وزیر بهداشت اعلام کرد

ورود ۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا آخر شهریور/ صدور مجوز واکسن‌های انستیتو پاستور، رازی و سیناژن

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه واکسن‌های ایرانی کرونا جزو بهترین‌هاست، گفت: ‌مجوز واکسن‌های

ورود ۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا آخر شهریور/ صدور مجوز واکسن‌های انستیتو پاستور، رازی و سیناژن

بهرام عین‌اللهی در سفر به استان اردبیل در حاشیه بازدید از یکی از بیمارستان‌های این شهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ما بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است که دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس‌‌های درس حاضر شوند.

وی افزود: واکسیناسیون دانشجویان از هفته آینده شروع می‌شود و در کنار فعالیت درسی مجازی باید ترکیبی و حضوری نیز مبنای کار باشد.

عین‌اللهی همچنین از واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان خبر داد و افزود: حضور دانش‌ آموزان در مدارس نیز برنامه‌ریزی شده تا بتوانند به صورت حضوری حاضر شوند.

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه کرونا آسیب زیادی به آموزش در دنیا و کشورمان وارد کرده است و دانش‌آموزان را از تحرک انداخته و در برخی موارد چاقی نیز اضافه شده است.

عین‌اللهی افزود: امیدواریم بتوانیم به آموزش برگردیم که این امر بسیار مهم بوده چرا که آموزش حضوری بسیار تاثیرگذار است.

وزیر بهداشت افزود: تنها راهی که برای جلوگیری از مرگ میر کرونا وجود دارد واکسیناسیون است که در این زمینه رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور دستورات لازم را داده و عزم ملی برای شتاب گرفتن واکسیناسیون وجود دارد.

عین‌اللهی افزود: هفته آینده 19 میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود و تا آخر شهریورماه نیز 40 میلیون دوز وارد می‌شود و باید همه مردم، مساجد، حسینیه‌ها پای کار بیایند تا روند واکسیناسیون شتاب بگیرد چرا که خود واکسیناسیون کار ساده‌ای است و می‌توانیم آن را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: در کنار واردات واکسن تولید واکسن داخلی نیز علاوه بر برکت در سه مرکز انستیتو پاستور رازی و سیناژن مجوز داده شده است.

وزیر بهداشت گفت: واکسن ایرانی از ایمنی برخوردار است و همان طور که دیدید مقام معظم رهبری خودشان واکسن برکت تزریق کردند.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    0

    ،،،،،با این واکسن ایرانی....پدرمردم رو در آوردین به تاریخ چه خواهید گفت؟؟؟

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      تاریخ به ریش مردم ایران خواهد خندید.

    • کمالی
      0

      که عده ای در کشور خائن و غرب زده و نوکر و برده آمریکا بودند ضعفهای داخلی را بزرگ و محسنات را نادیده گرفتن و غرب را بت خود دانستن

    • .
      0

      واکسن ایرانی قابل اعتماد ترین واکسن ها است.

  • ناشناس
    0

    فقط فایزر...

  • ناشناس
    0

    لعنت بهتون که به اسم واکسن کلی بودجه به ارگانهایی دادین که عرضه هیچ کاری ندارن و با جون مردم بازی میکنید شاید قراره این بودجه به اسم واکسن بره حماس و لبنان چرا با همین بودجه فایزر وارد نمیکنید؟

  • سید بیتا کسروی
    0

    واکسن های ایرانی جزء بهترین واکسن ها در میان کشورهای اریتره،بومیان جنگل های آمازون، افغانستان، حزب الله لبنان و انصار الله یمن و اتیوپی به شمار می آید.

  • ناشناس
    0

    مسولین بهداشت درمان واکسن فایزر چون ۹۰ درصد با اطتمیان هستش به وجدان پاک قسم خورده تان خواهش میکنم توجه کنید تمام کشورهای دنیا مرتب ومنظم وبه موقع واکسن فایزر درست را تزریق میکنند اما کشور ایران چرا ابن همه فوتی در روز داره

    نظرات شما -
    • .
      0

      گند فایزر بعد ها در میاد

  • صمد
    0

    گویا عین اله بچه مدرسه ای نداره . عین اله جون! والدین بیشتر از خودشون، نگران ابتلای بچه هاشون هستن با این سو یه های جدید.

  • علی
    0

    بی غیرتهای وطن فروش خائن هیچ وقت قدر دانشمندان این مرز بوم را نمی فمند وعصبانی

    نظرات شما -
    • .
      0

      بعضی ها کاسه لیسی اجنبی را افتخار می‌دانند. قابل اعتماد ترین واکسن ها ، واکسن ویروس های ضعیف شده و کشته شده است

    • ناشناس
      0

      ویروس ضعیف شده یا ویروس کشته شده؟ این دو تا متفاوتن.

  • محمد
    0

    همش وعده. خریدن واکسن انقد سخته .؟

  • ناشناس
    0

    جناب وزیر! شما هم که در حوزه سلامت، برخی از همان حرف های غیر قابل توجیه دولت قبل را تکرار می کنید. در این اوضاع نابسامان بیماری و اوج پیک پنجم و جولان «دلتا» و خطر بیج گوشمان یعنی «لامبدا» و جهش شناسایی شده «مو» در برخی نقاط دنیا و جهش های در راه دیگر، بهتر است بیش از آنکه نگران حضور فاجعه بار جمعیت بیش از 20 میلیونی دانشجویان و دانش آموزان باشید به فکر عبور کم هزینه تر از بحران کرونا و واکسیناسیون سریع تر عموم مردم باشید. بیان برخی حرف های شعاری و غیر علمی و خلاف عقل و منطق بجز وارد کردن فشار روانی و استرس بیشتر به دانش آموزان و خانواده آنان و خلق یک فاجعه، پیامد دیگری نخواهد داشت. بزرگوار! شما بر روی واکسیناسیون و مدیریت و کنترل بیماری کرونا تمرکز کنید. هر وقت شرایط به حد قابل قبول رسید، مدرسه و دانشگاه و سینما و ... همه جا را بازگشایی کنید! پروسه تامین و توزیع و تزریق دز 1 و 2 واکسن و ایجاد ایمنی، هفته ها و ماهها طول می کشد، شما چطور در کمتر از 20 روز به آغاز سال تحصیلی جدید می توانید همه این موارد را به سرانجام برسانید؟! البته زحمات شما و همکارانتان و دغدغه برگرداندن زندگی مردم به شرایط عادی قابل تقدیر است، اما از برخی مسئولین و کارشناسان حوزه سلامت انتظار شنیدن حرف و نظر علمی و عملی می رود!

  • شهروند
    0

    یکسال فقط حرف مفت تحویل مردم میدهید .ببندید دهنتان رو خسته شدیم .همه عزیزان پر پر شدن .خفه شوید لطفا

  • اصلان
    0

    باید درس باز شه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها