آوارگان افغانستانی، محور گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با کمیسر عالی پناهندگان

وزیر امور خارجه ساعاتی پس از ورود به نیویورک برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با کمیسر عالی ملل متحد در امور پناهندگان دیدار کرد.

آوارگان افغانستانی، محور گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با کمیسر عالی پناهندگان

در دیدار حسین امیرعبداللهیان با فیلیپو گراندی، دو طرف بر اهمیت گسترش رایزنی‌ها میان UNHCR و جمهوری اسلامی ایران تاکید و ابعاد مختلف روابط فی‌مابین را مرور کردند.‌

وزیر امور خارجه با تاکید بر ضرورت ارتقای وضعیت انسانی در افغانستان اظهار کرد: متاسفانه شاهد آواره‌شدن مردم افغانستان در داخل این کشور و همچنین سرازیرشدن آنها به کشورهای همسایه هستیم. جمهوری اسلامی ایران برای چهار دهه میزبان چهار میلیون نفر از خواهران و برادران افغانستانی بوده است و در تمامی این سال‌ها، به‌رغم وضعیت تحریمی و فشار اقتصادی و اخیرا فراگیری کرونا سعی کرده است میزبان خوبی باشد اما ضروری است سازمان‌های بین‌المللی به طور فعالانه‌تری به وظایف خود نسبت به وضعیت انسانی در این کشور عمل کنند تا از آواره‌شدن بیشتر مردم نجیب افغانستان جلوگیری شود.

فیلیپو گراندی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از میزبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران از آوارگان افغانستانی، به تشریح آخرین وضعیت و چالش‌های حقوق بشری در افغانستان پرداخت و با ارائه گزارشی از سفر خود به این کشور، برنامه‌های UNHCR را تبیین و بر تعهد این نهاد نسبت به وضعیت آوارگان از جمله افغانستانی‌ها تاکید کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها