نتایج نظرسنجی سه‌گانه خبرفوری نشان می‌دهد

۸۹درصد ایرانی‌ها تجربه ابتلا به کرونا را در اطراف خود داشته‌اند / رشد ۶۳درصدی تجربه کرونا در ۱۶ماه

نتایج یک نظرسنجی که در سه مقطع زمانی در کانال خبرفوری منتشر شده، نشان می‌دهد شدت همه‌گیری کرونا به حدی رسیده که تقریبا همه خانوارهای ایرانی را درگیر کرده است.

۸۹درصد ایرانی‌ها تجربه ابتلا به کرونا را در اطراف خود داشته‌اند / رشد ۶۳درصدی تجربه کرونا در ۱۶ماه

به گزارش خبر فوری ، اولین‌بار در ۱۲فروردین ۱۳۹۹ خبر فوری از مخاطبانش پرسید آیا در میان اطرافیان و آشنایان‌شان موردی از ابتلا به کرونا را شاهد بوده‌اند؟ در آن زمان و درحالیکه تنها ۴۰روز از اعلام رسمی ورود کرونا به کشور گذشته بود، ۲۶درصد از ۷۸هزار شرکت‌کننده در نظرسنجی به این پرسش خبرفوری پاسخ مثبت داده و ۷۴ درصد دیگر پاسخ منفی دادند.

هشت ماه بعد در ۱۴ دی ۹۹، خبرفوری بار دیگر این نظرسنجی را تکرار کرد. این بار ۴۹هزار نفر در نظرسنجی شرکت کردند و نسبت پاسخ‌ها این‌بار وارونه بود. یعنی ۲۶درصد پاسخ منفی و ۷۴درصد پاسخ مثبت به سوال ما درباره ابتلای اطرافیان به کرونا دادند.

اما روز گذشته و هشت ماه پس از نظرسنجی دوم، خبرفوری برای سومین بار همان سوال را تکرار کرد و این بار از میان ۶۳هزار شرکت‌کننده، ۸۹درصد اعلام کردند که در خانواده و اطرافیان خود کرونا را تجربه کرده و فقط ۱۱درصد تجربه نزدیکی از این ویروس نداشتند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد فراگیری ابتلا به کرونا به حدی رسیده که تقریبا همه خانواده‌ها به نوعی درگیر کرونا شده و بخش کوچکی از جامعه ایرانی از ویروس مصون مانده‌اند.

آمار قربانیان کرونا که از مرز ۱۰۰هزار نفر عبور کرده نشان می‌دهد که عدم توانایی در کنترل ویروس، عملا ده‌ها خانواده ایرانی را داغدار کرده و روند ابتلا، صدها کسب و کار را با مشکل اقتصادی مواجه کرده است.

سایت خبرفوری همزمان درباره مقصر اصلی فراگیری کرونا سوال کرده که برای شرکت در این نظرسنجی می‌توانید اینجا کلیک کنید.

شما هم از تجربه خود از ابتلا به ویروس کرونا برای ما کامنت بگذارید و نظر بدهید.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • علی
    0

    آورین ما رکورد زدیم. مسولینم همینو میخواستن، ایمنی گله ای، خودشون فایزر زدن هیچ کدومشون نمردن بی وجدانا

  • Reza
    0

    الان بهتره نظر سنجی بشه آیا در نزدیکان درجه اول فوتی از کرونا داشته اید؟

  • اا
    0

    این آمار لکه ننگی است برای مسوولین تمدن ساز.

  • معلم
    0

    عنوان نظر سنجی غلط هست !!!چون نظر سنجی بین مخاطبان خبر فوری انجام شده ولی درصد بدست آمده به کل کشور تعمیم داده شده است.!!! اصلا تا امروز ۴ میلیون نفر گرفتار شده اند که اگر هر فرد رو بااطرافیان حساب کنیم نهایت ۱۶/میلیون با مشکلات کرونا سرو کار داشته اند که این ۲۰%جمعیت کشور هم نیست چه برسد به ۸۹%

    نظرات شما -
    • Parisa
      0

      دوست عزیز توجه کنید که یک سری از تستا برای افراد نسبتا زیادی چند دور مثبت بوده ، مثلا فردی یک آزمایش مثبت داشته و بعد از ۱۴ روز دوباره تست مثبت بوده که به آمار اضاف شده یا مثلا فردی بوده تو ۲ یا ۳ یا حتی ۴ تا پیک مبتلا شده و با تست مثبت باز هم به آمار اضافه شده. تناقض بین آمار مبتلاها شدیدا بالاست ضمن اینکه بسیاری از افرادمبتلا بدون مثبت شدن تست ازین دنیا رفتند. آمار بیست درصد مبتلا در پیک پنجم قطعا درست نیست !! و با توجه به تعداد افراد مشکوک و یاقطعی قطعا درصد مبتلایان پایین ۴۰ نیست!! در پ

    • کاربر
      0

      واقعا فکر میکنین امار اعلامی وزارت بهداشت درستن؟بعضی آمارها رو خودشون پنهان کردن.(به اعتراف خودشون) علاوه براون عده ای از بیمارا بخصوص از نوع خفیف اصلا به مراکز درمانی مراجعه نمیکنن وتستی هم نمیدن.پس در آمار رسمی ثبت نمیشن.بین آشنایان کم نبودکسایی که بیمار شدن و تست ندادن.

    • شهلا
      0

      89 درصد یعنی مرگ کرونا یعنی خود ایمنی کشور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها