رئیس کل سازمان نظام پزشکی درباره نزولی کردن ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا:

راهی جز خرید فوری و فراوان واکسن کرونا وجود ندارد

رئیس کل سازمان نظام پزشکی نوشت: راهی جزء تأمین و خرید فوری و فراوان واکسن برای آحاد مردم وجود ندارد و ضروریست تمام همت و مساعی مسئولین بر این مهم متمرکز شود.

راهی جز خرید فوری و فراوان واکسن کرونا وجود ندارد

دکتر محمدرضا ظفرقندی به مناسبت روز پزشک در یادداشتی آورده است: «اول شهریورماه زادروز حکیم و طبیب نامدار ایران زمین ابوعلی سینا و روز پزشک فرصت مغتنمی است که با تکریم جایگاه رفیع این حرفه مقدس، فراز ایثار، صبر، مسئولیت‌شناسی و فداکاری همکاران ارجمند جامعه پزشکی را ارج نهاده و تبلور این ارزش‌های گرانسنگ را در خدمت خطیر شما همکاران و سروران به مردم شریف ایران تبریک عرض کنم.

روز پزشک امسال در حالی گرامی داشته می‌شود که ۱۸ ماه از نقطه آغازین همه‌گیری سهمگین کرونا و حضور فداکارانه توأم با ایستادگی و ایثار جامعه پزشکی می‌گذرد. در این عرصه بر خود فرض می‌دانم در پیشگاه ارواح مطهر صدها شهید سپید جامعه که برای خدا و مردم در دوران همه‌گیری کرونا، جان شیرین تقدیم سلامتی و کیان ایرانیان کردند، سر تعظیم فرود آورم.

متأسفانه ملت ایران نیز در این ایام با موجی از غم و اندوه از دست دادن روزانه صدها انسان مظلوم به واسطه درگیری در وضعیت بحرانی بیماری کرونا روبرو هستند.

آنها که اهل رصد خبرها و خطرها هستند، می‌دانند که از قبل از ورود و همه‌گیری این بلای خانمانسوز، سازمان نظام پزشکی تلاش کرد ضمن تحکیم ارتباط ملت و پزشک، در خصوص مرحله به مرحله فراز و نشیب‌های کرونا در ایران گزارش دهد، پیشنهاد نماید، درخواست کند، هشدار دهد و در پاره‌ای موارد حتی نهیب زند تا شاید شنیده شود و موج سرکش تلفات این بیماری فرود آید.

همکاران گرامی ما می‌دانند یورش یک همه‌گیری ویروسی، با در نظر گرفتن تمام امکانات پیشرفته امروز، مسئله‌ای نیست که بتوان مانند مشکلات گرانی افسار گسیخته، معضلات ساختار یافته و تهی شدن سرمایه اجتماعی با حرف و شعار با آن مبارزه کرد لذا سازمان نظام پزشکی به دلیل نقش خود در این عرصه سخت تلاش کرد با سه محور آموزش، همراهی و هشدار، مردم و دولتمردان را نسبت به عوارض مهلک این ویروس آگاه سازد. هر جا نیاز به مداخله بود حتی اگر وقعی ننهادند و دعوتی نکردند اما همچون دوران دفاع مقدس، خود رأساً وارد شدیم تا به تکلیف عمل کنیم.

در ابتدایی‌ترین روزهای همه‌گیری از مسئولین اجرایی با کمال تواضع درخواست کردیم سطح مدیریت ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا را از حد وزارت بهداشت به سر حد سران قوا در بالاترین سطح ارتقاء دهند چرا که معتقد بودیم وزارت بهداشت تنها نمی‌تواند بر ابعاد مختلف این معضل مسلط شود. امروز بعد از ماه‌ها طی کردن این تجربه سخت و نفس‌گیر همچنان معتقدیم این ستاد باید با حضور سران قوا تشکیل و مصوبات آن به صورت یکپارچه در سه محور قانونی، اجرایی و قضایی عملیاتی شود.

در بیانیه‌های مکرر و مصاحبه‌های رسانه‌ای بر این اصل پافشاری کردیم که فرای آموزش‌های همگانی و توصیه‌های بهداشتی، حاکمیت باید با تضمین اجرای قواعد و اصول بهداشتی ضمن گسترش چتر حمایتی بر سر مردم و مشاغل حساس، اجازه ندهد هنجارهای سلامتی جامعه به هر توجیه و بهانه‌ای توسط افراد یا سازمان‌ها شکسته شود.

موضوع واکسیناسیون، برای ما از ابتدا به عنوان راه حل مهم این معضل، یک موضوع اساسی و حیاتی بود که می‌توانست با اقدام به موقع و صحیح جان هزاران انسان را حفظ کند و کشور را در مدار تعادل و رشد اقتصادی و اجتماعی قرار دهد.

بر همین اساس، طی جلسات و مکاتبات مکرر، بر عدم سیاسی شدن موضوع واکسیناسیون پای فشردیم و به همه آحاد جامعه اعم از مسئولین و مردم هشدار دادیم، واکسن زدن و مبارزه با بیماری یک موضوع کاملاً تخصصی و علمی است که باید با درایت و سرعت عملیاتی شود تا کشور را از این مهلکه برهاند.

حمایت عملی از کادر درمان به دور از شعار زدگی یکی از مبانی اصیل حفظ جبهه یکپارچه علیه کروناست. اگر چه برخی از ما این دوران را با زمان جنگ مقایسه می‌کنیم اما نباید غافل شویم اصول حرفه‌ای این نبرد با زمان جنگ تفاوت‌های چشمگیری دارد. بزرگ‌ترین مشکل این نبرد، ارتباط مستقیم تک‌تک اعضای خانواده کادر درمان با حاضرین در خط مقدم جبهه کروناست که باید مد نظر و عمل قرار گیرد و واکسیناسیون و حفاظت لازم انجام شود.

امروز با نگاهی به روند صعودی ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا شاهدیم که «خیلی زود دیر شده است» و راهی جزء تأمین و خرید فوری و فراوان واکسن برای آحاد مردم وجود ندارد و ضروریست تمام همت و مساعی مسئولین بر این مهم متمرکز شود.

در پایان بار دیگر روز پزشک را بهانه‌ای برای تقدیر از ۵۵۰ روز ایستادگی و ایثار مردم و جامعه پزشکی قرار داده از خدای مهربان می‌خواهم سلامتی و سربلندی را به ملت ایران ارزانی دارد.»

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ساچو
    0

    بیخیال! طیب نمیدونم چی.....'ملت ایران داره کم رنگ میشه میفهمی؟ نه نمیفهمی! چون خودت و فک و فامیلت واکسن زدند توپ،توپ!تف به شرفتون که روزی ۲/۳هزار نفر دارند مرحوم میشند.

  • کاربر ناشناس
    0

    متاسفانه در این کشور سیاسیون و نظامیان در مسائل کارشناسی دخالت میکنند دیروز سردار سلامی میگفت نمیگذارند هر واکسن وارد کشور شود ریئس نظام پزشکی راه حل برون رفت از این وضعیت را ورود و واکسینه کردن مردم میداند یکی از مشکلات و معضلات کشور این دخالتهای غیر کارشناسی و بی مورد است کاش موارد حساس مانند سلامت و اقتصاد دست کارشناسان دلسوز و غیر سیاسی می افتاد شاید وضعیت بهتر میشد

  • کاربر ناشناس
    0

    مافعلاداریم‌براواکسن‌سرنگمی!سازیم‌دکترنگران!نباش

  • مسبب یک دست
    0

    خدا لعنت کنه همه مسببان این بدبختی و فلاکت و قتل عام و تف به شرف اونایی که میخوان همه چیز رو سیاسی کنن و با جان مردم بازی کردن. تف به ذات تمام اونهایی که بازم میخوان روی نادانی و عامل این کشتار سرپوش بزارن و ذهن همه رو منحرف کنن در راستای معصومیت سازی و مقدس سازی برخی حضرات!!گورتون گم کنید از این مملکت مغز شپشوهای ریشو

  • ناشناس
    0

    از قدیم به ما یاد دادن حق الناس قابل گذشت نیست، ذره المثقال .... را بارها و بارها شنیدیم. خب واکسن را زودتر وارد میگردید کمتر کشته بشن.... یعنی خون انسان و جونشون ارزش نداره؟؟ واقعا چطوری خودتون راتوحیه میکنید؟؟!! خدایا حق الناس هست؟؟ اینا اینقدر شعار میدن و عمل نمی‌کنندکه!! نکنه بهشت وجهنمی در کار تیست؟!!!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      انها خود را مالک میدانند و اعتقادی بهذحق الناس ندارند حتی خود را صاحب بهشت و جهنم میدانند

  • ناشناس
    0

    اخه کسی که الان علایم داشته تستش منفی شده یا تو خانوادش یکی گرفته خودش و دیگران نباید حداقل تا سه هفته واکسن بزنند چون احتمال مرگ داره الان تو اکثر خانواده ها این وضعیت هست بله واکسن خوب و موثر باید وارد میکردین که نکردین اما الان باید اول لاک داون کنید تا این وامونده بخوابه بیماریابی بشه و بعد واکسیناسیون سریع

  • وطنم ایران
    0

    بنده خدا در دوره اقای روحانی زمان به زمین بست که واکسن وارد کنه از هر در یک نهاد امد گفت ما داریم واکسن تولید میکنیم نیازی به خارج نداریم چه شد که الان همه درهای باز شد و دارن به زمین زمان میزند واکسن وارد کند بدبخت مردم که بازیچه بازی های حزبی و جناحی حاکمان قدرت شدن این مردم هم خدایی دارن

  • ایرانی
    0

    ای کاش جای نمکی وزیر بهداشت بود وبا خرید به موقع واکسن در جلوگیری از این نسل کشی ایرانیان جلوگیری میکرد.

  • سردار سلامی
    0

    کی گفته هیچ راهی نداریم مستعان ۱۱۰داریم و در عطاری ها و حمام های عمومی هم نورا به حد وفور هست نورای ساخت ما هم تا قرن آینده آماده میشه لطفا تا آن موقع دوام بیاورید.هر کی هم مرد که مرد مهم نیست همه طرفداران آلبانی و سعودی و کفار هستند.

  • علیرضا
    0

    بی کفایتهای بی خاصیت از مدیریت فقط کت شلوار پوشیدن بلدید.نصف مردم مردن خاک توی سرتان نتیجه سهمیه ای همین هست.

  • کاربر ناشناس
    0

    دوسال کشتارگاه مردمه جواب ونالهاییتیمان باکیست

  • مم
    0

    آهای مسئولی ک میتونی کاری کنی و نمیکنی ب همین امام حسین قسم باید اون دنیا جواب پس بدی..

  • محمد
    0

    یعنی چیه که واکسن وارد می کردیم جان هزاران نفر را نجات می دادیم ولی نکردیم .شماها بخدا ادم نیستید

  • امیر1
    0

    خوب رییس همان اول می رفتی تو یک روستا از بچه ها سوال می کردی خوب می گفتند اینکه چاره کار بگیر وببند نیست واکسن است.واقعا بعد از دوسال به این نتیجه رسیدی ان هم رییس کل نظام خاک تو سر من که رییسی مثل شما دارم

  • گمنام
    0

    روحانی برجام برجام گفت و رفت رئیسی هم واکسن واکسن میکنه می ره بابا چقدر کشور داری راحته،

  • محمد
    0

    شما که وزیری این نتیجه رسیدی من بیسواد خیلی جلوتر این نتیجه رسیدم پس میتوانم وزیر شوم

  • ali
    0

    نه خارجی ها میخواهند ما ایرانیها را مسموم کنند و در بدن ما بمب بیولوژیکی کار بگذارند (نقل از مسئولین جمهوری اسلامی)

  • امیر
    0

    کشورهای همسایه هیچکدام تولید واکسن نکردند اما پله پله درحال برگشت به زندگی عادی شان هستند چون سریع واکسن خریدند و انجام شد و داره میشه . شما از زمستان 99 دایما صحبت از تولید واکسن میکنید اما هنوز ی مقاله علمی ازهمون واکسن منتشر نکردید و صحبت برسراین بود که صادرکننده واکسن هم تا بهار می شوید حالا بعد 5 پیک دارید میگید بهترین راه پیشگیری و مرگ و میر واکسیناسیونه تازه ؟؟ کجا درس خوندین ؟؟؟ اصلا دیپلم دارین ؟؟ سیکل چی ؟ بخاطر نفهمی هاتون و بی شعوری هاتون هست اینها . پیک 6 تو پاییز .پیک 7 زمستان .پیک هشت اردیبهشت 1401. پیک 9 سال دیگه همین موفع پیک 10 سال دیگه پاییز .پیک 11 زمستان 1401 .پیک 12 اردیبهشت 1402 . پیک 13 تابستان 1402 .پیک 14 پاییز و همینطور پیش میره . حالا برین تولید کنید واکسن و .شرف خوب چیزیه . حیا هم خوب چیزیه .

  • مسلم
    0

    از اون موقع كه واكسن زده شد آمار داره شديدا زياد ميشه چه دسيسه اي در كار هست خدا داند هيچ راه فراري نيست از دست واكسن فرار كني ماسك كه در طولاني مدت عوارض ريوي خواهد داشت ماسك نزني اگر سرما بخوري ميگن كرونا گرفتي و با ترس كه مكمل سرماخوردگي و آننفولانزا و كرونا هست راهي قبرستان ميكنت همه جوره تو مشت سياست جهاني سازمان بهداشت جهاني هستيم

  • صلحبان
    0

    هیچ واکسنی پیشگیری از کرونا نمیکند واکسن فقط جنبه روانی و اعتماد به نفس دارد ،آمار بالای غرب و آمریکا رو بررسی کنید بهترین راه رعایت پروتکل هاست ،قرنطینه های حساب شده ،صدقه دادن ،دعا کردن ،استفاده از طب های مکمل که خیلی ها رو درمان کردند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها