فرانسه با تحریم وزیر امور خارجه ایران مخالفت کرد

اعلام وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر اضافه کردن نام محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به فهرست تحریم های این کشور با مخالفت کشورهای اروپایی مواجه شده است.

فرانسه با تحریم وزیر امور خارجه ایران مخالفت کرد

پس از اتحادیه اروپا که در نخستین واکنش ضمن ابراز تاسف از این اقدام واشنگتن اعلام کرد که به همکاری با وزیر امور خارجه ایران ادامه می دهد، فرانسه، یکی از سه کشور مهم اروپایی نیز به صراحت با این تصمیم مخالفت کرده است.


وزارت امور خارجه فرانسه در همین راستا با انتشار بیانیه ای تاکید کرده است که مخالف تحریم وزیر امور خارجه ایران از سوی آمریکا است زیرا اعتقاد دارد با توجه به شرایط کنونی و بحران جاری در منطقه درهای دیپلماسی را می بایست همچنان باز نگاه داشت.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است که پاریس همراه با لندن و برلین با اقدام واشنگتن در تحریم وزیر امور خارجه ایران مخالف است. این بیانیه تصریح شده است که وزیر امور خارجه فرانسه به همراه دو شریک دیگر اروپایی یعنی آلمان و بریتانیا همچنان طبق روال گذشته با همتای ایرانی خود در تماس است.

وزارت امور خارجه فرانسه در عین حال از تصمیم واشنگتن برای تمدید سه ماه معافیت های مربوط به همکاری هسته ای با ایران ابراز خرسندی کرده است.

منبع: یورونیوز

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمدرضا کیانفر
    0

    محمدجواد ظریف وزیر خارجه در واکنش به تحریم خود توسط آمریکا نوشت: ممنون که مرا تهدیدی بزرگ برای دستور کارتان دانستید. آقای ظریف، تحریم شما در نتیجه اشتباه خودتان بود که با اعضای حزب دمکرات آمریکا به مغازله پرداختید و همتایتان آقای مایک پمپئو تصور کرد قصد دور زدنش را دارید. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها