فریدون عباسی به مذاکرات مستقیم ایران با آمریکا رضایت داد: باید در کنار ۵ کشور دیگر در گفتگوها بنشیند

عضو کمیسیون انرژی مجلس که از مخالفان سرسخت برجام است در رشته توئیتی نوشت: اگر هم قرار است آمریکا با ما مذاکره‌ای داشته باشد بایستی در کنار ۵ کشور دیگر بنشیند و همسطح آنها باشد.

فریدون عباسی به مذاکرات مستقیم ایران با آمریکا رضایت داد: باید در کنار ۵ کشور دیگر در گفتگوها بنشیند

فریدون عباسی در این باره نوشت: با آنکه دولت سیزدهم تهدیدزدایی را جایگزین تنش زدایی کرده ولی باید بدانیم که « شیطان بزرگ »، مقابل ایران است، نه «کدخدا».

عباسی اضافه کرد:اگر هم قرار است آمریکا با ما مذاکره‌ای داشته باشد بایستی در کنار ۵ کشور دیگر بنشیند و همسطح آنها باشد.

وی در ادامه نوشت: در دولت قبل، با خوش بینی اساس مذاکرات بر مبنای تنش‌زدایی بود یعنی آن که دستاوردها را بر زمین بگذاریم و با آنها سازش کنیم. اما نظریه تهدیدزدایی معتقد است که بایستی تهدید را برطرف کنیم که این موضوع ریشه در نظریه مقاومت دارد.

او افزود: اگر مردم استقلال می‌خواهند و بنای حل مشکلات معیشتی را دارند بایستی بدانند که قدرت سخت، پشتیبان قدرت نرم در مذاکرات است.

عباسی تصریح کرد: بایستی از نیروهای مسلح و وزارت دفاع پشتیبانی شود و بازدارندگی به خارج از کشورهای همسایه برده شود نه خارج از مرزها؛ بازدارندگی ایران در اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و قطب جنوب است و به همین دلیل بایستی روی پیشران‌های هسته‌ای کار کنیم چرا که نمادهای قدرت هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی آن است که در برخی نقاط خاص حضور جدی داشته باشد.

وی گفت: اگر قدرت سخت پشتیبان قدرت نرم نباشد همانند ژاپن بعد از شکست در جنگ جهانی دوم، باید هر امتیازی را که آمریکایی‌ها خواستند به آنها بدهیم.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • رضا
    0

    مخالفان دیروز برجام طرفدار امروز برجام

  • فرهاد
    0

    این اقا حالش خوب نیست
    یکی از خواب بیدارش کنه

  • ی
    0

    تخصص ایشان علوم هسته ای است، ولی در علوم سیاسی نظر می‌دهد. از نظر فقهی، احتمالا به این کار ، جنایت می‌گویند. ایشان باید در زمینه علوم هسته ای و کاربردهای آن ، برای کشور قانون تدوین کند، ولی مدام حرفهای بی ربط می‌زند. این هم باید آرزوی رئیس جمهور شدن را ، در استخر فرح، در زیر آب ببیند.

  • مهدی
    0

    هردم از این باغ بری می رسد. ...تا دیروز برجام را داره میکرد

  • وطنم ارزوست
    0

    زمان ریاست جمهوری رفسنجانی امریکا یک واسطه فرستاد که اگر ایران چندتا از زندانیان اتباع مارا در لبنان ازادکند ماهم پولهای بلوکه شده شمارا ازاد میکنیم.رییس جمهور وقت خواسته امریکا را انجام داد.ولی خبر از قول امریکا نشد.تا امریکا درخواست جنازه یکی از اتباع خود در لبنان را خواستار شد.هاشمی رفسنجانی برای اینکه بهانه ایی دست امریکا ندهد این خواسته را هم انجام داد ومنتظر ازادی پولهای بلوکه ماند.تا اینکه بعد ازچندروز واسطه امریکا وارد ایران شد رفسنجانی خوشحال شد اما بعد از ملاقات دید امریکا گفته پس ثابت شد شما در لبنان نفوذ دارید.وهاشمی ازکرده خود ناخرسند شد.برجام هم انتهای تلخ وزیانباری داشت.پس اینبار زمان ازمون وخطا وریسک گذشته اگر بناست مذاکره شود باید منافع کشور وملت تامین وتضمین شود واما و اگری نداشته باشد.امروز وقت کسب منافع افراد واحزاب نیست.پراکنده گویی.ملامت وتفرقه بضرر کشور وملت است.خود زنی.ایجادترس ویاس وناامیدی درجامعه گره ایی را باز نمیکند.

  • متین
    0

    عمرمون با این مذاکره های الکی و پوچ رفت

  • رضا
    0

    بجنب تا تخم مرغ نایاب نشده!

  • تمه
    0

    آقاي عباسي چطور شد (چرخش )يا دور قهرمانه

  • شاقلی بادام
    0

    همه چی هر روز داره میره بالا. لعنت بر جیره خوران

  • ناشناس
    0

    کی منتظر نظر توست که هردم از خودت نظر در میکنی با قیافه مثل بچه گربه ات .

  • ناشناس
    0

    شما که تا دیروز میگفتین برجام بعده امروز چی شود پس مشکل این کشور اینه که مسئول با سواد نداره بکشیدکنار بذارین این جوانان‌ گشنه بیاد اختلاس خخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها