فواید ترکیب آبلیمو و شکر زرد برای فشار خون، گلو درد و جلوگیری از سرطان

۸ فایده سلامتی و خواص مهم نوشیدن هر روز ترکیب آب  شکر زرد با لیمو. ترکیب آب  شکر زرد را با لیمو مخلوط می‌کنند تا یک درمان گیاهی قدرتمند بسازند.

فواید ترکیب آبلیمو و شکر زرد برای فشار خون، گلو درد و جلوگیری از سرطان

برای تهیه ترکیب آب شکر زرد با لیمو در خانه می‌توانید گام‌های ذیل را دنبال کنید.

۱ کیلوگرم شکر زرد (به شکل قطعات مکعب کوچک)، ۱.۵ لیتر آب ۱ فنجان آب لیمو آماده کنید.
آب را در یک قابلمه بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.
پس از آن‌که آب به حرارت مناسب رسید، شکر زردها را در آب بریزید. صبر کنید تا ذوب شوند.
سپس آب لیمو را به ظرف اضافه کنید. به آرامی هم بزنید. خوب تمام شد، ترکیب آب شکر زرد با لیمو آماده است.
در ادامه با فواید سلامتی ترکیب آب شکر زرد با لیمو آشنا می‌شوید:

۱. ترکیب آب شکر زرد با لیمو به تسهیل حرکت روده و بهبود سیستم گوارش کمک می‌کند.

اولین فایده سلامتی ترکیب آب شکر زرد با لیمو این است که مسیر حرکت اضافات سیستم گوارش را تسهیل می‌کند. لیمو می‌تواند به شروع حرکات لوله گوارش در روده کمک می‌کند. در نتیجه به عبور ساده‌تر مدفوع و تمیز شدن روده بزرگ کمک می‌کند.

لیمو دارای خواص ملین و عامل پاکسازی کننده است بنابراین ترکیب آب شکر زرد با لیمو یک نوشیدنی عالی برای سلامت روده بزرگ به شمار می‌آید. ترکیب آب شکر زرد با لیمو به برطرف شدن دیگر مشکلات گوارش نیز کمک می‌کند مانند حالت تهوع ناشی از گاستریت. با این حال، توصیه نمی‌شود این ترکیب را با شیر مخلوط کنید چرا که شیر و لیمو یکدیگر را خنثی می‌کنند. ترکیب آب شکر زرد با لیمو را بهتر است صبح ها به صورت گرم مصرف کنید.

۲. ترکیب آب شکر زرد با لیمو موجب تثبیت فشار خون می‌شود

یکی دیگر از فواید سلامتی ترکیب آب شکر زرد با لیمو این است که به گفته متخصصین، این ترکیب به صورت بالقوه حاوی مبالغ زیادی پتاسیم است که با پتاسیم موجود در موز یا بارهنگ برابری می‌کند. پتاسیم برای سلامتی، به ویژه سلامت قلبی و عروقی، بسیار خوب است. پتاسیم موجود در ترکیب آب شکر زرد با لیمو به کنترل فشار خون بالا یا پرفشاری کمک می‌کند و سردرد، سرگیجه و حالت تهوع را نیز برطرف می‌کند. این امر به دلیل رایحه آرامش بخش آب لیمو است. خواص آرامش بخش ترکیب آب شکر زرد با لیمو آن را به یک نوشیدنی خوب برای شب‌ها یا در هوای سرد تبدیل کرده است.

۳. ترکیب آب شکر زرد با لیمو به درمان گلودرد کمک می‌کند

یکی از مزایای ترکیب آب شکر زرد با لیمو این است که می‌تواند گلو درد را درمان کند. زنجبیل تنها گیاهی نیست که می‌تواند سرفه (و دیگر بیماری‌های تنفسی) را درمان کند. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، ترکیب آب شکر زرد با لیمو به درمان ورم لوزه، التهاب مجرای هوا و گلو درد کم می‌کند. تنها کاری که باید انجامدهید این است که ترکیب آب شکر زرد با لیمو را در دهان غرغره کنید.

۴. ترکیب آب شکر زرد با لیمو به متوقف کردن خونریزی داخلی کمک می‌کند

طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است یکی دیگر از فواید ترکیب آب شکر زرد با لیمو این است که دارای خواص قابض است که به توقف خونریزی داخلی کمک می‌کند. زمانی که یکی از اندام‌های داخلی‌تان شروع به خونریزی کرد ترکیب آب شکر زرد با لیمو بنوشید. این نوشیدن به متوقف کردن خونریزی کمک می‌کند.

۵. ترکیب آب شکر زرد با لیمو به حفظ بهداشت دهان و دندان کمک می‌کند

مراقب از دهان و دندان و حفظ بهداشت آن‌ها بسیار مهم است. شما می‌توانید با نوشیدن ترکیب آب شکر زرد با لیمو از بیماری‌های دهان و دندان مانند بوی بد دهان، خرابی و پوسیدگی دندان، زخم‌های دهانی، تشکیل جرم و پلاک روی دندان، ورم لثه، و از دست دادن دندان جلوگیری کنید. فراموش نکنید حداقل روزی ۲ مرتبه مسواک بزنید. اگر با مواد دهان شویه نیز همراه باشد بهتر است.

۶. ترکیب آب شکر زرد با لیمو به تمیز شدن سموم از بدن کمک می‌کند.

بعضی اوقات تمام خوراکی که مصرف مي‌کنیم حاوی مواد مغذی نیستند. مواد مضر مانند سموم نیز وجود دارند که موجب آلوده شدن غذا می‌شوند. خوشبختانه، ترکیب آب شکر زرد با لیمو می‌تواند به خلاص شدن از شر این مواد و ترکیبات سمی کمک کند.

ترکیب آب شکر زرد با لیمو به سم زدایی بدن کمک می‌کند و تمام سموم را از طریق کبد خارج می‌کند. ترکیب آب شکر زرد با لیمو همچنین می‌تواند سموم خون را نیز پاکسازی کند و تمام مواد خطرساز سرطان و غیره را از بین ببرد.

۷. ترکیب آب شکر زرد با لیمو سرشار از آنتی اکسیدان است

به استناد منابع مختلف، ترکیب آب شکر زرد با لیمو سرشار از آنتی اکسیدان است، از جمله پلی فنول، فلاونوئید و غیره. این امر به این معنی است که ترکیب آب شکر زرد با لیمو می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان و از بین رفتن رادیکال‌های آزاد بدن کمک کند.

۸. ترکیب آب شکر زرد با لیمو یک منبع عالی ویتامین C است

یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۰۵ نشان داد که غلظت ویتامین C با توده بدنی نسبت عکس دارد. میوه ترش مزه‌ای مانند لیمو معمولا حاوی مقادیر بالایی ویتامین C است.

منبع: فردا

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها