تاثیر پیاده روی بر کاهش احتمال مرگ ناشی از کمبود خواب

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد: پیاده روی سریع به مدت دو ساعت و نیم در هفته می تواند از مرگ زودهنگام ناشی از کمبود خواب جلوگیری کند.

تاثیر پیاده روی بر کاهش احتمال مرگ ناشی از کمبود خواب

تحقیقات انجام شده روی ۳۸۰ هزار و ۵۵ نفر برای مدت ۱۱ سال نشان داد که ورزش کردن مطابق دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت می تواند به پیشگیری از سکته مغزی، بیماری قلبی و سرطان کمک کند.

نتایج این تحقیق حاکی از آن است که دو ساعت و نیم پیاده روی یا یک ساعت و ۱۵ دقیقه دویدن در هفته می تواند بسیاری از فاکتورهای خطرزای مربوط به کم خوابی و خطر مرگ زودهنگام را از بین برد.

محققان انگلیسی و استرالیایی اظهار داشتند: افرادی که میزان کافی فعالیت بدنی ندارند و کم می خوابند در مقایسه با افرادی که زیاد ورزش می کنند و در نتیجه بهتر می خوابند ۵۷ درصد بیشتر احتمال دارد دچار مرگ زودهنگام شوند.

همچنین آنان ۶۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و ۴۵ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند.

از ۳۸۰ هزار و ۵۵ فرد شرکت کننده در این مطالعه با میانگین سنی ۶۵ سال، ۱۵ هزار و ۵۰۳ نفر در پایان مطالعه فوت کردند. حدود ۴۰۹۵ نفر به علت بیماری های قلبی-عروقی، ۹۰۶۴ نفر بر اثر سرطان، ۱۹۳۲ نفر به دلیل بیماری عروق کرونر قلب، ۳۵۹ نفر به دلیل خونریزی مغزی و ۴۵۰ نفر به دلیل سکته مغزی ناشی از لخته شدن خون فوت کرده اند.

به گزارش اسکای نیوز، محققان انگلیسی و استرالیایی خاطرنشان کردند: یافته های بدست آمده تاکیدی بر ارزش فعالیت بدنی و خواب مناسب در بهبود سلامت جسمی است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها