واکنش جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طرح قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی را محکوم کرد.

واکنش جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همسویی جبهه صهیونیسم و رژیم های مرتجع منطقه با این قطعنامه که به هر نوع هنجارحقوق بشری بی اعتنا بوده و حامی تروریسم، افراطی گری و ناقض حقوق بنیادین بشر هستند را دلیل روشنی بر نامشروع بودن آن دانست و افزود: استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر و بکارگیری استانداردهای دوگانه در این حوزه مغایر با ارتقاء پایدار حقوق بشر است.

موسوی در ادامه اظهار داشت: به رغم این واقعیت، رویکرد حامیان این قطعنامه اتخاذ «استانداردهای دوگانه» در خصوص وضعیت حقوق بشر کشورها و تسری موضوع به مجامع بین المللی بویژه سازمان ملل است و بر این اساس از اینکه ساز و کارهای سازمان ملل متحد مورد چنین سوء استفاده هایی قرار گرفته اند ابراز تاسف می نمائیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی رویکرد مخرب حامیان این قطعنامه در رابطه با جمهوری اسلامی ایران را واجد اشکالات و ایرادات متعدد، از جمله: استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر، نادیده گرفتن ارزش ها، باورها و ویژگیهای خاص فرهنگی جوامع مختلف، عدم توجه به واقعیتها در نتیجه تاثیر پذیری از فضای رسانه ای و تبلیغاتی علیه کشورمان و بی توجهی و سکوت نسبت به نقض گسترده حقوق بشر ملت ایران در نتیجه اعمال تحریم های ظالمانه و غیر قانونی دانست.

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دینی است که در چارچوب تعهدات مذهبی و اخلاقی و پای بندی به قانون اساسی و قوانین عادی خود و معاهدات بین المللی، در راستای توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی گام برداشته و در عمل نیز خود را متعهد به رعایت آن می داند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    سازمان ملل نباید به کارشناسان سازمان حقوق بشر و سازمانهای بین المللی دیگر که بیشتر برای جاسوسی آلت دست قدرتهای استعمارگری همچون آمریکا و انگلیس و فرانسه ی قانون ستیز ضد بشر قرار می گیرند بسادگی اطمینان و باور کند. تجربیات کلان بیشتر کشورهای مستقل و مردم آزاده ی جهان از فعالیت گسترده ی جاسوسان در سازمانهای بین المللی زمینه ای را برای اطمینان به کارشناسان این سازمانها فراهم نمی سازد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آقایانی که تیک منفی روی نظر فوق زده اند چشمهای خود را برای ندیدن پولیس آمریکا و انگلیس و فرانسه که به ادعای مهار تخریب گران اموال عمومی و باز گرداندن آرامش به مردم شلیک می کنند خاک و لجن می گیرند و تنها دفاع غاز صاحبخانه ی خود را برای عقده ترکانی حمله گربه ی وحشی گذارش می کنند؟؟؟!!! شرم باد همه ی وطن فروشان هوا دار صهیونیسم و استکبار ددمنش را.

  • ساتو
    0

    اون موقعی ک مستقیم به سر و بعضی وقتا به پاهای معترضین شکلیک می کردند(منبع رحمانی فضلی وزیر کشور) اونجا به حقوق بشر فکر نمی کردید الان ک قطعنامه صادر شده محکوم میکنید، رو که رو نیست ستگ پای قزوینه

  • سازمان
    0

    آنها ،انگلیس ،امریکا ،فرانسه کافر هستند .شما که اسلام ناب محمدی هستید چرا حقوق اسلامی را رعایت نمی کنید

  • هوشیار
    0

    حقوق.بشرکیلویی.چند؟کجاست.این.حقوق.بشر؟.امریکایااسراییل.یاتوی.فرانسه؟.حتما٫.درمیانمارحقوق.بشر.رعایت.میشه.یاتوی.عربستان.کانادا.حتما.حواسش.به.اینا.نبود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها