اطلاع رسانی اشتباه درباره پیوند اعضای بدن یک بیمار حاشیه ساز شد

اهدای اعضای بدن همسر ایرانی مرد افغانستانی به سه بیمار نیازمند در تهران

اطلاع رسانی اشتباه درباره پیوند اعضای بدن یک بیمار حاشیه ساز شد، در خبرها آمده بود که اهدای اعضای بدن یک زن افغان به سه بیمار ایرانی حاشیه ساز بود در حالی که همسر این خانم افغانستانی بوده و خودش ایرانی بوده است.

اهدای اعضای بدن همسر ایرانی مرد افغانستانی به سه بیمار نیازمند در تهران

زنی که هفته قبل پس از مرگ مغزی سه عضو بدن او به سه بیمار نیازمند ایرانی در تهران اهدا شده بود، افغانستانی نه، بلکه ایرانی بوده است. همسر این زن ایرانی، افغانستانی بوده و روزنامه همشهری تهران به این دلیل در گزارش قبلی خود، گزارش اشتباه را منتشر کرده است.
روزنامه همشهری تهران صبح امروز شنبه (2شهریور) در اصلاحیه این خبر نوشته است:
"رییس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا درباره خبر اهدای عضوی که چند روز پیشتر منتشر شده بود، به همشهری گفت: در روزهای گذشته خبری در خصوص اهدای عضای بدن زنی افغان به 3 بیمار نیازمند منتشر شد، که در انتشار این خبر اشتباهی رخ داده است.
وی ادامه داد: زنی که اعضای بدنش اهدا شد، ایرانی و شوهرش افغانستانی بود. او به دلیل رشد تومور در مغزش دچار مرگ مغزی شده بود که در نهایت با اعلام رضایت خانواده‌اش اعضای بدن او جداسازی شده و به 3 بیمار نیازمند اهدا شد".
این در حالی است که روزنامه ایران چاپ تهران نیز به تاریخ چهارشنبه، 30مرداد، گزارش درستی از این رویداد منتشر کرده است.
به دنبال پخش گزارش اولیه، این خبر با واکنش‌های متفاوتی در صفحات اجتماعی و مجازی روبرو شد و برخی از عدم پیوند اعضا برای مهاجرین افغانستانی در ایران انتقاد کردند، اما منابع بیمارستانی، اداره کل اتباع و وزارت بهداشت ایران از سالانه ده‌ها عمل پیوند برای مهاجران افغانستانی در این کشور خبر می‌دهند و تأکید می‌کنند، ممانعتی در این زمینه وجود ندارد.

منبع: آوا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها