در هر 30 ثانیه 3 نفر به دلیل دیابت فوت می کنند

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در هر 30 ثانیه 3 نفر به دلیل دیابت جان خود را از دست می دهند، گفت: دیابت از حیث ابتلا و تبعات آن دست کمی از کرونا ندارند.

در هر 30 ثانیه 3 نفر به دلیل دیابت فوت می کنند

حمید چوبینه درباره وضعیت دیابت و ضرورت پیشگیری از این بیماری اظهارداشت: مردم ما امروز به درستی نسبت به بیماری کووید-19 حساسیت پیدا کرده‌اند اما بیماری‌های دیگری هم هستند که از حیث ابتلا و تبعات آن دست کمی از کرونا ندارند و نیاز است که بر اطلاع‌رسانی روی آن و ایجاد حساسیت عمومی بیش از این کار شود.

وی با بیان اینکه یکی از بیماری‌هایی که هزینه جانی و مالی زیادی به جامعه تحمیل می‌کند، دیابت است، ادامه داد: در جهان از هر 10 نفر، یک نفر به بیماری دیابت مبتلاست و از هر 4 فرد دیابتی یک نفر از دیابت خود مطلع نیست.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نقش آگاهی‌بخشی در کنترل دیابت افزود: به دلیل عدم آگاهی از دیابت و روش‌های کنترل آن در جهان هر 30 ثانیه یک نفر پای خود را از دست می‌دهد و 3 نفر نیز می‌میرند. این آمار چشم‌گیر نشان می‌دهد که ما چقدر نیاز به اطلاع‌رسانی و به تبع آن تغییر سبک زندگی در جامعه داریم.

وی به آمار بیماری دیابت در ایران هم اشاره کرد و گفت: در ایران 11 درصد جمعیت بالای 25 سال دچار دیابت و 18 درصد دچار پیش‌دیابت هستند که این هشداری جدی به جامعه و مسئولین بهداشت و درمان محسوب می‌شود.

به گفته چوبینه، «فراهم آوردن فضای لازم برای توجه به نیازهای جامعه دیابتی»، «تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های مدون و هماهنگ جهت کنترل خطرات دیابت» و «جلب توجه به معضل دیابت و راهکارهای کنترل آن» از رئوس هر برنامه‌ای باید باشد که برای پیشگیری و کنترل بیماری دیابت در جامعه طراحی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با گرامی‌داشت فرارسیدن 24 نوامبر روز جهانی دیابت و شعار امسال این روز، نقش پرستاران را در پیشگیری از دیابت و بهبود زندگی افراد دارای این بیماری ارزنده و تعیین‌کننده دانست.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها