گلگی سفیر ایران از یک مصاحبه:

روابط ایران و روسیه را تخریب نکنید

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در پی انتشار خبری که در آن ادعا شده «روسیه اجازه نمی دهد هشت چاه گازی ایران مورد استفاده قرار بگیرد» توضیحاتی ارائه کرد.

روابط ایران و روسیه را تخریب نکنید

در پی انتشار مصاحبه ای از طریق برخی رسانه های داخلی مبنی بر اینکه «روسیه اجازه نمی دهد هشت چاه گازی ایران مورد استفاده قرار بگیرد» کاظم جلالی عصر روز سه شنبه در اظهار داشت: در طول ۲۰ ماهی که به عنوان سفیر در روسیه هستم چنین موضوعی نبوده است ولی متاسفانه هر از چند گاهی خبرهایی در فضای رسانه ای برای تاثیرگذاری بر روابط ایران و روسیه منتشر می شود.

شرکت نفت خزر هم امروز در سایت رسمی خود با انتشار جوابیه ای، خبر یاد شده را تکذیب کرد و نوشت: «سخنان منتسب به آقای اردشیر دادرس، رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی با موضوع وجود توافقی میان ایران و روسیه مبنی بر سلب اختیار روسیه از ایران برای برداشت از چاه‌های گازی در محدوده آبی کشورمان در خزر، مصداق نشر اکاذیب، کاملا ‌بی‌پایه و در تضاد با اصل نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر جمهوری اسلام ایران با بیان اینکه اینگونه خبرها، روابط دو کشور و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد، خواستار ورود مراجع قانونی برای برخورد با اینگونه موارد شد.

جلالی تصریح کرد: از افرادی که در این مصاحبه چنین ادعایی داشته اند، باید اسناد و مدارک خواسته شود و با دلایل منطقی، موضوع را برای مردم و افکار عمومی روشن کنند و اگر صحت ندارد نباید چنین اتفافاتی نیفتد.

جلالی افزود: شهریورماه نیز در یک گزارش خبری با عنوان «جزئیات قرارداد ۲۰ ساله ایران و روسیه، کنترل فروش گاز ایران به دست روسیه افتاد؟» به نام وی هم در گزارش اشاره شد در حالی که او درباره نفت و گاز با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرده است.

جلالی با بیان اینکه وی هیچگونه مصاحبه ای در باره نفت و گاز با هیچ رسانه ای نکرده است، تصریح کرد: در این مصاحبه از نام وی و موافقتنامه بین ایران روسیه سوء استفاده شده است در حالی که هیچ ارتباطی به مطلب و موضوع و تحلیل این گزارش ندارد.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    جلالی نترس روس‌ها تا ما را می‌دوشند هر چی بگیم ناراحت نمی‌شوند.

  • طارامی
    0

    آقای گاگولی روسیه هم شد کشور از قدیم تا الان فقط بفکر منافه خودش بود بوده کشور کمنسیم ازخوابیخبر شاید هم دولت مردهای ایران هم به این نتیجه رسیدن

  • رحیم
    0

    جناب سفیر کدام روابط خدشه دار نشود؟ روبط استثمارگرانه و کاملا یکطرفه به نفع روسیه خدشه دار نشود

  • جلال
    0

    مرگ بر روسیه ،مرگ بر روسیه مرگ بر روسیه تمام بدبختیهای ما از روسیه است روسیه هیچگاه اجازه نخواهد داد رابطه ما با غرب بهبود پیدا کندوحالا هم دنبال به رسمیت شناختن طالبان است تا یه اهرم جدید فشاربرعلیه ایران داشته باشد

  • عادل
    0

    روسیه تآ منفعت براش هست دوست ایرانه اگر سرمایه ایران تموم بشه میشه اسراییل برای ما رفیق قافله شریک دوزد روسیه هست بفهمید

  • غیر قابل نشر
    0

    روسیه پشتیبانی چون کوه تو ایران دارد نگران نباش .

  • کورش
    0

    فرمایشات دکتر کاظم جلالی متین و خردمندانه هست و ایشان سیاستمداری ورزیده و اینده نگر برای خدمت به ایران چنین فرزندان برومندی میتوانند رابطه عقلانی ایران با روسیه را گسترش دهند.

  • ذوب در ولایت
    0

    فرمایشات جلالی خردمندانه نیست چون ظریف هم داد میزد میدان اجازه نمی داد دیپلماسی موفق شود همین کاظم جلالی ها و کاسبان تحریم کم مانده بود ظریف را اعدام کنند حتی رهبری هم در مقابل زیردست خودش موضع گرفت و از جایگاه رهبری تنزل کرد

  • بیطرف
    0

    منفعت روسیه برای چه کسانیبهت نیست مقداری تاریخ ظلم روسیه به ایران را مطالعه کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها