یک تحلیلگر روابط بین الملل:

وزیر خارجه به زبان انگلیسی تسلط ندارد/ علی اکبر صالحی جایگزین شود

یک تحلیلگر روابط بین الملل می گوید: آقای رئیسی از کسی در وزارت خارجه استفاده کرده که حتی از بدیهی‌ترین توانایی وزیر شدن یعنی تسلط بر زبان انگلیسی نیز برخوردار نیست.

وزیر خارجه به زبان انگلیسی تسلط ندارد/ علی اکبر صالحی جایگزین شود

روزنامه اصولگرای جوان نوشت: پیروز مجتهدزاده که روزنامه آرمان او را با عنوان تحلیلگر روابط بین الملل معرفی کرده است، در گفت‌وگویی با این روزنامه ضمن نقد سیاست خارجی دولت رئیسی - در حالی که تنها سه ماه از آغاز به کار دولت رئیسی گذشته است- پیشنهاد کرده علی اکبر صالحی به جای حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزارت خارجه معرفی شود.

او در بیان شایستگی‌های صالحی نوشته: «سؤال این است که چرا از این افراد و افراد لایق‌تر استفاده نمی‌شود و یا با آن‌ها مشورت صورت نمی‌گیرد. در دولت احمدی‌نژاد دونفر به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شدند... نفر دوم آقای صالحی بود که فرد شایسته‌ای است و در دولت حسن‌روحانی نیز به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی فعالیت کرد. توانایی‌ها و درایت وی برهمگان اثبات شده است.»‌

جالب‌تر آنکه همه ایراد مجتهدزاده به وزیر خارجه کنونی، بلد نبودن زبان انگلیسی است: «آقای رئیسی از کسی در وزارت خارجه استفاده کرده که حتی از بدیهی‌ترین توانایی وزیر شدن یعنی تسلط بر زبان انگلیسی نیز برخوردار نیست و در این زمینه مشکل دارد.»

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • حسن
    0

    معیار انتخاب چی بود ؟؟؟ فقط از فلان جناح باشی

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      سلام دوستان مسلط بودن به زبان انگلیسی مهم نیست تعهد به این ملت واین کشور وبه این جمهوری اسلامی مهم است .ظریف انگلیسی فول چه گلی به سر این مملکت زد غیر اینه که چون خوب زبان خارجه بلد بود با کلمات به ضرر این مملکت عمل کرد .نه جانم زبان مهم نیست .مهم این است که فرمان بالا دستی و مسئولان نظام را خوب گوش کند وطبق آن عمل کند .مترجم زیاد است مطمئن باشید سرش کلاه نمی رود

  • سل
    0

    دولت بیسوادهاست

  • سید
    0

    پروفسور الامیر العبدلهیان مسلط به زبان عربی است. در مکتب مهدوی کنی خوانده است. هرچه داشته به میدان آورده

  • م
    0

    علی اکبر صالحی با فرهنگ و تمدن ناب ایرانی و اسلامی ناآشناست و از درک روح و جوهره احکام خداوند و اسلامی عاجز و ناتوان است ، و از طرف دیگر حامی منافقان و مدیران چاپلوس و نجومی بگیر است. ایشان از روی جبر روزگار در عراق متولد شده، لذا عربی یاد گرفته، و سپس به قزوین آمده، زبان ترکی و فارسی یاد گرفته، و سپس به دانشگاه آمریکایی بیروت رفته ، انگلیسی یاد گرفته، و سپس به آمریکا رفته، و تمامی پدرسوخته بازی های آمریکایی ها را هم فرا گرفته است. حالا میشه گفت تسلط به زبان‌های روز دنیا یک مزیت است، ولی ایشان تمام عمرش در ایران نبوده، که بتواند زبانهای زنده دنیا را یاد بگیرد. هر چندسال، به یک کشور رفته، وزبان آنجا را یاد گرفته است. اگر واقعا باهوش و زیرک بودند، سازمان انرژی اتمی را در مدت ده سال از ناخالصی‌های فراوان پاکسازی میکردند، که نکردند، و یا نمی‌خواستند بکنند و یا نگذاشتند که بکند. بالاخره مدیریت ایشان در هر صورت رضایت بخش نبوده است.

  • ناشناس
    0

    اتفاقا خوب است آخر باید یه نفر باشه که تقصیرهای را سر او بشکنند کی بهتر از آقای صالحی آقای صالحی بش کتک خور دولت

  • احمد
    0

    اون که انگلیسی بلد بود چه ۰۰۰۰ بسر دولت بی تدبیر و ناامید زد که این نمی تونه بابا فکر نون کن که خربزه اب اس

  • حسنی
    0

    حالا رییسی و عبدالهیان به کنار . همین آقای روحانی که دکتری حقوق از خارج گرفته بود ، شما یک کلمه انگلیسی از او شنیدید ؟؟؟؟؟ مگر در دانشگاه های خارج به زبان فارسی تدریس می کنند ؟؟؟؟ درد ما یکی دوتا نیست جانم .

  • غ
    0

    یاد فایل صوتی امیر کبیر زمان !!!!!!! افتادم که میگفت "جان کری بهم زنگ زد من گفتم عازم سفر خارجم با امیر عبداللهیان تماس بکیر!!!!!!!"

  • کوروش
    0

    بیاد سوته دلان با هم بنالیم که کابینه عوضی سوار شد.

  • مصلح
    0

    ما هم یه معلم انگلیسی داشتیم انگلیسی خوب بلد بود معرفیش کنم برا وزارت خارجه. ظریف زبان انگلیسی بلد بود ولی زبان انگلیسی ها را نمی فهمید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها