مرگ بیش از ۶۰ نفر بر اثر تب "دِنگی" در هند

بیماری تب

مرگ بیش از ۶۰ نفر بر اثر تب "دِنگی" در هند

طبق اعلام یک نشریه هندی، روز گذشته (جمعه) تعداد قربانیان تب دنگی در منطقه فیروزآباد واقع در ایالت اوتار پرادش به ۶۷ تن افزایش یافت.

بر اساس گزارشات، دولت هند سه پزشک از جمله یک کارشناس بهداشت عمومی را به اتهام اهمال و کم کاری در جلوگیری از شیوع این بیماری تعلیق و همچنین روز چهارشنبه نیز دستور برکناری مدیر ارشد پزشکی این منطقه را صادر کرده است.

با شروع موسم بارندگی در هند، شهر فیروزآباد و دیگر نواحی مانند مناطق نزدیک ماتورا، اتا و مینپوری در این کشور درگیر شیوع شدید بیماری تب دنگی هستند، بیماری که در آن کودکان عمدتا جان خود را از دست داده اند.

در همین حال "یوگی آدیتیانات"، وزیر ارشد اوتار پرادش که روز دوشنبه از این منطقه دیدن کرده است به کلیه دستگاه های شهری و روستایی دستور داده که رعایت موارد بهداشتی را در مناطق مربوطه ادامه دهند.

گزارشات حاکیست، تیمی از متخصصان بهداشتی از شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) به فیروزآباد فرستاده شده اند تا لارو پشه ها را از این منطقه که بیماری در آن شیوع گسترده پیدا کرده به منظور اطلاع از عوامل به وجود آورنده بیماری جمع آوری کنند.

در پی شیوع این بیماری، مقامات اوتار پرادش قصد راه اندازی برنامه هایی را در سطح این ایالت دارند که طبق آن کارکنان بهداشت و سلامت، خانه به خانه برای شناسایی افراد تب دار و مواردی که علائم ابتلا به کووید ۱۹ دارند، می روند. این برنامه از ۷ سپتامبر (ماه جاری میلادی) راه اندازی می شود و تا ۱۶ این ماه نیز ادامه خواهد داشت.

به نقل از هندوستان تایمز،"دِنگی" یک بیماری ویروسی است که عامل بیماریزای آن، توسط پشه ها به انسان منتقل می شود و در فصل بارندگی های موسمی به طور گسترده ای شیوع می یابد. علائم آن نیز شامل تب بالا، سردرد، درد عضلات و مفاصل است.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها