سفیر ایران در روسیه:

 تولید واکسن اسپوتنیک در ایران از ۱۵ فروردین آغاز خواهد شد

سفیر ایران در روسیه گفت: انتظار می‌رود ایران تولید مشترک واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه را در خاک خود از ۱۵ فروردین آغاز کند.

 تولید واکسن اسپوتنیک در ایران از ۱۵ فروردین آغاز خواهد شد

«کاظم جلالی» امروز (جمعه) گفت انتظار می‌رود ایران تولید واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه را در خاک خود در ماه آوریل (۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت) آغاز کند.

وی در تشریح این مسئله گفت: تولید مشترک در ماه آوریل آغاز خواهد شد و در حال حاضر دو شرکت ایرانی با این موضوع درگیر هستند. فکر می‌کنم در هفته آینده سلول‌های واکسن از روسیه به ایران فرستاده شود و اگر خدا بخواهد، در ماه آوریل شاهد آغاز تولید مشترک واکسن در ایران خواهیم بود.

به گفته این دیپلمات ایرانی، حجم تولید اولیه تا ۹ میلیون دوز در ماه خواهد بود.

وی با بیان این که امکان افزایش حجم تولید در آینده وجود دارد، افزود: یکی از شرکت‌های ما در مرحله اولیه قادر به تولید تا چهار میلیون دوز در ماه است؛ و شرکت دیگر تا چهار میلیون دوز توانایی دارد. این در مجموع می‌شود حدود هشت تا ۹ میلیون دوز در ماه.

بر اساس این گزارش، جلالی پیشتر در فوریه گفته بود تهران و مسکو به توافقی برای تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی دست یافته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کاربر ناشناس
    0

    خدایا هر روز یه تصمیم ....

  • جمعه
    0

    خدایا از تو میخواهم که این دروغ،راست (حقیقت)باشد.

  • شهروند
    0

    واقعا به عنوان یک ایرانی از آقای جلالی متشکرم که با احساس مسئولیت کاری که وظیفه وزیر بهداشته، ایشان انجام میدهند. با اینحال امیدوارم که آوریل ایشان مثل فوریه آقای نمکی نشه که قرار بود 4 میلیون و 200 هزار دوز واکسن از سهمیه کواکس وارد کنند. البته آقای جلالی بر خلاف وزیر و مدیران وزارت بهداشت که فقط با وعده های بیهوده و سرکاری مردم را گفتار درمانی می کنند، اهل عمل هستند و به جای شعار در حد بضاعت در حال تلاش برای واردات و تولید واکسن در ایران هستند. انشاالله که سایر سفیران ایران و همچنین شخص وزیر بهداشت و معاونین ایشان از آقای جلالی یاد بگیرند که چگونه می توان عمل کرد.

  • کاربر ناشناس
    0

    خود روسیه مواد کم آورده برای تولید ،،چرا دروغ میگید

  • ایرانی
    0

    بزودی تحریم اقتصادی لغو میشه اما... ملت ما رو بخاطر کرونا ی جهش یافته تحریم میکنند ای کاش مسئله بهداشتی رو سیاسی نمی کردن خدا لع ن ت شون کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها