رايزني ایران و روسیه درخصوص برجام

در پی ازسرگیری گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپایی که امروز میان معاون سیاسی وزیر خارجه و معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در تهران انجام شد، وزرای خارجه و روسیه در گفتگوی تلفنی به رایزنی پرداختند.

رايزني ایران و روسیه درخصوص برجام

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد که گفتگوهای امروز با مورا مثبت بود و دو طرف ضمن ابراز رضایت، برای تداوم آن ابراز آمادگی کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: گفتگوهای جاری با انریکه مورا متمرکز بر یافتن راه‌حل‌های عملی برای رفع مشکلات و بن‌بست کنونی در وین است که به دلیل مواضع و رویکرد تعهدگریز واشنگتن در رفع کامل و موثر تحریمهای یکجانبه و غیرقانونی این کشور بوجود آمده است.
امیر عبداللهیان تاکید کرد: دو طرف در پایان گفتگوهای امروز توافق کردند رایزنی‌ها طی دوهفته آینده در بروکسل میان معاون سیاسی وزیر امورخارجه و مورا ادامه پیدا کند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این تماس تلفنی ضمن استقبال از گفتگوهای امروز تاکید کرد که متعاقب دیدار مفصل هفته قبل با امیر عبداللهیان در مسکو، به همکاران خود در وزارت امور خارجه روسیه ماموریت داده است تا در مشورت نزدیک با همتایان خود در ایران موضوعات مرتبط با برجام را پیگیری کنند.

وزیر امور خارجه روسیه در این مکالمه تلفنی از موضع منطقی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان قدردانی نمود.

وی در پایان با اشاره به ملاقات روز جاری خود با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، ابراز داشت در جریان گفتگوی تلفنی خوب و سازنده وزیر امور خارجه کشورمان با همتای آذربایجانی خود قرار گرفته است.
لاورف تاکید کرد مسکو از توافقات انجام گرفته استقبال مي کند و آن را اقدامی در مسیر درست میداند.

منبع: صدا و سیما

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کلاه قرمزی
    0

    امیر عبداللهیان شب قبل رفتن به خونه به لاوروف زنگ بزن بگو دارم میام .....

  • قلندر واقعی
    0

    تف به ذات کمونیستها همیشه بدانید اگر در چنگال شیر بیفتی بهتراز اینکه به چنگال مشتی کفتار بیفتی حکایت امروز ما این است افتادیم به دهان کفتارها چین روسیه ترکیه ووو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها