رایزنی‌های معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با مقامات اقتصادی اتریش

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن دیدار با قائم مقام وزیر اقتصاد اتریش و گفت‌وگو درباره نقشه راه همکاری بین دو کشور، با رئیس بانک مرکزی و بیمه اتریش نیز دیدار و درباره همکاری‌های اقتصادی دوجانبه به رایزنی پرداخت.

 رایزنی‌های معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با مقامات اقتصادی اتریش

 «مهدی صفری» که در ترکیب تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات با گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در وین پایتخت اتریش حضور دارد، امروز (چهارشنبه) ۱۰ آذر ماه با «میخائیل استرل» قائم مقام وزیر اقتصاد اتریش دیدار کرد.

وی در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما در این باره با اشاره به نقشه راهی که بین دو کشور وجود دارد، اظهار داشت: در این ملاقات قرار شد نقشه راه مذکور را بین پنج تا ۱۰ سال توسعه دهند و با همکاری نزدیک با سفیر ایران در وین، این نقشه راه را مشخص کنیم.

معاون وزیر خارجه همچنین اظهار داشت: علاوه بر این درباره پروژه‌های مختلف بین دو کشور بحث شد و این‌که چگونه در آینده بتوانیم این پروژه‌ها را با طرف اتریشی به صورت فاینانس و دوجانبه اجرا کنیم.

صفری با بیان این‌که در نقشه راه دو کشور حدود ۶ گروه همکاری در زمینه‌های انرژی، حمل و نقل، توریسم و ... داریم که چند گروه‌ تشکیل شده، عنوان کرد: قرار است نشست‌های این گروه‌ها بزودی به صورت وبیناری و یا به صورت حضوری برگزار شود و سند کمیسیون مشترک که از یک سال پیش آماده شده، در سفر طرف اتریشی به ایران امضا شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی به ملاقات دیروزش با رئیس بانک مرکزی اتریش نیز اشاره کرد و گفت: در این دیدار درباره مسائل بانکی صحبت شد. علاوه بر آن ملاقات دیگری با بیمه اتریش داشتیم که درباره پوشش بیمه‌ای پروژه‌های مختلف و افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی هستند، بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز امروز با مایکل لینهارت وزیر خارجه اتریش دیدار و درباره مذاکرات وین و همچنین مناسبات دوجانبه بین ایران و اتریش به گفت‌وگو پرداخت.

 مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌های آمریکا از روز دوشنبه هشتم آذر ماه در شهر وین آغاز شد. علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ریاست هیأت ایرانی در این مذاکرات را برعهده دارد و در ترکیب تیم ایرانی این بار دو معاون از وزارت امور خارجه (معاونان دیپلماسی اقتصادی و امور حقوقی و بین‌المللی) و همچنین معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک مرکزی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و مشاور اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی حضور دارند. براساس اعلام جمهوری اسلامی ایران، هیأت ایرانی با هدف تمرکز جدی بر مسئله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، با ترکیبی حقوقی و اقتصادی در این نشست شرکت کرده و این ترکیب خود تأییدی بر اراده ایران برای حصول نتیجه است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها