عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگو با خبر فوری:

ایجاد خاصیت آهنربایی واکسن، جوک خنده دار «ضدواکسن‌ها» است/ وزارت بهداشت هنوز به کوو ایران برکت مجوز نداده/ واکسن برای بیماران خاص عوارضی ندارد

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص ایجاد خاصیت آهنربایی در بدن افراد واکسینه شده، هشدار داد: ضدواکسن ها در دوران پاندمی به قدری خطرناک هستند که مردم در صورت پیروی از آنها، خود را به کام مرگ می کشانند.

ایجاد خاصیت آهنربایی واکسن، جوک خنده دار «ضدواکسن‌ها» است/ وزارت بهداشت هنوز به کوو ایران برکت مجوز نداده/ واکسن برای بیماران خاص عوارضی ندارد

دکتر مینو محرز در گفتگو با خبر فوری با اشاره به محتوای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ایجاد خاصیت آهنربایی در محدوده تزریق واکسن اظهار داشت: ایجاد حالت آهنربایی در بدن فرد واکسینه شده، جوک خنده داری است که از سوی «ضد واکسن ها» منتشر شده است.

وی افزود: «ضد واکسن ها» در دوران پاندمی بسیار خطرناک هستند و مردم باید آگاه باشند که در صورت پیروی از «ضد واکسن ها» خود را به کام مرگ می کشانند.

بیماران خاص نگران عوارض واکسن نباشند

این استاد دانشگاه شهید بهشتی در خصوص نگرانی شهروندان مبتلا به بیماری های خاص که از ایمنی پایین رنج می برند و نگران تزریق واکسن یا ورود ویروس ضعیف شده به بدنشان هستند، گفت: از این بابت هیچ مشکلی بیماران خاص را تهدید نمی کند. زیرا ویروس ضعیف شده داخل واکسن خاصیت بیماریی زایی ندارد و این تفکر از نبود آگاهی است.

وزارت بهداشت هنوز به کوو ایران برکت مجوز نداده

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت واکسن «کوو ایران برکت» بیان داشت: واکسن «کوو ایران برکت» در آزمایشات کشت سلولی 95 درصد و در آنتی بادی 80 درصد مصونیت ایجاد کرده است. همچنین در مرحله اول حدود 80 نفر، در مرحله دوم 280 نفر و در مرحله سوم تا این لحظه بیش از 10 هزار نفر واکسینه شده اند که باید این آمار به 20 هزار نفر برسد.
محرز با اشاره به موضع وزارت بهداشت نسبت به واکسن ایرانی کوو ایران برکت بیان داشت: پس از موفقیت در انجام آزمایش های اول و دوم و کسب مجوزهای لازم، از وزارت بهداشت خواستیم هر چه زودتر مجوز اضطراری استفاده از آن را صادر کند اما همچنان پاسخی از آنها دریافت نکرده ایم.

ویروس ضعیف شده داخل واکسن خاصیت بیماریی زایی ندارد و بیماران خاص نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند

محرز در خصوص استقبال مردم بین واکسن ایرانی و خارجی تصریح کرد: نگرش منفی در ذهن مردم شکل گرفته که هر چه داخل ایران تولید می شود بدرد نمی خورد، که البته مسبب شکل گیری چنین نگرشی تولید کنندگان داخلی و ناظران بر کار آنها هستند. اما به عنوان یک ایرانی که فرایند کارآزمایی بالینی این واکسن را رصد کرده ام، می گویم این واکسن طبق استانداردهای جهانی و با هدف کمک به واکسیناسیون جامعه ساخته شده است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: «کوو ایران برکت» کم عارضه ترین واکسن است و هم اکنون که در مرحله سوم قرار داریم، به جرات می توان گفت شهروندان دارای بیماری های خاص نیز با خیال راحت می توانند از آن استفاده کنند.

منبع: خبر فوری

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • داروساز
    0

    ایرانیهای خارج نشین کلیپی را منتشر کرده اند که نشان دهنده خاصیت آهن ربایی دارد .همینطور من درکلیپهای دیگری دیدم .اما کسانیکه این واکسن ها را گرفتند ما بارها امتحان کردیم اما به چنین خاصیت آهن ربایی نرسیدیم .گرچه آن کسانیکه اقدام به تهیه چنین کلیپ هایی نموده اند میتواند جنبه تجاری ویا انتقام از همدیگر دربازار تجارت دارو وواکسن باشد تا شاید از این طریق بتوانند یک ضربه کاری به سازندگان واکسن که بازار مصرف خوبی بوجود آمده بزنند . اما فراموش نکنید این شایعات درسطح وسیع را نیروهای امنیتی باید پاسخ بدهند وتوضیحات لازم را بمنظور تنویر افکار عمومی بیان کنند تا منبعد ماشاهد اینطور مسائل درکشور نباشیم بنظر من این شایعات فقط در حوزه داخلی کشور منتشر شده ودرخارج از کشور من تا کنون به اینچنین شایعاتی برخورد نکرده ام . بینندگان محترم باید بدانند که اینطور کلیپها را میتوان با شگرد های مختلف تنظیم کرد .نمیتوان به آن اعتماد کرد.

    نظرات شما -
    • ف-ق
      0

      تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها مادر شوهر منم واکسن زدن همین مشکلا دارن فقط بلید بگید هر خبری شایعه هست

    • کاربر ناشناس
      0

      تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها مادر شوهر منم واکسن زدن همین مشکلا داره برید خودتونا اصلاح کنید

  • محمد
    0

    اینکه به کل این مسئله رو تکذیب میکنید جای تعجب داره یک نفر دو نفر 3 نفر داره دروغ میگه همه که دروغ نمیگن خیلی ها با زدن واکسنهای خارجی همچین مشکلی پیدا کردن حالا یا شما خانم محزر دروغ میگی یا بدون اطلاع داری صحبت میکنی هر دو مورد با جان افراد داری بازی میکنی این یادت باشه...

    نظرات شما -
    • ....
      0

      این براش مهم نیست جان مردم.... من از نزدیک دیدم چطور برخورد میکنن با جان مردم ۹۰٪ اینها پولی و پست هستند بدون پول سلام مریض رو هم جواب نمیدن باید به بد ترین شکل با اینها برخورد کرد البته هستند ۱۰٪ هم دلسوز در بین اینها و نمیشه منکر شد...خدایا جواب با تو

  • ستاری
    0

    خودت چرا واکسن خارجی نزدی ؟؟؟؟!!!!! اینقدر سنگ واکسن زدن را به سینه ات نزن . تمام واکسن ها از مجوز اضطراری برخوردار هستند به عبارتی همه مراحل اخذ مجوز نهایی را که حداقل ۵ سال طول می کشد کسب نکرده اند. بنابراین واکسن هراسی کاملا عقلایی است.

    نظرات شما -
    • به ستاری
      0

      برو ریاضیت را بخون پزشکی به تو نیومده.

    • رضایی
      0

      حرف حق واقعا جواب نداره ، حق گفتی .

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام خسته نباشید خانم دکتر مردم دارند امتحان میکنند بعد نظر می دهند شما ببخشید می‌گوید جوک خنده دار واقعا بجای اینکه مردم رادرغگو، و..... متهم کنید آزمایش کنيد، همين امروز چندنفر بودیم روی یک‌نفر که آمپول زده بود امتحان کردیم واقعا آهن ربا دارد ولی چند نفر دیگر اصلا، لطفاً آزمایش کنید الان که فکر میکنم تمام حرفهای شما دروغ بوده......

  • عدالتخواه
    0

    چقد تناقض دیروز گفتن این مختص واکسن خاصی نیست امروز کاملا رد میکنن

  • حق
    0

    آیا این واکسن توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده یا نه یا فقط خودتون تایید کنید درسته خودتون میسازین خودتون هم تایید میکنید

  • بشردوست
    0

    پدر شوهر وپدر یک خانواده را میشناسم هر دو اهنربا شدند

  • پدرام
    0

    خودت چرا نمیزنی؟ پ چرا امار سکته مغزی و قلبی 80 ساله ها رفته بالا؟ این واکسن ها عوارض داره یه مورد دو مورد میگیم شایعه اس کلی ادم بعد واکسن یه چیشون شده

    نظرات شما -
    • به پدرام
      0

      تو هم توهم توطئه داری.بسیجی

  • دانیال
    0

    اگر دروغ میگن چرا دستگیرشون نمیکنید؟ حقیقته منتها شما مامور هستی واکسن خارجی رو به مردم ایران بزنی

    نظرات شما -
    • به دانیال
      0

      توهم توطئه داری.

  • عماد
    0

    کلا هم واکسن داخلی مواد اولیه مثل حلالش داره از خارج تأمین میشه ..

  • عماد
    0

    داروی استنشاقی کرونا رفع فوری التهابات ریه پیشگیری سریع از پیشرفت ویروس مشاهده درپیج تلگرامی مورچه 82

  • سعادت
    0

    هر کس زده یا به رحمت خدا رفته یا مجنون شده یکی رو افتاده یکی رو فرستاده سینه قبرستون یکی رو هم مث همسایه ما مجنون کرده بیچاره حالش خوب بود الان پاک خل شده

  • ناشناس
    0

    من نميدونم خاصيت آهنربايي كه ايجاد ميشه ضرر داره يا نه ، ولي جوك نيست و واقعيته، پدرشوهر من چند روزه كه واكسن اولش و زده ، و قاشق و كليد بهش ميچسبه... چرا بايد اين واقعيت و انكار كنيد ؟ در صورتيكه همه ي مردم به عينه دارند ميبينند.

  • احمدی
    0

    اولا اینقدر این مملکت بی در و پیکر هست و مسؤلان فقط دنبال فعالیت اقتصادی برای خودشون و خانواده هایشان هستند که کوچکترین نگاهی به مشکلات مردم نمی‌کنند !! الان مرغ بازم برگشته به کانال بالای ۳۰۰۰۰ تومان شانه تخم مرغ ۳۸۰۰۰ تومان و .... و جالب بازم مردم رو با پر رویی تمام به شرکت در انتخابات دعوت میکنند که صد البته برای دزدی های آیندشون تابرای نوه نتیجه هاشون چیزی کم نیاد و کم نزارند!!! خاک بر سرتون !!! مملکت طرفدار دزدی و دلالی و حامی اشراف و پولدار ! اسمش رو گذاشتن مملکت اسلامی و مستضعفان! ثانیا اصلا هم نه خنده داره نه چرت و پرت !!! خواهشاً وقتی ندیدید اظهار فضل نکنید.منم شک داشتم .والله مادر من ۷۰ ساله است واکسن زده قاشق رو دستش کاملا چسبیده بود همین امشب دیدم خودم.کاملا دستش رو بصورت عمود به سطح زمین گرفته بود قاشق نیفتاد. چرا تا قبلش نمی چسبید؟! معلوم نیست چه آشغالی رو این چینیها یا کره ای ها دادند ایران که اینطور شده یا این مسئولین با این واکسن چیکار کردند؟!! در هر صورت الکی نیست که واکسن فایزر یا واکسن انگلیسی و محصولات اروپایی کیفیتش در حد بالایی هست.هر کس مسولیت اینکار رو قبول کرده باید جوابگو هم باشه! البته تو این مملکت آنقدر انسان اهمیت جانش کم هست که اگه انسانها بمیرند هم کسی جوابگو نیست. هرکس تو انتخابات شرکت کنه خیانت به خون شهدا کرده و خودش رو شریک جرم دزدان و مفسدان و حرام خوران نظام کرده .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها