یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد:

خبری تازه درباره بازگشایی سفارتخانه های ایران و عربستان/ هشدار یک نماینده مجلس درباره دسیسه صهیونیستها

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که روابط‬⁩ دو کشور مهم ایران و عربستان در حال احیا بوده و سفارتخانه‬⁩ ها در حال آماده شدن برای بازگشایی است.

خبری تازه درباره بازگشایی سفارتخانه های ایران و عربستان/ هشدار یک نماینده مجلس درباره دسیسه صهیونیستها

جلیل رحیمی جهان آبادی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«روابط‬⁩ دو کشور مهم ⁧‫ایران‬⁩ و ⁧‫عربستان‬⁩ در حال احیا و ⁧‫سفارتخانه‬⁩ ها در حال آماده شدن برای بازگشایی است، این امر آثار مهمی در کاهش تنش های منطقه ای و افزایش انسجام جهان ⁧‫اسلام‬⁩ دارد، نهادهای امنیتی و رسانه ها مراقب رذالت ⁧‫صهیونیستها‬⁩ و حماقت ⁧‫افراطیون‬⁩ باشند.»

photo_2022-01-15_14-23-16

اخیرا حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه در گفت‌وگو با الجزیره گفت: ما چهار دور مذاکره مثبت و سازنده با مقامات ذی ربط عربستان سعودی در کشور عراق داشتیم. به دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی در کشور عراق و اینکه هیئت حاکمه عراق و رؤسای سه قوه همه درگیر آن هستند که در آینده بتوانند دولت جدید را شکل دهند، طبعاً نقشی که عراقی ها ایفا می‌کردند تحت تاثیر فضای انتخاباتی قرار گرفت. آن چه که ما به عنوان موضع رسمی خودمان اعلام کردیم این است که هر زمان که طرف سعودی مایل باشد روابط دو کشور به حالت طبیعی بازگردد، ما آمادگی داریم و از بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری هایمان استقبال می‌کنیم. به زودی هم دیپلمات‌های ما در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده مستقر می‌شوند. فکر می‌کنم هفته آینده دیپلمات های ما مستقر خواهند شد که این یک نشانه مثبت و خوب است. ما در موضوع اعزام زائران خود برای حج تمتع نیز چنانچه شرایط کرونایی اجازه بدهد، در حال برنامه‌ریزی هستیم و باز در صورتی که شرایط اجازه بدهد حتی برای حج عمره. سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران هم دستورالعمل‌های لازم خود را برای این موضوع دارد. من شخصا فکر می‌کنم که طرف سعودی هنوز نیاز به زمان بیشتری دارد برای اینکه بتواند به یک جمع‌بندی و تصمیم برسد. ما آمادگی خودمان را برای دور جدید گفت و گوها در بغداد اعلام کرده ایم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    3

    و این در حالی است که عربستان سعودی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند.
    عربستان سعودی همچان حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی درمنطقه خاورمیانه و جهان است.

  • ناشناس
    2

    و این در حالی است که عربستان سعودی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند.
    عربستان سعودی همچان حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی درمنطقه خاورمیانه و جهان است.

  • ناشناس
    1


    درخواست رسمی شبکه سعودی اینترنشنال از بایدن برای افزایش تحریم ها علیه مردم ایران
    شبکه سعودی اینترنشنال؛ باید تمام راه ها را بر ایرانیان ببندید و جلوی هرگونه صادرات ایران را بگیرید!!

  • ناشناس
    2

    کسانی دم از دین اسلام می زنند ولی متاسفانه در مورد قتل عام مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن هیچ اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • 2


    مردم مظلوم فلسطین از ۷۳ سال پیش آواره شده اند و هر روز توطئه ای علیه ... و کشورهای عربی منطقه سکوت کرده اند

  • 1



    اسرائیل، آمریکا و غرب در منطقه گروه های نیابتی درست کرده و در کشورهای منطقه از جمله افغانستان، لبنان، فلسطین، سوریه، پاکستان، عراق، یمن، بحرین و آفریقا جنایت و کشتار می‌کنند.

  • ناشناس
    0


    فساد نتانیاهو کار دستش داد
    نتانیاهو در حال مذاکره با دادستان کل رژیم صهیونیستی برای توافق پیش از محاکمه در خصوص پرونده‌های فسادش است....
    فساد نتانیاهو کار دستش داد
    به گزارش بولتن نیوز، وبگاه «آکسیوس» نوشته نتانیاهو در حال مذاکره با دادستان کل رژیم صهیونیستی برای توافق پیش از محاکمه در خصوص پرونده‌های فسادش است که می‌تواند او را سال‌ها مجبور به ترک صحنه سیاست کند.

    نتانیاهو الان درگیر ۳ پرونده فساد مالی است. وکلای نتانیاهو پیشنهاد کردند که او به ۲ اتهام اعتراف کند، زندانی نشود و از کنست استعفا دهد. ولی احتمال شرکت مجدد در انتخابات آینده را داشته باشد. اما دادستان کل اصرار کرده که هرگونه توافقی مستلزم آن است که نتانیاهو حداقل ۷ سال از سیاست دور بماند.

  • ناشناس
    0

    سیاست نادرست غلط و اشتباه ایران از سال 1392 تاکنون متاسفانه فقط به دنبال مذاکره ، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری با دشمنان درجه یک ملت ایران، دشمنان درجه یک نظام جمهوری اسلامی، حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است شرم آور و تاسف بار است.
    مذاکره و همکاری با عربستان سعودی، دفاع و حمایت از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی سعودی ها جنایتکار است.

    و این در حالی است که متاسفانه کشورهای حاشیه خلیج فارس به همراه آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل از شهریور ماه سال 1359 تاکنون عامل اصلی جنگ، بی ثابتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در سراسر منطقه خاورمیانه بودند و هنوز هستند.

  • 0

    مذاکره و همکاری با عربستان سعودی، دفاع و حمایت از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی سعودی ها جنایتکار است.
    و این در حالی است که کشورهای حاشیه خلیج فارس به همراه آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل از شهریور ماه سال 1359 تاکنون عامل اصلی جنگ، بی ثابتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در سراسر منطقه خاورمیانه بودند و هنوز هستند.

  • 0

    جنایات ائتلاف سعودی در یمن، لکه ننگ است
    جنایات ائتلاف متجاوز در یمن، از نظر جامعه بشری، لکه ننگ است...همه مردم می‌گویند که تجاوز به یمن، یک جنگ فاجعه‌بار است که به کمترین معیار انسانی و ارزشها و اخلاق همخوانی ندارد.
    آمریکا جنایتکار به همراه اروپا و اسرائیل از سال 1394 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز رژیم سعودی در جنگ یمن بوده است.

  • ناشناس
    1

    آمریکا به همراه اروپا، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و داعش همچنان تهدیدی علیه عراق و خاورمیانه است.

  • دلتنگ
    0

    با احترام به نظر کلیه عزیزان چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است حکومت ما کاسه داغ تر از اش شده مردم نون شب ندارن مردم و ورزشکارای فلسطین با اسرائیلی ها مسابقه میدن ما برای روبرو نشدن با اسرائل اینده جوانای ورزشکار کشور رو تباه میکنیم اگه هم به کشور دیگری مهاجرت کنن به اونا انگ وطن فروش میزنیم خواهشا واقع بین باشید ارتباط ایران و عربستان بنفع جهان اسلام و کشور عزیزمون می باشدو باعث عدم افتادن عربستان به دامن اسرائیل خواهد شد

  • ناشناس
    0

    به صهیونیستها چرا ؟ به برادرانتون که باعث بسته شدنش شدند هشدار بدید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها