خبرفوری بررسی می‌کند

سلامت مردم در چنگ مافیای دارو / ارز ۴۲۰۰تومانی چرا قیمت دارو را کاهش نداد؟

طی دهه های اخیر دارو به عنوان یک کالای استراتژیک در دنیا شناخته می‌شود که حساسیت ویژه ای نسبت به آن وجود دارد و همین امر باعث شکل‌گیری مافیای دارو شده است.

سلامت مردم در چنگ مافیای دارو / ارز ۴۲۰۰تومانی چرا قیمت دارو را کاهش نداد؟

آمارها می‌گویند بعد از نفت و اسلحه، بیشترین حاشیه سود متعلق به صنعت دارو است و به همین دلیل این حوزه نیازمند نظارت جدی است .

در ایران مافیای دارو از جان مردم به سود حساب‌های بانکی خود بهره می‌برد و داروهایی را که با ارز ۴۲۰۰ وارد می‌کنند به قیمت آزاد می‌فروشند .

در حالی که بسیاری از مردم توان مالی خرید دارو را ندارند آمارها می‌گوید ماهانه هزاران میلیارد تومان سود به جیب مافیای دارو می‌رود.

منبع: خبرفوری

76

حجم ویدیو: 6.05M | مدت زمان ویدیو: 00:02:54 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • 11
    0

    کی به فکر مردمه داروی بدرد نخور ایرانی بزور میخان قالب کنن داروی باکیفیتو فقط برای نور چشمیا وارد میکنن خدا ازتون نگذره باید التماس دارویی کنیم که ده ساله ازش جواب گرفتیم میگن دیگه وارد نمیشه ایرانی بزن

  • سردار الاغ
    0

    سرداران عزیز خسته نباشید، حسابهای بانکی را با نفت و اسلحه و دارو و قاچاق حسابی پر کردید

  • نفرین بر شما
    0

    سلامت، اعصاب، روان، آرامش نداشته ملت دردست چند مافیای شخصی و دولتی خدا لعنتشان کند

  • رضا..
    0

    دارو با ارز 4200 و تحویل به بیمار با قیمت ارز آزاد فقط یک معنی داره و اون اینه که این وسط داره یک دزدی هنگفت می‌شود و قطعا نهادهای حاکمیتی نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کنند بلکه خودشان هم متهم هستند. وقتی سال‌های سال در کشوری فساد از بین نمی‌رود نشان می‌دهد بخش هایی مهم از خود حاکمیت دچار فساد هستند.

  • ایرانی
    0

    یک زمانی نه چندان دور مردم از بکاربردن کلماتی چون بدبختم و بدبختی و بدبختیم ابا داشتند ولی امروز به کرات از مردم میشنویم که بدبخت شدیم.بعضی فکر میکنند که خدا بایشان مجوزی داده که هربلایی را که بخواهند از جهل و نادانی بر مردم تحمیل کنند و اسمش را امتحان الهی و تقدیر بگذارند.

  • teacher-nazari
    0

    تو چی مافیا نداریم دارو خونه ماشین خودرو شیروووعلت اونم اینه که مسئولین تو این چهل سال با هم رابطه مافیایی خانوادگی دارن و این نمیزاره اقدامی علیه اونا بشه در واقع انتخاب رئیسی هم فقط یه شو روانی برای حفظ قدرته

  • علی
    0

    این باندهای مافیایی از رانت هایی که بدلیل خلا قانونی بوجود می آید در هر جایی وجود دارد باید عزم جدی در برخورد این باندهای مافیایی بوجود بیاید و یا خلأهای قانونی ان را شناسایی و نسبت به از بین بردن آنها اقدام نمود مسئولینی که در بوجود آوردن این زمینه مافیایی کمک کرده اند را کنار گذاشت مثلا در ایران خودرو و سایپا "در دارو " در دادن مجوزهای کسب و کار " در دادگاهها قضایی که چندین فرد دستگیر شدند " در بانکهای کشور جهت دادن تسهیلات به افراد " در وزارت نیرو در دادن سهام نیروگاهها در برقهای منطقه ای در دادن پروژه ها به افراد خودشان " در انتخاب مدیران عامل برای امیال بعدی خودشان " و این مثالها زده شد تا برای اینکار یک قانون سخت و اجرایی نوشته و اجرایی شود به امید ان روز که استات آن در بخشهای کشاورزی و دارو زده شده است

  • ناشناس
    0

    در جنگل بدنبال درخت نگردید تا چشم کار می کند همه جنگل و درخت است. معنی مُهر محرمانه بر اموال و دارایی های مسئولان نظام چه معنایی دارد؟ فراموش نکنید ماهی از سر می گندد نه از دم ان. نزدیک بیشتر سزوار مراقبت و نظارت است تا دور.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها