چگونه می‌توان سیگار را ترک کرد؟

چگونه می‌توان سیگار را ترک کرد؟ آیا باید به دوستان خود بگوییم که قصد ترک سیگار را داریم؟

چگونه می‌توان سیگار را ترک کرد؟

از مهم‌ترین کارهایی که باید شخصی که معتاد به سیگار است انجام دهد این است که خودش را برای روز ترک سیگارش آماده کند. در ادامه چند توصیه در اینباره شده است.

در مورد تاریخ ترک خود به دوستان، خانواده و همکاران بگویید.

همه سیگارها را دور بریزید، تصمیم بگیرید که آیا شما "بوقلمون مزاج" هستید، یا بر سر عقیده خود می مانید سپس از جایگزینی نیکوتین (NRT) یا داروهای دیگر استفاده کنید.

اگر قصد دارید در یک گروه توقف مصرف سیگار ،برنامه ریزی کنید، هم اکنون ثبت نام کنید.

از جایگزین های خوراکی، مانند؛ آب نبات های سخت، آدامس بدون قند، تکه های هویج، قهوه ها، نی و خلال دندان ها استفاده کنید.

یک پشتیبان، مانند یک عضو خانواده که با موفقیت سیگار را کنار گذاشته تعیین کنید و خوشحال باشید که به شما کمک خواهد کرد.

از دوستان و افراد خانواده که جلوی شما سیگار می کشند، بخواهید که در اطراف شما سیگار نکشند.

اگر سعی کرده اید قبلاَ ترک کنید، فکر کنید که چه چیزی کار کرده و چه چیزی تاثیر نداشته است.

فعالیت های روزانه ، مانند صبحانه صبح، پایان دادن به غذا و نوشیدن قهوه - اغلب می تواند میل شما را به اشتباه به سمت سیگار بکشاند.

اما شکستن ارتباط میان این ماشه و سیگار کشیدن یک راه خوب برای کمک به شما برای مبارزه با خواست ذهنی شما برای سیگار کشیدن است.

بهتر است روزی که تصمیم بر ترک سیگار گرفتید اصلا سیگار نکشید.

وابستگی احساسی و فیزیکی شما به سیگار کشیدن، باعث می شود که پس از آن روز از نیکوتین دور شوید. برای ترک، شما باید با این وابستگی روبرو شوید تلاش برای ترک، مشاوره، موارد کمک به خود و خدمات پشتیبانی، می تواند به شما کمک کند تا از طریق این ها، زمان برای شما بگذرد. همانطور که علائم جسمی شما در طول زمان ترک، بهبود می یابد، بنابراین عواطف احساسی شما نیز بهتر خواهد شد. گروهی از افراد در جلسات حمایت شرکت می کنند، چرا که گروه های مشاوره یا گروه های حمایت کننده، می توانند شانس خود را برای پایان دادن به سیگار کشیدن طولانی مدت افزایش دهند ؛ ترکیب دارو ، مانند NRT، بوپروپیون و وارنیکلین در کنار حمایت رفتاری، نشان داده شده است که احتمال افزایش طول مدت سیگار نکشیدن را تا 25 درصد بالا می برد.حمایت رفتاری ،می تواند شامل اطلاعات کتبی و مشاوره به گروه های درمانی یا مشاوره های فردی فرد، تلفن و یا آنلاین باشد.موارد خود مراقبتی، به احتمال زیاد نرخ خاتمه یافته را در مقایسه با هرگونه حمایت در مجموع افزایش می دهند، اما در کل، مشاوره فردی، موثرترین روش رفتار است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها