۵ خوردنی مفید برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ

تغذیه و نوع مواد خوراکی در رژیم غذایی روزانه از جمله مهمترین فاکتورها در محافظت از بدن در برابر سرطان روده بزرگ است.

۵ خوردنی مفید برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ

یک متخصص تغذیه در آمریکا در این باره می گوید: مردم می توانند با مصرف پنج نوع ماده غذایی، خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهند که این پنج گروه شامل سبزیجات، غلات، حبوبات، خشکبار و دانه ها و همچنین میوه های سرشار از فیبر هستند.

"امی روزنفلد" متخصص تغذیه در نیویورک با بیان اینکه سبزیجات، حاوی مواد مغذی و پیشگیری کننده از سرطان روده موسوم به کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها هستند، اظهار داشت: این نوع از مواد غذایی سرشار از فیبر هستند و مدت زمانی را که مواد زائد در روده باقی می مانند کاهش داده و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان روده را نیز کاهش می دهند.

وی تاکید کرد: افراد باید سعی کنند در هر وعده غذایی، نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات رنگارنگ پر کنند که شامل سبزیجات منجمد که مقرون به صرفه و آماده برای خوردن هستند، می شود.

غلات نیز حاوی میزان فیبر بالایی هستند هرچند لازم است غلات سفید- مانند برنج سفید- با غلات کامل، جایگزین یا این دو با هم ترکیب و مصرف شوند.

خوردن سه وعده غلات کامل در روز، علاوه بر افزایش دریافت فیبر، ویتامین های گروه B و مواد معدنی مهم مانند آهن، روی، مس و منیزیم را نیز به بدن می رساند.

حبوبات نیز حاوی فیبر بالایی هستند و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. با خوردن منظم لوبیا و عدس، خطر پولیپ های روده بزرگ سرطانی کاهش پیدا می کند.

خشکبار و دانه ها از دیگر مواد غذایی مناسب برای پیشگیری از ابتلا به سرطان روده است. فیبر، چربی سالم و آنتی اکسیدانهای موجود در این مواد خوراکی همگی خاصیت ضد سرطانی دارند.

این متخصص تغذیه یادآور می شود که باید میوه های تازه و منجمد را نیز در رژیم غذایی روزانه بگنجانیم.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یاشا داریوش
    0

    پول نداریم بگیریم بخوریم حرف از نخوردن بزن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها