سفیر ایران در روسیه:

از خرداد تا آذر ۶۰ میلیون دوز واکسن روسی به ایران ارسال خواهد شد / اجرای این قرارداد از ۱۰ خرداد آغاز می‌شود

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه قرارداد دوم خرید واکسن اسپوتنیک-وی از روسیه از دهم خردادماه وارد مرحله اجرایی می‌شود گفت: بر اساس قرارداد جدید ۶۰ میلیون دوز واکسن،در فاصله خرداد تا آذر سال جاری به ایران ارسال خواهد شد.

از خرداد تا آذر ۶۰ میلیون دوز واکسن روسی به ایران ارسال خواهد شد / اجرای این قرارداد از ۱۰ خرداد آغاز می‌شود

وی افزود: باتوجه به اینکه هر فرد باید ۲ دوز واکسن دریافت کند، مجموع واکسن‌های خریداری شده طبق قرارداد دوم، برای ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور کفایت می‌کند.

جلالی گفت: طبق قرارداد نخست خرید واکسن از روسیه، باید یک میلیون واکسن، شامل دو میلیون دوز تا پایان اردیبهشت به ایران ارسال شود و با ارسال هفتمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، مجموع واکسن‌های ارسالی به کشورمان به بیش از ۷۰۰ هزار دوز خواهد رسید.

سفیر ایران همچنین از نهایی شدن طرح تولید مشترک واکسن اسپوتنیک-وی در ایران خبر داد و گفت: دو شرکت ایرانی سلول‌های تولید واکسن را با موفقیت کشت کرده‌اند و بزودی تولید مشترک آغاز خواهد شد.

گفتنی است یک هفته پس از ارسال ششمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، محموله هفتم واکسن نیز به میزان ۱۰۰ هزار دوز که روز چهارشنبه تحویل نماینده سفارت کشورمان در مسکو شده بود، امروز پنجشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان راهی تهران شد.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کاربر ناشناس
    0

    حالا تا دستش رو نشون نمی دادید نمی شد.مردا جدیدا همه مردن.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      هنوز نسل شما نئاندرتالها منقرض نشده؟

  • ....
    0

    نخستین محموله واکسن روسی به میزان ۲ میلیون دوز ساخت ایران در شرکت اکتوور پایان اردیبهشت جهت تزریق آماده می شود.

  • محمد
    0

    ماکه نمیزنیم این واکسن آشغالو، مسولین بزنن

  • ارژنگ
    0

    ینی قشنگ بازیچمون قرار دادن،تو این کشور هرچی که درباره واکسن میخاد انجام بشه هر هفته ی دور عقب میفته.کاملا مشخصه که روحانیو دولتش دارن با وعده های الکی زمان میخرن که دوره شون تموم شه بعدش بگن بما چه.خیالتون راحت با بودنه این دلقکا امسالم واکسیناسیون انجام نمیشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها