وزیر امور خارجه

تشکیل ستاد ویژه تسریع در تامین واکسن کرونا در وزارت خارجه

وزیر امور خارجه از تشکیل ستاد ویژه تسریع در تامین واکسن کرونا در وزارت خارجه خبر داد.

تشکیل ستاد ویژه تسریع در تامین واکسن کرونا در وزارت خارجه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: تمام ظرفیت های دولتی و خصوصی ممکن را در سطح همه سفارت خانه ها به کار میگیریم تا در واردات واکسن تسریع شود.

وزیر امور خارجه درباره برنامه های اولین روز کاری خود پس از جلسه هیات دولت اظهار کرد: کارم را با دو برنامه شروع خواهم کرد؛ برنامه اول ما رسیدگی به اولویت اصلی است که مردم ما گرفتار آن شده‌اند ما در وزارت امور خارجه ستادی را برای تسریع واردات واکسن از کشورهای مختلف تشکیل داده‌ایم که جلسه امروز آن با حضور مسئولین وزارت خارجه و دستگاه‌های مرتبط و همچنین با حضور وزیر بهداشت برگزار می‌شود.

وی خاطر شان کرد: هدف این است که تمام سفارتخانه‌ها در خارج از کشور چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی در این کار تسریع مشارکت داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی تاکید کرد: تمام توانمان را به کار خواهیم گرفت تا از هر کشوری که امکان انتقال واکسن به داخل باشد و از نظر استانداردهای علمی نیز وزارت بهداشت آن را تایید کند بدون هیچ محدودیتی واکسن وارد کنیم.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: بعد از آن نیز میزبان وزیر خارجه پاکستان هستیم تا در خصوص مناسبات دوجانبه گفت‌وگوهایی را داشته باشیم و طبعا یکی از موضوعات مورد بحث در این مقطع حساس تحولات افغانستان و منطقه خواهد بود.

امیرعبداللهیان همچنین خبر داد: در روزهای آینده در راستای اعلام سیاست‌ همسایگی و سیاست آسیا محور برنامه ریزی‌هایی شده که به تدریج اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: ایسنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ناشناس
    0

    اولین کار مهم وزارت خارجه انتقال پرونده برجام به شورای امنیت ملی و تلاش وزارت خارجه برای روابط با همسایگان و کشورهای دیگر و ریس جمهور باید سریع ریس بانک مرکزی انتخاب و ایران باید طرح سواپ ارزی راه بندازد که از فشار تحریم کاسته شود ما باید در تجارت دلار را کنار بگذاریم بخصوص کالاهای مصرفی که دیگران راضی به صادرات آنها به کشور ماهستند

    نظرات شما -
    • فریبرز
      0

      چشم چشم امری دیگه .ای که 42 سال رفت هنوز در خوابی /مگر نمیخواهی خود را دریابی

  • ت
    0

    اصل همسایگان کشورهای خلیج فارس هستند که اگه روابط حسنه بشه بر غرب و اسرائیل فشار خواهند اورد،بقیه الکی هستند.عراق پاکستان افعانستان و ... خودشان غرق در مشکلات و مصیبت ها هستند.چه کمکی می توانند به ما بکنند؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      قبول پاکستان مشکلات دارد ولی بعضی از پاکستانیها نفوذ قوی در عمان و قاره آفریقا و جنوب شرق دارند همان طور در زمان جنگ به ما کمک کردند

    • بهروز ترکه
      0

      آدم دانا ، کسی را برای رفاقت پیدا میکنه، کم حاشیه باشه،به قول خودمون تابلو نباشه

  • امیر
    0

    بخدا همش شوی تبلیغاتیه. کدوم واکسن؟همین واکسن هایی هم که اومده هدیه دادند. شماها هیچ مقبولیتی در دنیا ندارید بدبختها

  • قاراش میش
    0

    چرا خودتو خسته میکن استاد واکسن و تحلیل گر مدیریت زمان معاون اول است بده دست مخبر روزی 50 میلیون واکسن به جیب میزند.نمکی هم هنوز بدنبال پدر است.

  • ناشناس
    0

    از همون ستادها که ۴۳ سال پیش تشکیل دادن و همه مشکلات مردم را حل کردن ؟؟؟!!!!

  • ناشناس
    0

    اقای عبدالهیان شما را بخدا قسم برجام و اشتی و رایزنی های سیاسی را کنار بگذارید الان مقابله با کرونا از نان شب برای این مردم واجب تر است خوشبختانه امروز اوضاع و احوال غسالخانه را دیدید ضمنا برای ورود رئیس جمهور همه خیابانهای مشرف به قسالخانه را مثلا خلوت کرده بودند اقای عبدالهیان مردم منتظرند

  • سید روژان
    0

    واکسن خارجی که حرام بود چی شد؟؟؟؟؟ ما ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران فقط واکسن برکت الله یا فخر الله یا نورالله می زنیم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

  • بازهم نمایش
    0

    پرده اول نمایش "من خوبم او بد بود"

  • ساچو
    0

    مدیریت ، درجه یک.فقط مونده بود وزیر امور خارجه تو اینکار دخالت کنه! تشکر دلاور، سفرای کشور دوره بیافتند ( واکسن بدید در راه خدا)

  • مش جمعه
    0

    ارواح رفتگان راهنما و کمک حالت باشند. ان شاءالله همانطور که قالی باف را در سفر به روسیه سربلند و سرافراز کردی، وزارت خارجه را سربلند کنی.

  • شوقی
    0

    باید دید نظر میدان چیست ایا با پیشنهادها و نظرات وزیر انتصابی خارجه موافقت میکند یا نظرشان چیزی دیگر و بصورت محرمانه و غیر مستقیم مسیر حرکت دولت در روابط بین المللی مشخص و ابلاغ کردن

  • فرورتیش
    0

    واکسن وارد کردن تشکیل ستاد نمیخواد پول میخواد!

  • ،،،،،،،،*****،،،،،
    0

    هرکسی جای خودش باشه بهتره آقای عبدالهیان شعار ندید چون شما انتخاب شدید ،میبری چند میلیارد پول مردمو به باد میدی واکسنم بهت نمیدن میزنن تو گوشت میگن بگو بزرگتر بیاد،مگه لاریجانی نمیگه ۱۸ میلیون دوز واکسن گرفتم نشد،اون که چند تابعیتی هست نتونست پس،شماهم نمیتونی حداقل بزار اونهاییکه میتونن وشغلشون ایجاب میکنه این کارو بکنن ،کم مول بیت المال رو خرج تبلیغات خودتون بکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها