اولین محموله واکسن تک دوز برای ۳ تا ۱۷ ساله‌ها وارد کشور شد

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: بیست‌ودومین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون واکسن تک دوز امروز یکشنبه (۴ مهرماه) در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

اولین محموله واکسن تک دوز برای ۳ تا ۱۷ ساله‌ها وارد کشور شد

محمد حسن قوسیان مقدم از شروع واردات محموله‌های ۶ میلیون دوزی واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت در فصل پاییز خبر داد و گفت: با ورود اولین محموله ۶ میلیون دوزی به ایران، به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۴۶ میلیون و ۳۹۰ هزار دوز واکسن به کشور وارد کرده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اعلام واردات واکسن تک دوز برای سنین ۳ تا ۱۷ سال از امروز گفت: امروز ۶ میلیون دوز واکسن کرونا (تک دوز) از مجموع ۱۲ میلیون دوز توصیه شده برای سنین ۳ تا ۱۷ سال وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت شد.

وی با ابراز امیدواری از وفای به عهد کشور چین برای ادامه‌ روند واردات واکسن اظهارکرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هر هفته و یا هفته‌ای دوبار محموله‌های سنگین تری از واکسن کرونا که نوع آن هم سینوفارم است به کشور وارد خواهیم کرد.

قوسیان مقدم با بیان اینکه اکنون بیش از یک میلیون واکسن روزانه‌ در کشور تزریق می شود، گفت: بیشترین حجم وارداتی واکسن به کشور از نوع سینوفارم بوده که خوشبختانه با کمترین عوارض بیشترین تاثیرگذاری را داشته است بنابراین بهتر است مردم در انتخاب نوع واکسن وسواس به خرج ندهند و برای واکسیناسیون خود و اطرافیانشان هرچه زودتر اقدام کنند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ابراز امیدواری کرد که با سرعت بالای واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور، وعده وزیر بهداشت مبنی بر پایان واکسیناسیون عمومی در دهه مبارک فجر نیز محقق شود.

قوسیان مقدم در پایان گفت: از مردم می‌خواهم تا نسبت به تزریق واکسن خاصی تعصب نداشته باشند. اکنون تمام واکسن های موجود در کشور تایید وزارت بهداشت را دارند بنابراین لازم است تا همه مردم با واکسیناسیون به موقع باعث قطع زنجیره کرونا شوند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • آریایی
    0

    خجالت میکشید بگید واکسن فایزره !!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • واکسن
      0

      احتمال زیاد سینو فارم ست برای همین خجالت کشدن بگن

  • ناشناس
    0

    فرزندان ایران موش آزمایشگاهی چین شده . باز بگویید قرداد ۲۵ ساله به نفع مردم است .

  • محمود
    0

    این تک دوز اسم نداره؟؟؟

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      سینوفارم چینی هست، هدیه کمونیست هاست...

  • اصولگرای گروگانگیر جان ملت برای رسیدن به قدرت
    0

    تمام کارشکنان وتخریب کنندگان دولت روحانی دست در دست برای واردات واکسن و واکسناسیون .هواپیمایی ماهان متعلق به برادران که ویروس کرونا رو از چین اورد درخدمتشون .دستتون رو شده برای خوب نشان دادن خودتون.

  • ایرانی
    0

    این واکسن تک دوز از چین وارد شده و از نوع سینوفارم هست، قرار هست روی بچه های مردم آزمایش بشه! هرکس صلاح خویش داند که در این وضعيت چه بکند...

  • ارمان
    0

    تک دوز قرار بود جانسون اند جانسون باشه چطور شد سینوفارم شد

  • نظرپور قندعلی
    0

    فایزر بیارید خواهشن منتظریم..

    نظرات شما -
    • به قندعلی
      0

      منتظر باش.حتما میارن.

    • کاربر ناشناس
      0

      فایزر بر اساس دی ان ای ساخته شده و عوارضش از جمله فلج تدریجی عقیمی و صدمات دیگه اش بعد از چند سال نشون میده خودش رو ملی سینوفارم مثل واکسن های قبلی بر اساس ویروس ضعیف شده هست ودی ان ای رو تحت تاثیر قرار نمیده حالا خود دانید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها