نحوه حضور کارمندان در شهرهای نارنجی و قرمز برای فردا چگونه است؟

معاون کل وزارت بهداشت درباره نحوه فعالیت و حضور کارمندان در شهر‌های نارنجی و قرمز از فردا (۱۴ فروردین) توضیح داد.

نحوه حضور کارمندان در شهرهای نارنجی و قرمز برای فردا چگونه است؟

ایرج حریرچی با اشاره به وضعیت رنگ بندی شهرهایی که اخیراً به دلیل بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی با طغیان بیماری مواجه شده و تغییر رنگ به نارنجی و قرمز داده‌اند، اظهار کرد: دستورالعمل‌های اجرایی در مناطق مختلف از جمله شهرهای نارنجی و قرمز منتشر شده است و این شیوه نامه مصوب ستاد ملی مقابله با کروناست.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: در شرایط کنونی و بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا در مناطق نارنجی یک سوم کارمندان مشاغل ضروری و مهم باید به صورت دور کاری کارهای محوله را انجام دهند؛ سایر ادارات هم باید نیمی از کارمندان به صورت دورکاری کارهای خود را انجام دهند.

حریرچی در خصوص نحوه حضور کارمندان ادارات در مناطق و شهرهای قرمز افزود: براساس آخرین دستورالعمل ستاد ملی کرونا در این مناطق در ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری حضور کارمندان به نصف کاهش پیدا می‌کند و یک دوم کارمندان باید به صورت دورکار کارهای مربوطه را انجام دهند البته نحوه دورکاری کارمندان با موافقت مدیر هر قسمت خواهد بود.

معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: در شهرهای قرمز و در سایر اداراتی که خدمات غیر ضروری ارائه می دهند، دو سوم کارمندان به صورت دورکار کارهای مربوطه را باید انجام دهند.

حریرچی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی ادارات هنوز درباره نحوه فعالیت کارمندان خود برای فردا تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند، گفت: به عنوان متولی بهداشتی کشور دستورالعمل‌های بهداشتی را ابلاغ می‌کنیم و در این باره باید دستگاه‌های مربوط تصمیم‌گیری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • علی
    0

    چرا ما که تدریس در حوزه میکنیم تمام درس ها حضوری شده .و باید از شهرستانها به مشهد بیام.چرا فوری نمی کنید.اگه بگیریم کرونا که مسولیت ان را قبول میکنه.

    نظرات شما -
    • استاد
      0

      در حوزه کرونا نیست پس لطفاً حتمی حتمی بایستی حضوری تدریس شود

    • .
      0

      به همون دلیل که همون اول با قرنطینه قم نشد که موافقت کنن.

  • معصومه
    0

    اگر از ابتدای تعطیلات نوروزی قرنطینه شهرها انجام میشد، تبعات اقتصادی کمتری بر جامعه تحمیل میشد، عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم و بیکفایتی مدیران و تصمیم گیران، سبب شده تا بار بحران کرونا به دوران بعداز تعطیلات منتقل بشه.

    نظرات شما -
    • ؟
      0

      حالا این به کنار چرا نیومدن مثل شلوغیهای آبان 98 سختگیری و جدیت بیشتری نشون بدن تا حدی که برای حفظ جون مردم کشور هم که شده سفت و سخت نذارن کسی مسافرت نوروزی بره؟وزیر بهداشت چرا باید فقط بتونه ملت رو قسم بده؟

  • مجتبی شفیعی )شاهرخ
    0

    شاید بد نیست اشاره ای هم به واکسن هایی که باید وارد میشد و نشد هم بکنیم

  • ناشناس
    0

    ما با تعداد زیاد در یک اتاق هستیم اما مدیرانمون ما رو دور کار نمی کنند کار ما بدون ارباب رجوع و با نرم افزاره اصلا نیازی به حضور فیزیکی نیست مدیران ما در اتاق های بزرگ هستند و تنها به خاطر همین ماسک نمیزنند اما تمام مدت ماسک داریم ای کاش نظارتی هم به تصمیات میشد چطوره که یه رستوران سریع جریمه میشه یه ماشین شب بیرون باشه جریمه میشه اما کسی با خوده دولت کاری نداره

  • جمعه
    0

    من که مطمئن هستم که شما در خصوص کرونا و واکسن کاری نخواهید کرد و چند ماه آینده دولت را هم تحویل خواهید داد و مردم باید ماهها زجر بکشند و درکل به نسل ما نخواهد رسید. ازین رو تقاضامندیم که بندی یا تبصره ای در خصوص کنترل کرونا و یا خرید واکسن در قرارداد راهبردی با کشور دوست و هم پیمان چین ببندید شاید به درد نسل های آینده بخورد. از خانوادهای قربانیان کرونا هم خجالت نکشید.

  • حسین عرفانی
    0

    چرا فقط برای کارمندان بخش دولتی محافظت های بهداشتی را مد نظر قرار میدهید ؟ کارگران و کارمندان شاغل در بخش خصوصی اگر به کرونا مبتلا شوند چه کسی پاسخگو خواهد بود؟وزیر بهداشت یا مدیر شرکت خصوصی و یا .........؟

  • OK
    0

    به فکر واردات کافی واکسن فایزر آمریکایی و تزریق اضطراری عمومی آن باشید تا مصونیت و ایمنی همگانی ایجاد شود. برقراری محدودیت های صحیح و قاطع کرونایی از عهده شما خارج است و کار شماها نیست بلکه کار مسؤولین صادق و لایق است! کشور همسایه ترکیه بیش از کشور ما مبتلایان به کرونا داشته ولی رتبه مرگ و میر آنها از کشور ما پایین تر است! چرا با وجود تعداد مبتلایان نه چندان زیاد در کشور ما تعداد مرگ و میر در کشور ما بسیار بالاست؟! آیا این نشان از سیستم معیوب بهداشتی و درمانی ما نیست؟!

  • بازنشسته
    0

    مدیر اداره ما در وزارت جهاد کشاورزی گفته کسی حق ندارد دورکاری برود و در اتاقهای اداره با فاصله بنشینید .... البته اتاق ما 3 در 3 متر با دو نفر هستیم بدون پنجره..... البته به آبدارچی گفتند به علت فاصله منزل تا اداره می تواند دورکاری باشد!؟!؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها