یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به رئیس جمهور:

جناب رئیسی! شخصا با آمریکا وارد مذاکره شوید/ سردار سلیمانی را باور می کنید آمریکا بدون همراهی روسیه، شهید کرده باشد؟

فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد تاریخ با اشاره به سفر پیش روی رئیسی به روسیه خاطر نشان کرد که با آمریکا مستقیما وارد مذاکره شویم و همه تخم مرغ هایمان را در سبد روسیه نگذاریم چرا که آنها از زمان پطر کبیر، ایرانِ قوی را نمی توانند تحمل کنند.

جناب رئیسی! شخصا با آمریکا وارد مذاکره شوید/ سردار سلیمانی را باور می کنید آمریکا بدون همراهی روسیه، شهید کرده باشد؟

فیاض زاهد در آستانه سفر رئیسی به مسکو نوشت: جناب رییسی! روس ها از زمان پطر کبیر تا امروز، سیاست خود را درباره ایران عوض نکرده‌اند. از نظر آنها، ایران نباید آنقدر ضعیف باشد که به دامن غرب بیفتد. از سویی نباید آنقدر قدرتمند شود که به تهدیدی علیه روسیه بدل شود. این دوخط؛ کل استراتژی روسیه در 200 سال گذشته است.

این سیاست تزاری بود، سپس لنین و استالین و دوستانش ادامه‌اش دادند. ولادیمیر پوتین هم وارث همین نگرش استراتژیک است! در داستان هسته‌ای ایران، روسیه همچنان این استراتژی را دنبال می‌کند.

مراقب باشید همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد آنها نگذارید. نه اینکه در این میان فرانسه یا انگلستان، یا امریکا بهترند! نه. من حتی نمی‌گویم با روس‌ها کار نکنید آنها همسایه قدرتمند ما هستند، می‌گویم به‌طور کامل پشت‌تان را به آنها نکنید. اگر روایتی که از شهید قاسم سلیمانی در برخی محافل مطرح شده درست باشد؛ اینکه نباید به این جماعت اعتماد کرد، صحت این توصیه‌ها را متضمن می‌شود.

من نسبت به شیوه ترور این قهرمان ملی تردیدهایی داشته‌ام. به راستی آیا شما باور می‌کنید که امریکا بدون هماهنگی با سرویس روسیه و موساد و ام‌ای‌سیکس دست به این جنایت زده باشد؟ به مزدوران اسراییلی کاری ندارم که قطعا از سفله‌گان همراه بوده‌اند اما به راستی می‌توان پذیرفت سرویس روسیه در جریان ترور فرزند ایران نبوده است؟

امروز شاید محل تانی بر این پرسش نباشد، اما فراموش نکنید روسیه یکی از باثبات‌ترین ارتباطات و میثاق‌های امنیتی با رژیم اشغالگر را دارد.

ایران هسته‌ای برای روسیه تهدید است. فراتر از اروپا و امریکا. به سابقه رفتاری این کشور در داستان تحریم‌ها بنگرید. از سویی اجازه ندهید شیوه رفتار تیم مذاکره‌کننده ما حس تحقیرشدگی و سرافکندگی را متبادر سازد.

می‌دانیم که جنگ روانی بخشی از این پازل حساس است. اما افکار عمومی را دریابید و مراقبت کنید. ایران تا امروز به دلایل حقوقی و پرستیژ سیاسی از مذاکره مستقیم با امریکا پرهیز کرده است. می گوییم این کار تا اینجای کار درست! اما از این به بعد که به مراحل پایانی و حساس آن نزدیک می‌شویم، خودتان با امریکایی‌ها ملاقات و گفت‌وگو کنید. رهبری قبلا هم اجازه این کار را داده‌اند. چه معنایی دارد که مهم‌ترین تصمیم و مذاکرات کشور طی ده‌ها سال گذشته به دست واسطه‌های ناامن و غیرقابل اعتماد سپرده شود.

‌شما که بهتر از رفتار روسیه در سوریه باخبرید. شما که می‌دانید نه روسیه و نه غرب و نه چین به فکر منافع ما نیستند. این امر کاملا عقلانی است. پس به این گونه مذاکره پایان داده به منشأ اصلی فتنه رجوع کنید تا مبادا ایران وجه‌المصالحه تنش‌های روسیه در داستان اوکراین و چین در ماجرای تایوان باشد. من و هم شما می‌دانیم که بدون گفت‌وگوی مستقیم، هیچ‌گونه تفاهمی محقق نخواهد شد. نهایتا این امریکا و ایران هستند که باید توافق کنند. پس نقش بازیگران حاشیه‌ای را کم کنید یا از آنها در راستای تامین منافع خود بهره ببرید.

شنیدن اخباری مبنی بر مذاکره نماینده روسیه از سوی ایران با نماینده امریکا و انتشار عکس‌های این ملاقات‌ها، سودی که ندارد هیچ، خشم افکار عمومی را علیه شما و دولت‌تان برمی‌انگیزد. خیرخواهانه عرض می‌کنم جلوی این فرآیند را بگیرید. شما به قرآن قسم خورده‌اید تا پاسدار حقوق مردم ایران باشید. به عهد خود وفا کنید. هرچه این ماجرا طول بکشد، روس‌ها و فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها و... ثمره خود را می‌برند.

این سفر اما شاید محل این چالش‌ها نباشد. ولی اعلام تصمیم ایران برای مذاکره مستقیم می‌تواند دست شما را در مذاکرات و اخذ تضمین‌ها و امتیازات، بالاتر ببرد. روسیه نباید در زمینه‌های مربوط به قفقاز، منازعه با آذربایجان، روابط اقتصادی با ترکیه، مناقشه با اسراییل، موضوع نفت و گاز تنها از کارت ما بهره برده و هیچ نقشی برای ما قائل نباشد. ژاپن در سال 1905 به روسیه و به همه کشورها نشان داد که چگونه می‌توان ابرقدرتی را به زانو درآورد و تسلیم کرد. همیشه آن کسی که زور بیشتری دارد برنده نیست. ما ملت باهوشی هستیم. میراث تاریخی‌مان گواه این امر است.

منبع: روزنامه اعتماد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 152
  • ahmad
    7

    درود برشرفت ای مرد وطن پرست بنده شما را نمی شناسم ولی اندک اطلاعاتی که از وضعیت کنونی کشور و مسائل سیاسی منطقه و جهان را دارم تمام شواهد و قرائن در تائید اظهارات جنابعالی می باشد امید وارم جناب رئیس جمهور محترم هم اندک توجهی به مسائل مطرح شده از سمت خیر خواهان کشور همچون شما داشته باشند وگر نه ترکمچای دیگری در سایه چین و روسیه بر کشور عزیزمان تحمیل خواهد شد

  • وطن پرست
    49

    چقدر مشتاقند با آمریکایی ک معلوم نیست تا انتخابات بعدی به ایالت غیر متحده تبدیل بشه کمک کنید...

    نظرات شما -
    • به وطنپرست
      4

      تو وطنپرستی؟ زاررررررررررررررررررررت به مخ فندقی تو کل مردم میدونند روسیه متجاوز و غاصب است و همیشه ما را دوشیده پس بگیر بخواب زیر پتو نچایی

    • قلندر واقعی
      4

      غرب مسیحی سگش شرف دارد به کومونیست بی خدا مثل چین ریغو روسیه چلغوز و کوبا و ونزوئلا همه کمونیسم

  • ناشناس
    60

    طبق فرموده رهبر عزیزمان باید از آمریکای شیطان رویگردانیم و به محور مقاومت و دوستان قدرتمندمان نظیر چین و روسیه نزدیک شویم

    نظرات شما -
    • 0

      کدام دوست؟
      از کی روسیه و چین دوست ما شدند؟

    • آره دوستند
      0

      دوستان مقاومت ؟زاررررررررررت مگر با آب نبات چوبی!

  • ناشناس
    23

    خخخخه 20 سال است سبد ها در مذاکراتی که غرب دام برای شما چیده سر می کنید و آدرس غلط هم ندهید که آنها دنبال پایان یافتن ایم موضوع هستند چون دنبال لیبی و عراق و شوروی کردن شما هستند

  • حمید
    36

    مردم ایران آماده اند که در صورت حمله به میهنشان جانشان را فدا کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      مردم خودشون عقل دارند و انتخاب می کنند که چکار کنند و احتیاجی به امثال شما ندارند که از جانبشون حرف بزنید

  • مارون
    7

    صد در صد روسیه کمک کردن تا سردار مارا ترور کند .روسیه دوست ایران نبوده و نخواهد بود .آمریکا سگش شرف دارد به روسیه و چین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      24

      دوستان تو در دولت قبل با ایجاد آشوب بنزین سیگنال ترور را دادن همانند فتنه 88 که همین شماها ایجاد کردین و تحریم بر ملت زدید

  • دکتر جعفری
    7

    با سلام
    جناب رییس جمهور عزیز آقای رئیسی از آنجایی که شما فردی عاقل و آینده نگر هستین
    از شما خواهشمندیم که شخصا اولین رییس جمهوری باشید که با آمریکا وارد مزاکره شوید .
    و مطمعن باشید تعامل با کشور های نظیر آمریکا
    باعث خوشحالی مردم و حفظ نظام جمهوری اسلامی است . انشالا که شما در این . مورد به توافق برسید

  • عادل از قطب شمال
    8

    اختیار دارید کجا روسیه به فکر منافعه خودشه. فقط یه کوچولو کل دریای خزر رو ماله خودش کرد. یه کوچولو خاک ایران کل قفقاز و اذربایجان و ترکمنستان و تاجیکستان و ارمنستان و... ماله خودش کرد و در اخ ایران و نصف ماله خودش و نصف مال انگلیس کرد الانم که بدون اجازه پوتین حق اب خوردن نداریم

  • ناشناس
    38

    چه منطق پوکی !!!!!!!!!
    آقای زاهد بدلیل اینکه صرفا احتمال می دهد که روسیه در ترور سردار نقش داشته باشد از روسیه به آمریکا که قاتل قطعی و جسور سردار است شیفت می شود !!!! و به رییس جمهور پیام و آدرس غلط می دهد .
    این جماعت آمریکا ترس و آمریکا دوست کی خواهند فهمید در دیپلماسی و سیاست خارجی این توان و مولفه های قدرت ملی و سایر شرایط استراتژیک است که تاثیر گذار است نه مذاکره متبسمانه و منفعلانه و ملتمسانه ........
    چرا از روسیه و چین اینقدر واهمه دارید ؟؟؟؟؟ چون از غربی ها رودست خوردید . بدجوری هم خوردید برای هفت پشت این ملت مظلوم کافی است .

  • 1

    مشکل اصلی ایران تاکنون این است که متاسفانه دشمن را نمی شناسد همه جانبه با دشمن مذاکره و همکاری می کند.
    و دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس هم فقط شعار سر می دهند.

  • ناشناس
    3

    مشکل اصلی ایران از ابتدا این است که متاسفانه در برابر مقابله تحریم ها هیچ گونه گزینه تاکنون ندارد.
    اروپا جنایتکار از خروج آمریکا از برجام اقدامی نکرده است/ ایران هم تاکنون کوتاهی کرده است.

  • 8

    قرار بود با حل مسله هسته ای تحریم ها برداشته شود و اما دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار به درخواست بنیامین نتانیاهنو نخست وزیر رژیم کودکش صهیونیستی تحریم ها را بیشتر کرد.
    و عربستان سعودی، امارات و بحرین همه جانبه ترامپ و نتانیاهو دفاع، حمایت و استقبال کردند و هم به ترامپ بابت خروج از برجام رشوه دادند.

  • ناشناس
    25

    مذاکره با آمریکا نتیجه ای ندارد و از سال 1392 تاکنون هم ثابت شده است نداشته است.

  • ناشناس
    30

    پیشنهاد دهندگان مذاکره با آمریکا درک سیاسی ندارند و هم دشمن درجه یک ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی بودند و هنوز هم هستند.

  • واقع بین
    8

    متن قابل بررسی و خوبیست.

  • پطر صغیر
    6

    والا در این مدت یه حرف با پدر مادر از فعال اصلاح طلب شنیدم همین بود

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    روسیه کثیف و استعمارگر و فرصت طلب چند سال اخیر به این نتیجه رسیده که بدون هماهنگی امریکا و انگلیس کاری نکند تا منافع همه استعمارگران با هم تامین گردد. بیچاره خاورمیانه و مردمش ....!!

  • دن کیشوت
    2

    در کار شیخ طوطی دخالت نکنید، شما را چه به مسائل استراتژیست؟!

  • ناشناس
    7

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران، جنگ و دشمنی و خصومت و داشتن دشمن فرضی از سیاست های نظام برای اغفال مردم از اهداف شوم و امپریالیستی و تابعیت از نظام کمونیستی می باشد . التماس اندکی تفکر

  • مش جمعه
    3

    یقین بدار که روسیه و شخص پوتین از ترور سردار قاسمی توسط آمریکا آگاه بوده است.روسیه در طی سالیان گذشته اجازه قدرتمند شدن به همسایه ها را نداد و نخواهد داد

  • معروض
    3

    اینقدر بیسواد (سیاسی)و بی عرضه هستند که همان کار را به کفار سپرده اند ،!!!آقایان محترم مملکت داری بلد نیستید ،چرا خود را جلو می اندازید؟؟!!!

  • Ft
    2

    ما مردم هم که اخبار مربوط به مذاکرات وین را دنبال میکنیم
    تعجب کردیم چرا روسیه بحای ایران با نماینده امریکا حرف میزند
    روسیه همیشه دنبال منافع خودش است
    تا این حد نباید به هیچ کشوری اعتماد کرد
    این به ضرر ماست

  • یک بازنشسته
    4

    کاملا با مطالب ذکر شده موافقم.

  • ناشناس
    2

    روسیه هم متاسفانه به ایران خیانت کرد

  • ایرانی
    4

    کدخدا را دریاب روسیه کثیف تر از این حرفهاست

  • امیر
    1

    زمانی شعار اصلی انقلاب محقق میشود که با شرق و هم غرب رابطه داشته باشیم طی مدت 42 سال متاسفانه فقط به شرق چسبیدیم و از تمام دنیا عقب ماندیم و ملت خصوصا جوانان بیشترین اسیب را دیدند

  • ناشناس
    0

    روسیه هم در جنگ تحمیلی هشت ساله متاسفانه به همراه آمریکا و کشورهای اروپایی و با کمک مالی کشورهای عربی تسلیحات صدام را تامین می کرد.

  • ناشناس
    1

    روس ها هم مانند آمریکایی ها و اروپایی ها همیشه به ایران به چشم گاو شیرده نگاه میکنند .

  • ایران
    1

    سردارسلیمانی کاملا"باهماهنگی امریکا وشوروی شهید کردن اینها درچنین موارد حساسی بدون
    اجازه هم اب هم نمیخورن حالا ماخوشخیال اینقدربه روسیه روسیاه اعتماد میکنیم پوتین سربایدن راکلاه گذاشته که انهمه مشاور دارد ما که دیگه هیچیم

  • كيوان
    1

    شرق و غرب و روسيه و كشورهاي عربي از ايران قوي هراس دارند از احياي امپراتوري ايران هخامنشي و اشكاني و .... وحشت دارند...ايران قوي

  • ایرانی
    6

    کسی که خواب هست رو میشه بدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب میزنه نمیشه ، ننگ به شما اصلاح طلب ها ننگ به شما خائن ها که برای رسیدن به قدرت حاضرید کل کشور رو تقدیم امریکا بکنید .

  • ناشناس
    1

    کشورهای اروپایی جنایتکار در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین به دنبال منافع خودشان بودند و هنوز هم هسته ای، نه به دنبال لغو تحریم های آمریکا و حل مشکلات ایران
    مذاکرات وین هیچ نتیجه ای برای مردم ایران و کشور ایران ندارد.

  • محمد
    1

    بخدا قسم من ازاین جریان که روسیه مکار شده وکیل و وسی ما دق کردم ایرانی در طول تاریخ نشان داده که شجاعت و سعه صدر از خصلت اصلی انهاست چرا با آمریکا مستقیم مذاکره نمی کنید که حرف و نطر آنها را با کوش و چشم خودتان بشنوید و درک کنید یا خواسته های ما رو قبول ویا رد میکنن تمام به روسیه اعتماد نیامده و نخواهد آمد تمام مردم ایران هم استقبال میکنند و نظر رهبر عزیزمان هم همینه.والسلام

  • 2

    تحریم های آمریکا از طریق کشورهای اروپایی در مذاکرات وین لغو نخواهد شد و لغو نمی شود.

  • پارسا
    7

    واقعا نتانیاهو راست گفت که شما اصلاح طلبان بزرگ ترین سرمایه های اسرائیل در ایران هستین .

  • ناشناس
    6

    حسن روحانی به همراه روسیه در باره دریای خزر به ایران خیانت کرده است.
    محمد جواد به همراه روسیه در باره دریای خزر به ایران خیانت کرده است.

  • ایرانی
    1

    من آقای زاهدی را نمی شناسم اما حرف ایشان كه روسیه نه ایران خیلی ضعیف و نه قوی را در استراتژی خود قرارداده(به قولی در یك باند محصور كرده) كاملا صحیح هست متاسفانه این موضوع در استراتژی كشور چین نیز می باشد. چون بهترین استراتژی برای كشور روسیه و چین و حتی كشورهای رقیب منطقه همین است چون سود خوبی می برند . عدم سرمایه گذاری امروز و یا سالهای كه گذشت اقتصاد ما را در آینده كوچكتر و ضیعف تر می كند .

  • یك حرف
    2

    از مردم می پرسم یك جنس و كالای روسی در خانه هایتان نام ببرید.
    كشور روسیه فقط و فقط سرمایه گذاری نظامی دارد.

  • 2

    مذاکره رئیسی با آمریکا مشکل مردم و کشور را حل نمی کند یا باید تسلیم آمریکا شود و یا مذاکره و برجام را لغو کند

  • 4

    مذاکره با آمریکا همان سرنوشت فلسطین است.

  • 3

    ایران یا باید برجام و مذاکرات وین لغو کند و یا تسلیم آمریکا شود

  • کیوان
    3

    اشرف غنی هم فهمید که نباید به امریکا اعتماد کرد ولی شماها هنوز نفهمیدید

  • ناشناس
    3


    90 درصد مردم ایران به آمریکا اعتماد ندارند.
    اسرائیل، عربستان سعودی، امارات و بحرین اجازه نمی دهند مشکل ایران با آمریکا از طریق مذاکره و یا گفت و گو حل وفصل شود.

    نظرات شما -
    • ایوب
      0

      اگه راست می گی رای ریزی کنید

  • قلی
    2

    آقای دکتر جعفری جسارتا
    مذاکره درست است نه مزاکره.
    مطمئن درست است نه مطمعن.
    انشاالله درست است نه انشالا.

    نظرات شما -
    • شیدا
      2

      شما عرب پرست ها کلمات عربی را بهتر بلدین
      ما عرب نیستیم که عین شما بلد باشیم

  • 6

    بمباران یمن، کشتار، نسل کشی و قتل عام غیر نظامیان یمنی از سال 1394 تاکنون با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی نظامی آمریکا، انگلیس، فرانسه، اروپا و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار انجام می شود.

  • ناشناس
    7

    ما به دنبال انتقام از آمریکایی ها هستیم، نه به دنبال مذاکره

    نظرات شما -
    • 0

      عمومانیستیم یک بارگرفتیم بسه176نفر

  • ناشناس
    5

    ترور سلیمانی قوانین بین المللی و هم قوانین داخلی آمریکا را نقض کرد.
    آمریکایی ها از ترس نابودی داعش و اسرائیل حاج قاسم را شهید کردند.
    آمریکایی ها نابودی داعش را تحمل نکردند و ترسیدند حاج قاسم سلیمانی در مرحله دوم رژیم صهیونیستی را نابود کند از این رو مستقیما وارد عمل شدند.

  • 4

    چه کسی القاعده را به وجود آورد؟
    کاخ سفید عامل اصلی به وجود آمدن القاعده بود!
    چه کسی داعش را به وجود آورد؟
    کاخ سفید عامل اصلی به وجود آمدن داعش بود!

    سلاح داعش از سال 2011 تاکنون در منطقه خاورمیانه و جهان چگونه تامین شود؟ توسط آمریکا و متحدانش و با کمک مالی عربستان سعودی و امارات و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار!

  • 1


    عربستان سعودی جنایتکار از سال 1394 در منا بیش از 12 هزار تن مسلمان را قتل عام کرده است ولی متاسفانه تاکنون کشورهای به اصطلاح اسلامی به همراه مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی نه تنها هیچ کاری و اقدامی نکردند و از جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی رژیم سعودی هم دفاع، حمایت و استقبال کردند.

  • سیدحسن نصرالله
    2

    خر را میرن از قبرس میارن. نمدونستن ما خودمون همین جا خر داریم.

  • 2

    از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که هر در جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست عربستان سعودی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در کار است.

  • 2

    رژیم سعودی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1359 تاکنون پشت تمامیِ مشکلات خاورمیانه است.

  • 2

    دشمنان ما را تحریم کردند، ولی ما در سایه تحریم، قدرت تسلیحاتی خود را افزایش می‌دهیم. تلاش می‌کنیم که همه سلاح‌های ما، ایرانی باشد جوانان ایرانی، سلاح می‌سازند. ما افتخار می‌کنیم دشمنان ما احمق هستند. اگر می‌گذاشتند، ارتباط داشته باشیم، شاید این پیشرفت کنونی را نداشتیم.. آن موقع وابسته به خارج بودیم.

  • ناشناس
    2

    احسنت .حرف دل مردم رو گفتی .درود بر شما .
    چرا مثل بچه یتیمها ، چین و روسیه قیم ماشدند و ما اخبار برجام رو از اولیانوف بشنویم .مگه ما وزیر امور خارجه و یا سخنگوی وزارت خارجه نداریم که این روس شده زبان الکن نماینده ایران در برجام .حس حقارت به همه ایران القا شده .

  • ناشناس
    0

    از طریق مذاکره نیز اگر بخواهیم وارد شویم که چندین سال می کشد

  • ناشناس
    2

    با این که برجام یک توافق بین المللی بوده است ولی متاسفانه تاکنون هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و تاکنون هم نداشته است.

  • 4


    بعد از گذشته 8 سال اعتراف ظریف خیانتکار مذاکره با آمریکا ارزش وقت گذاشتن ندارد/ و این در حالی است که خودش هزاران با آمریکایی ها جنایتکار مذاکره و همکاری کرده است.

  • ناشناس
    1

    حرف درستی است.

  • ناشناس
    0

    نه تنها رئیس دولت بعدی هم نخواهند توانست همه مشکلات را کنند.

  • 12

    مردم ایران دیگر هراسی از آمریکا، تحریم و تهدید ندارند.

    نظرات شما -
    • 3

      البته اگه شکمشون مثل توی جیره خوار سیر باشد

    • ناشناس
      2

      ببند دهان کثیف و گشادت را....
      ۴۳ ساله شماها و سران تان دارید حرافی می کنید و شعار میدید و در عمل زندگی مردم نابود و کشور را ویران کردید..

  • ناشناس
    3

    هرکیلو گوشت با قیمت 180 هزار تومان، مرغ 30 هزارتومان و پراید 170 میلیون تومان نتیجه مذاکره دولت حسن روحانی با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره بوده است و متاسفانه هنوز هم مشکلات مردم و کشور حل وفصل نشده است وهمچنان نیز ادامه دارد.

  • آشنا
    2

    سیاست کلی و استراتژی روسیه در قبال ایران به گواه تاریخ، کاملا مشخص و روشن است. روسیه برای حفظ این راهبرد که: «ایران نباید آنقدر ضعیف باشد که به دامن غرب بیفتد، از سویی نباید آنقدر قدرتمند شود که به تهدیدی علیه روسیه بدل شود.» به هر شکلی و به هر رنگی در می آید؛ گاهی در کنار دشمنان ایران قرار می گیرد و از هیچ کاری علیه ایران فروگذار نمی کند(مانند جنگ عراق علیه ایران که بیشتر تسلیحات جنگی و مهمات آن کشور را تامین می کرد) و گاهی (مانند امروز) به نوعی نقش دوست را بازی می کند و به ظاهر (البته صرفا در حرف و نه در عمل) تا حدودی به ایران نزدیک می شود.
    اگر واقع بینانه به مسایل نگاه کنیم؛ ایران و روسیه کینه تاریخی از همدیگر دارند و هیچ وقت دوست واقعی نبوده و نخواهند شد. از آن طرف همسایه هستند و به ناچار بایستی با هم همزیستی مصالمت آمیزی داشته باشند. این را هم روسیه می داند و هم ایران( که زخم های زیادی از شوروی سابق خورده و بخشی زیادی از خاک خود را از دست داده است) کاملا به آن واقف است. ولی به حکم مصلحت و بنا به شرایط، شاید امروز چاره ای جز نزدیکی بیشتر و البته نه چندان پر ثمر ایران و روسیه وجود ندراد.
    هر انسان عاقلی می داند که ترور و شهادت سردار سلیمانی یک طرح بین المللی بوده که قطعا روسیه اگر در آن نقش اساسی نداشته است، حتما از آن آگاه بوده است.
    در خصوص برجام و مواردی اینچنینی، بجز روسیه،کشورهای دیگر هم با منافع و حقوق ملت ایران بازی می کنند.
    ماهیت و سیاست های استعماری و سلطه گرایانه آمریکا نیز سالهاست که برای همگان روشن است. آمریکا بر خلاف شعارهای دروغین خود، هیچوقت نه تنها دوست ایران بلکه دوست هیچ کشوری (بجز چند کشورخاص یا جعلی مانند اسراییل) نبوده است.
    به گواه عمر چند صد ساله پیدایش آمریکا بخصوص در تقریبا صد سال اخیر، آمریکا بجز زور و سلطه و جنگ و تجاوز و کشتار و غارت و تهدید و تحریم و پایمال نمودن حقوق ملت های جهان هیچ سودی برای جامعه جهانی و بشریت به ارمغان نیاورده است. در واقع آمریکا دشمن درجه بشریت و حقوق ملت ها و انسانها می باشد!
    در خصوص برجام نیز، اگر چه هیچوقت به آمریکا اعتماد نبوده و نیست(همانند خروج از برجام) و طرف موجه و قابل اطمینانی برای مذاکره نمی باشد، ولی به نظر می رسد نقش کشورهای حاضر در مذاکرات و دیگران نیز نقشی تنش آفرین و غیر سازنده است و ایران سود چندانی از این شکل مذاکرات و با حضور این کشورها نخواهد برد.
    شاید بهتر باشد به حکم مصلحت که یکی از ارکان سیاست خارجی کشور ما نیز می باشد، واسطه ها و دلال ها از مذاکرات ایران و آمریکا حذف شوند و مذاکرات هسته ای رو در رو و بدون حضور مضر کشورهای مزاحم و مشکل آفرین صورت پذیرد.
    حداقل سود آن این است که نتیجه مثبت و منفی مذاکرات زودتر روشن خواهد شد و تعیین تکلیف برجام سریعتر انجام خواهد گرفت. ضمن اینکه برای کسانی که هنوز هم به آمریکا اعتماد و اطمینان دارند، این مذاکرات محک خوبی می تواند باشد.

  • ناشناس
    0

    روسیه در طول تاریخ قابل اعتماد نبوده و نیست سوال اصلی اینجاست ظریف، عراقچی وغیره پس چرا در این مدت 8 سال هزاران بار با سران روسیه مذاکره، گفت وگو، دیدار و همکاری کردند ولی متاسفانه هنوز هم دولت رئیسی مذاکره و همکاری می کند چرا؟

  • علی
    0

    دورود خداوند بر شما باد بخدا منم از دلم میگذره که این کار به احتمال زیاد با هماهنگی روسیه که هم پیمان اسراییل است بوده باشه خدا کنه مسوولین کشور به روسیه اینقدر اعتماد نکنن بقول امام نه شرقی نه غربی همه اینها در سوابق تاریخی به ایران ظلم کردن الان هم دور از انتظار نیست.یاعلی مدد

  • 2

    دولت و نظام از خون شهدای منا نخواهد گذشت/ ولی متاسفانه از سال 1394 تاکنون هنوز هم هیچ خبری نیست چرا؟

  • 1



    چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.

  • 1


    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.

  • 1

    هنوز هم متاسفانه برخی ها از جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش در جنگ تحمیلی هشت ساله حمایت از صدام درس عبرت نگیرند.

  • ناشناس
    1

    مشکل اصلی آمریکا با ایران هیچ ارتباطی و ربطی به توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین ندارد/ مشکل آمریکا با ملت ایران در سال 1332 شروع آغاز شده است.

    مشکل اصلی آمریکا با ایران هیچ ارتباطی و ربطی به توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین ندارد/ مشکل آمریکا با نظام جمهوری اسلامی در سال 1357 شروع آغاز شده است.

  • وحید
    1

    جناب زاهد خان اگر نظام با آمریکا وارد مذاکره نمی شود صدهادلایل عقلی دارد که برهنگان مبرهن است و دلایل نزدیکی به روسیه و چین نیز همینطور واگرروسیه همانی بود که قبلاً بودموضع مانی همان بود وچون موضعش پرحرف وعمل تغییرکرده،موضع نظام نیز تغییر کرده واین نگاه اگرازسوی آمریکا نیز وجود داشته باشدموضع ماهم طبیعی است که تغییرکند،آیا شما در 42سال گذشته غیراز دشمنی وتشدید تحریم،توطئه وآشوب برای براندازی نظام ،چیزدیگری از آمریکا دیده آید بفرماییدتااورا برادرخطاب کنیم،اینقدرگدایی رابطه با آمریکا درعین دشمنان تمام عیارطرف مقابل چه معنایی دارد؟

  • پوتین
    1

    منافع ایران و روسیه فعلا به هم گره خورده است

    و پوتین فعلا شریک خوبی است

  • ایثارگر
    1

    نوکران آمریکائیها چه پشتکاری برای شریک تراشی و کم کردن فشار براربابشان دارند؟! انصافا حقوقتان حلال باحال میشه؟ هرچیزی روده بر روح ستون امریکائی

  • ناشناس
    1

    وضع امروزمون از باهوشیمونه ؟

  • ناشناس
    1

    عملکرد ایران در مذاکرات وین غلط و اشتباه است.
    سه کشور اروپایی از سال 1945 تاکنون سگ دست نشانده آمریکا در جهان هستند.

  • ناشناس
    1


    آمریکا جنایتکار از سال 1392 تاکنون ثابت کرد که اهل مذاکره نیست و تاکنون هم نبوده است.
    مذاکره آمریکا جنایتکار در توافق هسته ای فقط یک نمایشی سیاسی بوده است.

  • 1

    آمریکا جنایتکار در این مدت 8 سال و 5 ماه در مذاکره به دنبال دخالت و مداخله در امور ایران بوده است، نه توافق هسته ای و برجام

  • ناشناس
    1

    آمریکا جنایتکار در این مدت 8 سال و 5 ماه در مذاکره ثابت کرد که به دنبال دخالت و مداخله در امور ایران بوده است، نه توافق هسته ای و برجام

  • ناشناس
    0

    بعد از چهل سال خلاصه یک نظر درست از مسولان شنیدیم
    کاملآ دریت است
    روسیه برای کم رنگ کردن نقش ایران در تحولات خاورمبانه به خصوص سوریه و تمام کردن موفقبت های بدنبال نالودی داعش
    این سردار رشید کشور را روسیه با امریکا با تبانی هم ترور کردند

  • ناشناس
    0

    خود جناب هم خوب میداند ولی رودربای سی دیگه ، خصلت ما ایرانی هاست

  • ایرانی
    0

    روسیه وآمریکا هردودشمن ملت ایران بوده وهست آنهادنبال منافع خودهستندبهتراست خودمان مستقیم واردعمل شویم یاتوافق میشودویانمیشود

  • بابائی
    0

    شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۵۲:۴۲
    روسیه هم در جنگ تحمیلی هشت ساله متاسفانه به همراه آمریکا و کشورهای اروپایی و با کمک مالی کشورهای عربی تسلیحات صدام را تامین می کرد.

  • 1

    تحولات قزاقستان؛
    بازداشت رئیس سابق کمیته امنیت ملی/بیانیه سازمان همکاری اسلامی
    بازداشت رئیس سابق کمیته امنیت ملی/بیانیه سازمان همکاری اسلامی
    قزاقستان درحالی درگیر بحران اجتماعی-سیاسی است که شواهد حاکی از دخالت بیگانگانی است که بدنبال ایجاد انقلاب رنگی در این کشور نفت خیز آسیای میانه هستند.

  • 1

    مصاحبه بی پرده نادر کیانی با آرام احمد تحلیلگر ارشد و شناخته شده کردستان؛
    آرام احمد: حزب آزادی کردستان مزدور بارزانی هاست و در کردستان عراق زندگی شاهانه ای دارند/ مردم کردستان عراق از حسین یزدان پناه و گروهش متنفرند/ این گروهک از پول مردم کردستان عراق استفاده می کند
    آرام احمد: حزب آزادی کردستان مزدور بارزانی هاست و در کردستان عراق زندگی شاهانه ای دارند/ مردم کردستان عراق از حسین یزدان پناه و گروهش متنفرند/ این گروهک از پول مردم کردستان عراق استفاده می کند
    نادر کیانی، خبرنگار حوزه بین الملل و امور منطقه ای، مصاحبه ای اختصاصی و بی پرده با آرام احمد روزنامه نگار، کارشناس و تحلیلگر ارشد اقلیم کردستان عراق انجام داده است.

  • 1

    بازداشت بیش از ۲ هزار نفر و قتل ۱۸ پلیس در قزاقستان
    وزارت کشور قزاقستان اعلام کرد که حداقل ۱۸ مامور امنیتی این کشور در جریان درگیری با معترضان جان خود را از دست داده اند.

  • نیری
    0

    جناب کارشناس بنده بارها و بارها تو همین خبر فوری به آقایان گفتم دست از این بچه بازیهای سیاسی بردارید مهم منافع کشور بازیگر اصلی این مناقشه ایران وامریکا هستند کار را به واسطه های مرموز واگذار نکنید سیاست خارجی جای بچه بازی و قهرها کودکانه نیست راه خوب ومیانیر مذاکره مستقیم وبدون واسطه است هر.روز که میگذره کشور کشور دچار خسران بیشتری میشه دودسمبه چشم این ملت مظلوم میره

  • 0

    نامه مجمع دانشجویان حزب الله به معاون اول؛
    متن نامه مجمع دانشجویان حزب الله خطاب به جناب آقای مخبر، معاون اول رییس جمهور در خصوص طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
    متن نامه مجمع دانشجویان حزب الله خطاب به جناب آقای مخبر، معاون اول رییس جمهور در خصوص طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
    مجمع دانشجویان حزب الله نامه ای را خطاب به جناب آقای مخبر، معاون اول رییس جمهور در خصوص طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، منتشر کردند.

  • 1

    بعد از ترور شهید سلیمانی، آب خوش از گلوی آمریکایی‌ها پایین نمی‌رود
    قاتل خبیث شهید سلیمانی و همدستانش فکر می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی، مقاومت شکست می‌خورد؛ در حالی که بعد از شهادت شهید سلیمانی، آب خوش از گلوی آمریکایی‌ها پایین نمی‌رود.

  • 1

    به بهانه سالروز سقوط هواپیمای اوکراینی
    چرا مسئولان و رسانه‌های رسمی، مانند مقصرین با موضوع سقوط هواپیمای اکراینی برخورد می‌کنند؟
    چرا مسئولان و رسانه‌های رسمی، مانند مقصرین با موضوع سقوط هواپیمای اکراینی برخورد می‌کنند؟
    با گذشت دو سال از این حادثه تلخ علیرغم دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیگیری ها در این باره، آنچه مشخص می باشد این است هنوز به درستی به این موضوع توسط رسانه های رسمی و مقامات مسئول پرداخته نمی شود.

  • ناشناس
    1

    آمریکا جنایتکار با غنی سازی ایران مشکل دارد، اما زیر دریایی اتمی استرالیا نه
    آمریکا غنی سازی ایران را نمی خواهد، اما زیر دریا اتمی به اسرالیا و سایه کشور اتحادیه می فروشد.
    برنامه هسته ای آمریکا و متحدانش تهدیدی برای ایران و متحدانش است.

  • ناشناس
    0

    روسیه ازپشت خنجر زد و بعضی اصول گراها درنقش ستون پنجم بازیگر این داستان شدند البته اصلاح طلبها هم بی تاثیر نبودند . من معتقد هستم یک مجموعه ایی نافذ با همکاری روسیه برای قربانی کردن سردار توسط آمریکا نقش داشته اند و آنها ازمردم میترسند وگاها هم بظاهر هم اشک ممکن است بریزند

  • محمد
    3

    از یک ادم پشت کوهی و ملتی اسکل بیش ازین انتظاری نیست

  • ناشناس
    1

    آمریکا به همراه اروپا وغیره تاکنون در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین چقدر به مردم ایران، کشورایران و برنامه صلح آمیز هسته ای خسارت زده است؟

  • ناشناس
    0

    روسیه بارهاازایران حمایت کرده اسرائیل که دشمن است آمریکاخودتون میدونیددشمنی باکشورهاکشورمان را ضعیف میکندمگراینکه حق را پایمال کرده باشند که حضرت علی سلام الله علیه میفرمایدطرفدارمظلوم باشید

  • ایران به برجام پایبند بوده، ولی آمریکا و 3 کشور اروپایی تعهداتشان را نقض کرده اند
    1


    ایران به برجام پایبند بوده، ولی آمریکا و 3 کشور اروپایی تعهداتشان را نقض کرده اند

  • 80 درصد مشکلات کشور به دلیل سیاست های غلط دولت حسن روحانی بوده است.
    1

    80 درصد مشکلات کشور به دلیل سیاست های غلط دولت حسن روحانی بوده است.

  • مشکلات اقتصادی کشور تحریم ها نیست مشکل مدیریت بوده است.
    1

    مشکلات اقتصادی کشور تحریم ها نیست مشکل مدیریت بوده است.

  • تحریم های ضد ایرانی نوعی دیکتاتوری بین المللی است.
    2


    تحریم های ضد ایرانی نوعی دیکتاتوری بین المللی است.

  • آمریکا حق و حقوق و عدالت نمی شناسد
    1

    آمریکا حق و حقوق و عدالت نمی شناسد

  • ناشناس
    0

    ایرانی ها از سال 1332 تاکنون ثابت کردند که هرگز تسلیم زور گویی آمریکا و اروپا نمی شوند.
    آمریکا و اروپا هرگز نمی توانند ایرانی ها را تسلیم خود کنند.

  • ناشناس
    0

    آمریکا جنایتکار بی شرمانه از سال 1945 تاکنون قوانین بین المللی را نقض می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    مذاکره با آمریکا جنایتکار هیچ نتیجه ای ندارد.

  • ناشناس
    0

    از ابتدای جنگ عراق تاکنون 600 هزار تن کشته شدند.
    از ابتدای جنگ سوریه تاکنون 700 هزار تن کشته شدند.
    از ابتدای جنگ یمن تاکنون 300 هزار تن کشته شدند.
    باید جنایات آمریکا و متحدانش را به دنیا معرفی کنیم

  • مشکل آمریکا تنها با ایران نیست آمریکا از سال 1945 تاکنون با کل دنیا مشکل دارد و همچنان نیز می دهد.
    1


    مشکل آمریکا تنها با ایران نیست آمریکا از سال 1945 تاکنون با کل دنیا مشکل دارد و همچنان نیز می دهد.

  • ناشناس
    0


    ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۱
    ۵۱ نفر از عوامل شهادت سردار سلیمانی تحریم شدند
    وزارت امور خارجه در اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» ۵۱ نفر از عوامل شهادت سردار سلیمانی را در فهرست تحریم‌های ایران قرار داد.

  • اعتماد به آمریکایی ها، حمایت از این جنایتکاران است.
    0

    اعتماد به آمریکایی ها، حمایت از این جنایتکاران است.

  • 0

    با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
    درخواست نمایندگان مجلس از وزیر ارتباطات: برنامه‌های اجرایی وزارت‌خانه خود را شفاف کنید
    درخواست نمایندگان مجلس از وزیر ارتباطات: برنامه‌های اجرایی وزارت‌خانه خود را شفاف کنید
    تعدادی از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار شفاف‌سازی درباره برنامه‌های اجرایی آینده این وزارتخانه شدند.

  • 0

    وظیفه رسانه‌ها قبل از رسیدن بحران/
    رسانه‌های فراموش‌کار در استیصال مردم سیل زده و زلزله دیده سهیم هستند
    رسانه‌های فراموش‌کار در استیصال مردم سیل زده و زلزله دیده سهیم هستند
    با توجه به آنچه درباره نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران به‌خصوص در مورد رویکرد پیشگیرانه گفته شد، رسانه‌های فراموش‌کار باید بدانند در استیصال، بیچارگی و آوارگی مردمی که در سیل و زلزله داروندارشان را از دست می‌دهند، سهیم هستند.

  • 0

    زوایای اعتراضات در قزاقستان و تأثیرات آن بازارهای جهانی
    از ریزش بازار رمز ارزها تا افزایش قیمت نفت و ابهام جهان در تامین اورانیم / بحران قزاقستان، اقتصاد دنیا را بهم ریخت
    از ریزش بازار رمز ارزها تا افزایش قیمت نفت و ابهام جهان در تامین اورانیم / بحران قزاقستان، اقتصاد دنیا را بهم ریخت
    دامنه و سرعت اعتراضات در قزاقستان آنقدر سریع و شدید بود که بلافاصله ترکش های این رویداد اعتراضی در قزاقستان بازارهای جهانی اورانیوم و رمز ارزها را تحت تأثیر قرار داد. مسئله بررسی این اعتراضات دو وجه مکمل دارد؛ یک وجه داخلی این اعتراضات و بررسی چرایی بروز آن و دیگری وجه خارجی آن و بررسی دلایل تأثیرگذاری سریع و شدید آن بر بازارهای جهانی.

  • 0

    بررسی عملکرد گمرک ایران در خصوص واردات و ترخیص لوازم خانگی بوش
    ماجرای ادامه دار ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی آلمانی بوش/ نکات قابل توجه و موثر در عملکرد گمرک ایران که مانع ترخیص محموله لوازم خانگی بوش شد
    ماجرای ادامه دار ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی آلمانی بوش/ نکات قابل توجه و موثر در عملکرد گمرک ایران که مانع ترخیص محموله لوازم خانگی بوش شد
    در حال حاضر باید گمرک ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام و شفاف سازی کنند که آخرین وضعیت محموله ۴۲۰ کانتینری لوازم خانگی بوش چیست؟ چرا که بیش از ۳ ماه از مصاحبه ها و اعلام نظرهای گمرک ایران مبنی بر اینکه باید ظرف ۳ ماه این کالاها باید از کشور مرجوع شوند گذشته و بالاخره مشخص نشده که این کالاها ترخیص شده، مرجوع شده، متروکه شده و یا به نفع دولت ضبط شده است؟

  • 0

    مرز مریوان به دیوارهای پایتخت خیلی نزدیک شده؟
    قاچاق شیک لوازم‌آرایشی در سکوت کامل گمرک/ بار ترانزیتی که در باشماق اعلام وصول می‌شود، در تهران تخلیه شد
    قاچاق شیک لوازم‌آرایشی در سکوت کامل گمرک/ بار ترانزیتی که در باشماق اعلام وصول می‌شود، در تهران تخلیه شد
    بار ترانزیتی از لوازم‌آرایشی که در باشماق اعلام وصول می‌شود، در تهران تخلیه شد تا یک قاچاق شیک دیگر رقم بخورد و اقتصاد کشور بیش‌ازپیش آسیب ببیند.

  • حسین
    0

    به نظرم نباید ایران عقب نشینی کند ملت ایران 20 سال است دارد سخت اگر اسرائیل هم اضافه کنیم با 5بعلاوه 2 مبازه جانانه می میکند نباید دستاورد هسته ای را دست کم بگیرید من تعجبم اینه همین الان پاکستان و هند هم بمب هسته دارن اما کسی آنها را تحریم نکرده وهمچنین عامل فتنه اسرائیل ایران هم باید کارا تمام کند کشوری که قدرت مند باشد میتواند به اهدافش برسد سلام و دورود بر دانشمندان هسته ایران

  • ناشناس
    0


    نتیجه درود بر روحانی، ظریف و برجام تاکنون مشکلات مردم و کشور حل وفضل نشده است و همچنان نیز ادامه دارد.

  • ناشناس
    1


    برجام زنده روحانی و ظریف متاسفانه در سراسر کشور یک فساد و یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است.

  • ناشناس
    1

    متاسفانه برخی افراد بی ادب و بی فرهنگ در داخل کشور هنوز هم از ناتوانی روحانی و ظریف دفاع، حمایت و استقبال می کنند شرم آور و تاسف بار است.

  • 1

    واقعا تاسف بار است
    ما خیلی بد عمل کردیم که او جرات عرض اندام پیدا کرد
    اگر به حق دهها شکایت از وی میکردیم الان این وضع ما نبود

  • 1


    برجام زنده روحانی و ظریف متاسفانه در سراسر کشور یک فساد و یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است.
    متاسفانه برخی افراد بی ادب و بی فرهنگ در داخل کشور هنوز هم از ناتوانی روحانی و ظریف دفاع، حمایت و استقبال می کنند شرم آور و تاسف بار است.

  • 0


    اعتماد به روحانی و ظریف، حمایت از این خیانتکاران است.

  • ناشناس
    0

    امروز جز روحانی و ظریف دیگر کسی برجام را قبول ندارد.
    کارنامه روحانی و ظریف هم قابل دفاع نیست

  • 0


    نتیجه درود بر روحانی، ظریف و برجام تاکنون متاسفانه مشکلات مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین حل وفضل نشده است و همچنان نیز ادامه دارد.

  • 0

    ایران در این مدت 8 سال به خاطر، به علت و دلیل سیاست نادرست، غلط و اشتباه روحانی، ظریف، عراقچی و... بیش از 999 میلیارد دلار برای گفت گو، مذاکره با آمریکا، کشورهای اروپایی، توافق هسته ای بی مورد و برجام بی مورد هزینه کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد.

  • اعتراض
    0

    ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۹:۱۱
    ایران در این مدت 8 سال به خاطر، به علت و دلیل سیاست نادرست، غلط و اشتباه روحانی، ظریف، عراقچی و... میلیاردها دلار هزینه کرده است.

  • 0

    ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۹:۰۷
    امروز جز روحانی و ظریف دیگر کسی برجام را قبول ندارد.
    کارنامه روحانی و ظریف هم قابل دفاع نیست
    هیچ کس دیگر نمی تواند برناتوانی روحانی و ظریف در این مدت 8 سال سرپوش بگذارد.

  • ناشناس
    0

    مشکلات مردم ایران و کشور ایران متاسفانه در زمان دولت حسن روحانی در تاریخ ایران بی سابقه بوده است.
    روحانی کار کرده است که متاسفانه مشکلات مردم و کشور در دولت رئیسی حل نمی شود

  • ناشناس
    0

    روحانی در کشور، مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، منطقه و در سازمان ملل ناتوان و عاجز بود.
    ظریف در کشور، مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، منطقه و در سازمان ملل ناتوان و عاجز بود.

  • مهدی
    0

    روند ها حکایت از دستکاری افکار وابستگان به چین و روسیه دارد که حالا سیستم را طرف اینها غش دادند جاسوسان روس و چین همیشه ایران را کارت بازی تعریف کردند و صد البته همانطور که اسراییل به اجازه روس به سوریه و نیروهای ایرانی حمله میکند حذف سردار سلیمانی نیز با حمایت روس ها شکل گرفته رقیب روس ها در سوریه نابود شد سرمایه قهرمانی ایران به فنا رفت ! چرا باور نمی کنید چین و روسها دارند دستکاری افکار سیاستمداران ایران را انجام می دهند ، اون بیشعور نماینده روسیه به ظریف طعنه زده عملا به قوت جبهه خود که تعداد ی خود فروخته هستند و جانب روس را می گیرند خوش امد گفته است . اقای رییسی بترس از روسها و چینی ها و بیش از این ایران را گرفتار نکنید

  • ناشناس
    1

    گوشت 180 هزار تومان،، مرغ 30 هزار تومان، دلار28 هزار تومان، پراید 170 میلیون تومان/ نوکر روحانی و ظریف باز هم از برکات برجام برجام روحانی و ظریف می گوید شرم آور و تاسف بار است.

  • ناشناس
    1


    دولت ناتوان و عاجز حسن روحانی در این مدت 8 سال با پول جیب مردم مظلوم ایران، کشور را اداره کرده است.
    هزینه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و سفرهای خارج از پول جیب مردم مظلوم ایران تامیم شده است.
    افزایش قیمت ها خودرو، کالا، اجناس، گوشت، مرغ، مرغ، میوه، دلار و غیره در این مدت 8 سال با هماهنگی، هدستی و همکاری 100 درصد دولت حسن روحانی بوده است.
    مردم دیگر از روحانی نفرت دارند

  • سید
    1

    حتما ویقیناروسیه سلیمانی را لو داده بود . این قزاق ها ی ناکس.

  • ناشناس
    1

    موافقم

  • ل
    1

    فرض کنید رییسی و بایدن رو به روی هم بنشینند، تصور میکنید حرف همدیگه را میفهمند؟ بایدن در فکر تقویت اسراییل است، و رییسی در تفکر حمایت از نصرالله است. حالا چی از توی این مذاکره بیرون میاد؟ هیچی، فقط یک کمدی طنز برای دنیا تولید میشه، و همه دنیا می‌خندند.

  • علی
    1

    آمریکا از برجام خارج شده و ایران را تحریم کرده! ایران در صالب برجام مذاکره می کند پس چرا باید خودش ساختار برجام را بهم بزند و خارج از آن با کشوری که از آن خارج شده وارد مذاکره شود!! در ضمن آمریکا ایران را تجریم و سردار ترور و دنبال تغییر رژیم ایران است نه روسیه!! اینایی که دارن بین ایران و روسیه و چین اختلاف بیندازند می خوان کمک کنند آمریکا با تحریم به ایران رو شکست بدن

  • حسین
    2

    بدون هماهنگی روسیه ترور را انجام داده باشند یا نه را نمیدانم،
    اما یقین دارم شهادت رساندن سردار، بدون هماهنگی با برخی نفوذی ها نبوده، خاک بر سر هر چی خائن لمیده در بغل آمریکا

  • رضا
    1

    شتر در خواب بیند پنبه دانه .روسیه به این دولت و کلا رژیم اجازه آب خوردن بدون هماهنگی رو نمیده .مگه میزاره ایران با آمریکا مستقیم مذاکره کنه .ایران عملا یکی از استان‌های روسیه شده .

  • محمد.،،
    1

    این حکومت همشون ،نوکر روسیه اند .بینوا ایران وایرانی

  • محمد،،،
    1

    حکومت نوکر روس وچین .بینواایران وایرانی

  • جنوب شرق
    0

    مذاکره مستقیم باامریکاهیچ ثمره ای ندارد،ولی ازطرف دیگرروسیه وچین هم واقعاقابل اعتمادنیستندوبطورکامل نبایدهمه تخم مرغ هایمان راواقعادرسبدروسیه گذاشت،که روسیه خاطرش خیلی ازماراحت باشه.
    چون تاریخ به مانشان داده که روسیه،هم دوست خوبی برایمان نبوده،وکلی ازخاک کشورمان راازماگرفته.
    درکل نصیحت بدی نیست،بدورازحساسیتهابه اصلاح طلبان که واقعادل خوشی ازاینهانداریم

  • حمید
    0

    تحلیل آبکی و عوام فریبی !!! بد بودن روسیه حتی به تعبیر نویسنده مجب تطهیر آمریکا نمی شود ، منافع ملی ما ارجحیت دارد به طرفداری از آمریکا یا روسیه

  • ناشناس
    0

    یه زمانی میگفتن نه شرقی نه غربی خب لامصبا لااقل باغرب رابطه برقرار میکردین لااقل خداپرستن و پیامبر دارن نه باشرق که کمونیست و و خدا رو قبول ندارن اصلا حکومت اسلامی چه همخوانی با کمونیست داره درعجبم واقعا ‌ دوکشور چین و روسیه لاییک هستن

  • آنتی منافق
    0

    از عجایب امروز ما همین بس که اصلاح طلبها شدن داعیه دار خون حاج قاسم. قسم حضرت عباستون را باور کنیم یا دم خروس رو؟؟؟؟؟؟؟؟

  • جلال
    0

    سردارعاشقتیم

  • ابراهیم احمدی فرشمی
    0

    دلت خوشه ها،
    این بنده خدا توی حرف زدن معمولی مونده،
    میره اونجا هم گند بالا میاره،

  • شفیعی
    0

    مشکل مااین است. که ففط حرف حرف خودمان. نه شرایط نه غریبم فقط حقیقت این است که نه دوست ونه دشمن خودرانمیشناسیم. ازطرفی غرب دوشمن اصلی کارایی صدام وزیری طالبان آموزا را از بین برد. شرق حمایت ادامنان میمیرد. خوب حالاکه ازنظرنظامی قوی هستیم بایداقتصادهم قوی شودواینجاشرق فقط باج میخواهدوهمین است اقتصادماکه روزبه روزعقبتراست بادستای غرب رفت تعامل باغرب مصلحت امروزماست. ماامام حسن داشتیم که بامعاویه صلح کرد. فقط مذاکره روبه روباآمریکاکه ضرری نداردشاید هم منفعت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها