هوا گرم شد، این تخم را دور نریزید

هندوانه، میوه محبوب فصل گرماست که هر قاچ از آن در تابستان، طعم بهشت می دهد.

هوا گرم شد، این تخم را دور نریزید

 برای خیلی ها ، خوردن هندوانه نگران کننده است زیرا می دانند بعد از آن دچار نفخ می شوند.

ما یک راهکار ساده برای این افراد توصیه می کنیم: تخم های هندوانه را دور نریزید ، بلکه خوب بجوید و همراه هندوانه قورت دهید.

تخم هندوانه خاصیت ضد نفخ دارد و می تواند به کاهش نفخ ناشی از هندوانه کمک کند. البته اگر دچار نفخ مزمن هستید و خوردن هندوانه فقط آن را تشدید می کند، شاید تخم هندوانه نتواند به تنهایی مانع نفخ شود ولی باز هم مفید است و البته باید درمان نفخ خود را زیر نظر پزشک ادامه دهید.

تخم هندوانه، البته فقط همین یک فایده را ندارد بلکه منبعی غنی از منیزیم، پتاسیم و بعضی از آمینواسیدهایی است که تاثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود سلامت قلب دارند.

اسیدآمینه آرژینین یکی از عناصر مهم در کاهش فشار خون است. تخم هندوانه حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ است که این اسید‌های چرب نقش موثر و مفیدی در کاهش فشار خون دارند.

خواص عجیب یک تخم که در سطل آشغال می ریزیم

دانه‌های هندوانه که می‌توانند به صورت خام یا خشک مصرف شوند سرشار از منیزیم هستند که نقش کلیدی در تولید انرژی، عملکرد عصبی، سنتز دی ان‌ای و پروتئین و هم چنین تنظیم فشار خون دارد.

دانه‌ها هم چنین حاوی فولات هستند که می‌تواند به خطر ابتلا به سرطان و افسردگی کمک کنند. دانه‌ها منابع خوبی از اسید‌های چرب تک غیر اشباع و چند غیر اشباع هستند که از بدن در برابر حمله قلبی و سکته مغزی محافظت می‌کنند و سطح کلسترول بد خون را کاهش می‌دهند.

تخم هندوانه

تخم هندوانه

یکی از خواص تخم هندوانه قرمز کمک به مراقبت از پوست و حفظ سلامت پوست است. تخم هندوانه سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و سایر چربی‌هایی است که این چربی‌ها برای حفظ سلامت پوست مفید است. یکی از مواردی که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند، استفاده منظم از تخم هندوانه است.

مصرف منظم و مرتب از تخم هندوانه از تیره و مات شدن پوست جلوگیری می‌کند. تخم هندوانه با داشتن آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند موجب رفع و کاهش چین و چروک‌های پوست و لک‌های ناشی از افزایش سن می‌شود.

تخم هندوانه با افزایش انعطاف‌پذیری پوست چروک شدن آن به تعویق می‌اندازد. از دیگر خواص تخم هندوانه این است که با مصرف روغن تخم هندوانه می‌توان موجب جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست شده و احتمال بروز آکنه را نیز کاهش می‌دهد.

دانه های هندوانه نیز منبع خوبی از روی هستند. آنها حدود 26 درصد از ارزش روزانه را در یک اونس یا 4 درصد DV را در یک مشت بزرگ (4 گرم) فراهم می کنند.روی یک ماده مغذی مهم است که برای سیستم ایمنی ضروری است. همچنین برای:
سیستم گوارشی و عصبی بدن
رشد مجدد و تقسیم سلولی
حس چشایی و بویایی شما
با این حال، درست مانند آهن، فیتات ها جذب روی را کاهش می دهند.

تخم هندوانه دارای مواد مغذی ازجمله کاروتنوئید، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های B است و به همین دلیل تخم هندوانه می‌تواند پاسخ‌های ایمنی بدن را تقویت کرده و موجب کاهش فشار وارد بر سیستم ایمنی بدن شود‌.

تخم هندوانه حاوی آنتی اکسیدان‌ها است که آنتی‌اکسیدان‌ها با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده، رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند و به همین دلیل احتمال ابتلا ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند سرطان و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

منبع: عصر ترکیه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    آقا هندوانه گرون شد کسی که نمی تونه بخره دیگه تخمش و ا ز کجا بگیره

  • ناشناس
    0

    هندوانه رو به عرش نبرید که قیمتشو به انبه میرسونند

  • ناشناس
    0

    دیگه خودمون نمیدونستیم

  • موسوی
    1

    هندوانه سرشار از سموم شیمیایی،، من ک اصلا نمیخورم

  • 🐜
    1

    من خیلی خیلی خیلی هندوانه 🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉 دوست دارم وقندم ازمرزعبور کرده بازهم هندوانه 🍉🍉🍉 دوست دارم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها