  مواضع برخی از کشورها از جمله ایران کرده  و معتقد بوده  که  رویکردهای تبعیض آمیز و ضدایرانی دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در سالهای اخیر تحت دخالت و فشار عربستان سعودی باعث شده که این دبیرخانه از اهداف حرفه ای خود فاصله گرفته و رویکرد فشار علیه اعضا را دنبال کند.

 ایران ، این رویکرد را خسارت بار و برخلاف رویه‌ها و اصول حاکم بر سازمان های بین المللی دانسته و خواستار بی‌طرفی، شفافیت و احترام دبیرخانه این سازمان به اهداف اصلی و اولیه سازمان همکاری اسلامی در دفاع از حقوق مردم فلسطین و مخالفت و مقابله با توطئه های رژیم صهیونیستی شد.

 چنان که در همین راستا در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ غلامحسین دهقانی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در نشستی با سفرای کشورهای اسلامی مقیم ایران، ضمن تشریح دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص اولویت‌های جهان اسلام و تحولات منطقه‌ای و تبیین توطئه های رژیم صهیونیستی و برخی قدرت های فرامنطقه ای در ایجاد انحراف در اهداف سازمان همکاری اسلامی، خواستار هوشیاری کشورهای اسلامی در برابر این انحرافات و توطئه‌ها شد.

دهقانی مسئله فلسطین را همچنان اولویت و هدف عالی و اصلی سازمان همکاری اسلامی دانست و با توجه به وضعیت جاری در دنیای اسلام و منطقه غرب آسیا به ویژه طرح‌های ترامپ و رژیم صهیونیستی برای منطقه و تلاش برای ایجاد شکاف بین کشورهای اسلامی تأکید کرد: این سازمان و اجلاسیه‌های آن از جمله اجلاس مکه باید مکانی برای ارتقای همبستگی و یکپارچگی امت اسلامی باشد نه اینکه با اعمال نفوذ بیگانگان و برخی عوامل آنها، تبدیل به محلی برای تفرقه و دشمنی و طرح موضوعات کاملاً غیر مرتبط با اهداف سازمان همکاری اسلامی گردد.

وی ادامه داد: دول اسلامی باید با اقدامات تفرقه افکنانه و تلاش برای منحرف کردن توجه اعضای سازمان از مسأله اصلی دنیای اسلام، یعنی مسأله فلسطین به دیگر مطالب، مقابله نمایند؛ زیرا هر اقدامی در این جهت خدمت به رژیم صهیونیستی و دولت ترامپ خواهد بود.

دهقانی بر ضرورت رعایت قاعده  اجماع و اصل شفافیت در تصمیم‌گیریهای سازمان تأکید و از رویه جاری که مواضع برخی کشورها از جمله ایران در این اجلاسها کاملا نادیده گرفته می‌شود، انتقاد کرد.

 همچنین در این سال ها عربستان در چندین نوبت از صدور روادید برای هیات ها و دیپلمات های ایرانی برای شرکت در نشست های سازمان همکاری اسلامی در جده خودداری کرده است و این موضوع مورد اعتراض ایران قرار گرفته است .

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • مش جمعه
    0

    حسن کردمیهن * فرمانده حمله کنندگان بسفارت عربستان* را بعنوان کاردار و آقای جنتی را بعنوان سفیر کبیر به عربستان بفرستید.

  • ناشناس
    0

    بدبختی مال ما عشق و حال و زیارت مال مسئولین

  • ناشناس
    0

    عملکرد و رفتار دوگانه ایران برای همه مردم ثابت شده است.

  • ناشناس
    0


    عملکرد و رفتار دوگانه ایران برای همه مردم ثابت شده است.
    ایران ثابت کرد که متاسفانه دشمن را نمی شناسد
    وقتی سران بی ادب عربستان سعودی در رسانه های بارها اعتراف کردند که همه کشورهای عربی منطقه در جنگ تحمیلی هشت ساله از صدام حمایت می کردند سوال اینجاست که چرا ایران با کشورهای عربی جنایتکار مذاکره و همه جانبه همکاری می کند.

  • ناشناس
    0

    عملکرد و رفتار ایران در این زمینه بی شرمانه بوده است

  • 1

    حمله شیمیایی به ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله کار صدام، آمریکا، غرب و با کمک مالی کشورهای عربی بود.

  • 1


    حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان همان سیاست نادرست غلط و اشتاه ظریف را تکرار می کند.

  • 1

    نتیجه حمله تروریستی در تهران، اهواز و سایر شهرهای ایران، ترور سلیمانی و فخری زاده و همکاری همه جانبه ایران با عربستان سعودی در این زمینه شرم آور و تاسف بار است.

  • ناشناس
    0

    اعتماد به مسئولان حمایت از این خیانتکاران است.

  • 1

    در پاسخ به حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان
    همکاری ایران با عربستان سعودی حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.

  • 3

    درپاسخ به قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار!
    آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون درعراق، افغانستان، لیبی ومنطقه خاورمیانه بیش از 999 هزار بار مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت درمنطقه شده است.
    دولتمردان آمریکایی درسال 2003 با دستور حمله به عراق و لیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند/ و این درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی خیانتکار ازسال 2003 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه وحشی گری و غیرانسانی آمریکایی ها نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
    و مجامع حقوق بشری ازسال 2003 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
    آنچه امروز درسوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، لیبی، یمن، لبنا، نوارغزه، فلسطین، منطقه و جهان دیده می شود منعکس کننده جنایات وحشیانه وحشی گری و غیرانسانی آمریکا ومتحدانش است.
    قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک مورد اعتماد ما نیست.
    حرف قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک دیگر چه اعتباری دارد؟
    چه کسی باور می کند قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک نگران حقوق بشر درعراق، افغانستان، پاکستان، لیبی، نوارغزه، فلسطین، میانمار، سوریه، یمن، منطقه وجهان است.
    آمریکا جنایتکارناقض حقوق بشراست / پرورش دهنده تروریست، مدافع حقوق بشرنخواهد بود.
    قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک سیاه ترین پرونده حقوق بشر را دارد.
    آمریکا جنایتکارازسال 2001 تاکنون به همراهی انگلیس با کمک مالی برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، امارات، بحرین، مغرب واردن ازتروریسم برای تغییر حکومت ها استفاده می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
    حکم دادگاه بی عدالت آمریکا جنایتکار ضد علیه ایران، مصرف داخلی آمریکا است.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را ازتروریسم کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را ازالقاعده کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را ازگروهک تروریستی منافقین کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را از طالبان کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را ازتکفیری ها کرد.
    دولت آمریکا بیشرین حمایت را از گروه های تروریستی کرد.
    دولت آمریکا بیشرین حمایت را از مخالفان سوری کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را از ارتش آزاد سوریه کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را از جبهه النصره کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را از جنایتکاران جنگی درسوریه، لبنان، نوارغزه، فلسطین، عراق، افغانستان، لیبی، یمن، میانمار کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را از حامیان اصلی تروریسم کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را از رژیم جعلی صهیونیستی کرد.
    دولت آمریکا از تجاوز آل سعود حمایت می کند.
    دولت آمریکا ازتجاوز نتانیاهو حمایت می کند.
    قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک نمی تواند مدعی دفاع ازحقوق بشر باشد.
    که قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک چشم خود را برروی واقعیات بسته ونمی تواند مدعی دفاع ازحقوق بشر باشد.
    آمریکا جنایتکاردشمن تاریخی مردم ایران است.
    قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک درمورد جنایات وحشیانه وحشی گری آمریکا، عربستان سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی درسوریه، لبنان، نوارغزه، فلسطین، عراق، یمن ومنطقه خفه خون گرفتن، کاری نمی کند و سکوت اختیارکرده است.
    حکم دادگاه بی عدالت آمریکا جنایتکار درباره ایران برای ما هیچ ارزشی ندارد.
    قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک درجایگاهی نیست که وضعیت حقوق بشر در دیگرکشورها را ارزیابی کند.
    بمباران شیمیایی سردشت توسط ارتش صدام دیکتاتورکمک های و حمایت های همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و با کمک های مالی برخی کشورهای عربی جنایتکار، سند رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر، حقوق بشرآمریکایی، حقوق بشراروپایی و سازمان های بین المللی خیانتکاراست.
    رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهور سابق عراق با دستور مستقیم آمریکا وغرب علیه مردم ایران از سلاح شیمیایی ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان استفاده کرده است / و مجامع حقوق بشری بیش از 30 سال است خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند.
    ومجامع حقوق بشری 1367/04/12 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند وسکوت اختیارکرده اند؟
    و این درحالی است که آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار، آلمان جنایتکار، مدعیان دروغین حقوق بشر، سازمان های مدعی دفاع ازحقوق بشر و سازمان های به اصطلاح بین المللی ازسال 1367 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه وگری فرمانده آمریکایی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
    سرنگون کردن هواپیمای مسافری کشورمان توسط فرمانده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت آمریکایی برگ دیگری درکارنامه سیاه وننگین آمریکایی ها، وحقوق بشرآمریکایی ومدعیان حقوق بشراست.
    آمریکا جنایتکارباید درمورد سرنگونی هواپیمای مسافربری کشورمان را توصیح دهد.
    هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران توسط فرمانده آمریکایی وکشتن 290 شهروند غیرنظامی و... جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
    آمریکا جنایتکاربزرگترین ناقض حقوق بشردردرنیاست.
    آمریکا جنایتکارحق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
    جنایات کاخ سفید ننگ بزرگ تاریخی است.
    کاخ سفید تاکنون احترامی برای زندگی بشری قائل نیست.
    چرا فرمانده بی ادب آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران حمله کرد؟
    رفتارکاخ سفید شرم آوراست.
    رفتارآمریکا جنایتکاردراین زمینه شرم آوراست.
    نباید درقبال جنایات وحشیانه و وحشی گری فرمانده بی ادب آمریکایی سکوت کرد.
    فرمانده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت آمریکایی هواپیمای مسافری کشورمان را سرنگون کرد اما مدال افتخار دریافت کرد و عدهای در کشور نسبت به آن اتفاق بیشرمانه سکوت کرده بودند حال چه شده که در مورد یک مأمور نیروی انتظامی که به وظیفه قانونی خود عمل کرده همان عده صدای ضجه و مویهشان گوش فلک را کر کرده است!

    اسناد پشتیبانی، کمک و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه وآلمان ازتجاوز صدام درمدت هشت سال جنگ تحمیلی را دراختیارداریم.

    متهم کردن ایران نقض حقوق بشر و... ازسوی آمریکا وهم پیمانانش درواقع به سرپوش گذاشتن به جنایت ها، خیانت های، دخالت های، مداخله گری و تجاوزهای خودشان ازسال 2003 تاکنون درعراق، افغانستان، پاکستان، لیبی، نوارغزه، فلسطین، لبنان، سوریه، منطقه وجهان است.
    آمریکا وهم پیمانانش ازسال 2003 تاکنون درافغانستان، عراق، لیبی ومنطقه خاورمیانه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند.
    چرا مدعیان حقوق بشر خیانتکارشماره یک سکوت کرده اند؟
    چرا سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک سکوت کرده اند؟
    چرا آمریکایی ها جنایتکارشماره یک سکوت کرده اند؟
    چرا کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک سکوت کرده اند؟
    چرا روحانی، ظریف، مسئولان و نمایندگان مجلس و... دراین زمینه سکوت کرده اند؟
    اسناد پشتیبانی، کمک و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه وآلمان ازتجاوز صدام درمدت هشت جنگ تحمیلی را دراختیارداریم.
    بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهور سابق عراق و ارتش جنایتکارشماره یک عراق با پشتیبانی و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و کمک مالی چند کشورجنایتکارشماره عربی درسایه سکوت سازمان های بین المللی، نماد حقوق بشرآمریکایی، نماد حقوق بشراروپایی و نماد جنایات مدعیان حقوق بشر!
    آمریکا شریک جنایات صدام است.
    انگلیس شریک جنایات صدام است.
    فرانسه شریک جنایات صدام است.
    آلمان شریک جنایات صدام است.
    عربستان سعودی شریک جنایات صدام است.
    سازمان ملل شریک جنایات صدام است.
    شورای امنیت سازمان ملل شریک جنایات صدام است.
    شورای حقوق بشرسازمان ملل شریک جنایات صدام است.
    سازمان عفوبین الملل شریک جنایات صدام است.


    بمباران شیمیایی سردشت توسط ارتش عراق تحت امر رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهورسابق عراق با پشتیبانی کاخ سفید وغرب، سند رسوایی آمریکایی ها، کشورهای اروپایی، مدعیان حقوق بشرو سازمان های بین المللی است.
    مدعیان امروزکاربرد سلاح شیمیایی درسوریه، شریک جرم رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهورسابق عراق بودند.
    رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهورسابق عراق با حمایت آمریکا وغرب علیه مردم ایران ازسلاحهای شیمیایی ساخت آمریکایی واروپایی درجنگ تحمیلی هشت سال استفاده کرده است/ ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند وسکوت اختیارکرده اند؟ وسازمان های بین المللی هم سکوت اختیارکرده اند.
    واین درحالی است که مدعیان حقوق بشر، سازمان های بین المللی و سازمان های مدعی دفاع ازحقوق بشرتاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه وغیرانسانی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.
    مدعیان دروغین حقوق بشردرمقابل این کشتارغیرانسانی نه تنها ساکت نشسته اند بلکه حتی به آن چراغ سبزنیز نشان می دهند.
    جنایات مدعیان حقوق بشر.
    مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست دارند.
    مدعیان حقوق بشربه فجایع کشتارمظلومان چراغ سبزنشان می دهند.
    آمریکا جنایتکارشماره یک بزرگترین ناقض حقوق بشردردنیاست.
    کاخ سفید ازسال 1357 تاکنون درفرانسه با گروهک تروریستی منافقین همکاری می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
    کاخ سفید ازسال 2003 تاکنون درافغانستان، پاکستان ومنطقه با تروریسم همکاری می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
    کاخ سفید حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
    واشنگتن حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
    هرچه می توانید روی موشک کاری کنید/ آمریکا باید سیلی بخورد.
    دشمنی آمریکا مربوط به مسائل هسته ای ایران نمی شود.
    آمریکا ازسال 1357 تاکنون ثابت کرد که با ملت دشمن است، نه موشک
    چرا آمریکا جنایتکارشماره یک به هواپیمای مسافربری ایران حمله کرد؟ درتاریخ 1367/04/12
    هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران درتاریخ 1367/04/12 وکشتن 290 شهروند غیرنظامی و...
    فاجعه کشتاربی رحمانه هزاران تن ازمسلمانان منا!

    و این درحالی است که مدعیان حقوق بشر جنایتکارشماره یک از 12 تیرماه 1367 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی حمله تروریستی ناو نظامی تروریست آمریکا جنایتکارشماره یک نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
    و این درحالی است که سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک از 12 تیرماه 1367 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی حمله تروریستی ناو نظامی تروریست آمریکا جنایتکارشماره یک نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
    و این درحالی است که مجامع حقوق بشری قانون جنگل از12 تیرماه 1367 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی حمله تروریستی ناو نظامی تروریست آمریکا جنایتکارشماره یک نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
    و این درحالی است که کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک از 12 تیرماه 1367 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی حمله تروریستی ناو نظامی تروریست آمریکا جنایتکارشماره یک نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
    حمله تروریستی ناو نظامی تروریست آمریکا جنایتکارشماره یک به هواپیمای مسافری ایران جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است.
    منافقین چگونه متولد شد؟ / حامیان گروهک تروریستی منافقین چه کسانی هستند؟ گروهک تروریستی منافقین درسال 1357 توسط فرانسه با هماهنگی، همدستی و همکاری صدام دیکتاتور، برخی کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی به سرکردگی آمریکا درسایه سکوت سازمان های بین المللی!
    چرا فرانسه ازسال 1357 تاکنون به عاملان شهادت 18000 ایرانی پناه داده است؟
    ایتالیا و فرانسه، پایتخت و خانه قاتلان 18 هزار شهید ایرانی+ فیلم
    و این درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی ازسال 1357 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی گروهک تروریستی منافقین و حامیانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
    دولت روحانی، ظریف، عراقچی، برخی مسئولین و نمایندگان مجلس هم تاکنون نه تنها در برابر مقابل آمریکا و متحدانش از حق و حقوق ملت ایران دفاع و حمایت نکردند و متاسفانه همه جانبه هم با حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین، مذاکره، ملاقات، دیدار، گفت و گو و همکاری کردند.

  • دلتنگ
    1

    انشاالله یه روزی تو اسرائیل هم مستقر بشن

  • ناشناس
    0

    در منطقه خاورمیانه تنها فقط ایران است که از جنایت های عربستان سعودی متحدانش سرپوش می گذارد و هم دفاع و حمایت و استقبال می کند.

  • ناشناس
    0

    ایران هم متاسفانه از تجاوز آل سعود حمایت می کند.

  • ناشناس
    0

    عربستان با صدها میلیارد دلار هزینه و به حراج گذاشتن تمام حیثیت خود تلاش کرد تا قدرت برتر منطقه شود اما اکنون روزی نیست که از سوی مقاومت یمن تحقیر نشود. یک روزی در خیال هم نمی‌گنجید مقاومت این کشور مظلوم سیستم راداری و پدافندی آمریکا را مقهور خود کند و ادوات نظامی آل‌سعود را از روی رد پا به غنیمت بگیرد.

    مشکل آقای ظریف وزیر خارجه سابق کشورمان در مذاکرات هسته‌ای این نبود که فرق بین لغو تعلیق را در زبان انگلیسی نمی‌دانست بلکه مشکل او این بود که اولا به دشمن کشورش کاملا بی‌اعتماد نبود ثانیا انتقاد عقلای دلسوز کشور را نشنیده گرفت و شد آنچه که نباید می‌شد.

  • 0

    وقتی فردی مثل خانم سوچی عامل قتل‌عام کننده مسلمانان کشور میانمار جایزه صلح می‌گیرد نباید از نامزد شدن مواجب‌بگیر معلوم‌الحال و وطن‌فروشی مثل مسیح علی‌نژاد برای چنین جایزه‌ای تعجب کرد.

  • 0

    ایران میلیاردها دلار دارایی انباشته شده در کره جنوبی دارد که برخلاف اصول مسلم حقوق بین‌الملل بلوکه شده است. دولت باید برای آزاد شدن این سرمایه از هیچ کوششی دریغ نکند و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه بهره ببرد.

  • 0

    وقتی با وجود چندین هزار نیروی نظامی آمریکا طی 10 سال در افغانستان نتیجه آن شد که افغانستان در چند روز بدست طالبان افتاد معلوم است که باقی ماندن دو هزار نظامی آمریکا در کشور عراق با عنوان مستشار جز دردسر برای عراق هیچ نفعی نخواهد داشت.

  • 0

    غربی‌ها سال‌هاست شعار می‌دهند ورزش از سیاست جداست با این حال کشور چین را در بازی‌های المپیک زمستانی تحریم سیاسی کرده‌اند. این تناقض چگونه قابل توجیه است؟

  • ناشناس
    0

    در اتحادیه اروپا کشور فرانسه که خود را مهد آزادی معرفی می‌کند شدیدترین مدیریت و اعمال حاکمیت بر فضای سایبری را دارد و شهروندان آن حق جست‌وجوی برخی عبارات را در موتورهای جست‌وجوگر ندارند در ضمن اینترنت مدارس نیز بسیار محدود است. ولی در کشور ما بعضی‌ها از آن طرف بام افتاده‌اند و هرگونه نظارت و محدودیتی را مخالف آزادی می‌دانند!

  • 0

    حضور شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع مقدس، تامین امنیت در شرق کشور، کنار مردم بودن در حوادثی مانند سیل، زلزله و مجاهدت‌های او در منطقه مانند مبارزه با رژیم صهیونیستی و داعش و دفاع از امنیت مسلمانان، مسیحیان شیعه، سنی، کرد و عرب و فارس ... همه و همه نشان داد که هم می‌توان ملی‌ترین و هم امتی‌ترین چهره بود.

  • 0

    دو سال تلاش دشمن برای حذف و سانسور نام و تصویر سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی نشان داد شهید سلیمانی برای دشمنان از قاسم سلیمانی خطرناکتر است.
    شیطان بزرگ تصور می‌کرد اگر به ترور شهید سردار دل‌ها حاج قاسم عزیز مبادرت ورزد دیگر خیالش راحت می‌شود. رهبر عزیزمان فرمودند که این اشتباه محاسباتی‌شان بود و هیچ‌گاه یاد و راه او از فکر و ذهن نه تنها ملت ایران و عراق بلکه تمام آزادیخواهان جهان پاک نخواهد شد. و ملت‌ها قطعا انتقام او را از عوامل ترور خواهند گرفت.

  • 0

    مشکل آقای ظریف وزیر خارجه سابق کشورمان در مذاکرات هسته‌ای این نبود که فرق بین لغو تعلیق را در زبان انگلیسی نمی‌دانست بلکه مشکل او این بود که اولا به دشمن کشورش کاملا بی‌اعتماد نبود ثانیا انتقاد عقلای دلسوز کشور را نشنیده گرفت و شد آنچه که نباید می‌شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها