سلفی‌های هوش مصنوعی از دوران فراعنه و وایکینگ‌ها!/ عکس

یک برنامه هوش مصنوعی مجموعه‌ای از سلفی‌های باورنکردنی را از دوره‌های زمانی متفاوت ایجاد کرده است که نشان‌دهنده شباهت انسان‌ها در ادوار مختلف تاریخ هستند.

 سلفی‌های هوش مصنوعی از دوران فراعنه و وایکینگ‌ها!/ عکس

شاید حتی برای لحظه‌ای تصور نمی‌کردیم که بتوانیم عکس‌های «سلفی» مردم در زمان‌های قدیم را ببینیم، اما به لطف هوش مصنوعی این تصور به واقعیت تبدیل شده است.

یکی از کاربران Reddit مجموعه‌ای طولانی از سلفی‌های قدیمی را منتشر کرد که انگار یک مسافر زمان آن‌ها را ثبت کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه The Sun، خالق این تصاویر از هوش مصنوعی معروف به Midjourney استفاده کرده است.

این تصاویر که نشان‌دهنده شباهت انسان‌ها در ادوار مختلف تاریخ هستند، در Reddit هزاران لایک به دست آوردند.

در این تصاویر می‌توان نژاد‌های مختلف و دوره‌های زمانی متفاوت از جمله جنگجویان پلینزی باستان، افراد غارنشین و حتی سرخپوستان آمریکایی را مشاهده کرد.

همچنین در بین آن‌ها تصاویری از جنگجویان وایکینگ مربوط به سال‌های ۷۰۰ تا ۱۱۰۰، سربازان بریتانیایی در حدود سال ۱۸۷۸، جنگجویان مصر باستان و بسیاری موارد دیگر به چشم می‌خورد.

خالق این اثر‌ها به نیوزویک گفت که این تصاویر ایجاد شده است تا مردم با دوره‌های زمانی تاریخی به شیوه‌ای معنادار آشنا شوند.

این کاربر که ترجیح داد نام واقعی خود را ذکر نکند، گفت: هنگام تأمل در تاریخ، اغلب این احساس را به وجود می‌آورد که ما در حال تماشای وقایع از راه دور هستیم و ایجاد ارتباط واقعی با مردم در گذشته دشوار است. با این حال، چیزی به سادگی یک «سلفی» می‌تواند ابزاری قدرتمند در ارائه قالبی قابل اتکا و در عین حال قابل تشخیص باشد که به ما کمک می‌کند این افراد را به‌عنوان چیزی فراتر از نام‌هایی در یک کتاب تاریخی ببینیم.

کاربر Reddit ادامه داد: انسان‌ها در واقع موجوداتی اجتماعی هستند و عکس گرفتن با دوستان و عزیزان یک امر جهانی است. دیدن این تصاویر از افراد خندان در دوره‌های زمانی مختلف مسری است و می‌تواند به ما کمک کند تا بفهمیم افرادی که در آن دوران زندگی می‌کردند دقیقاً شبیه ما بودند.

در حالی که بسیاری از تصاویر تقریبا واقعی به نظر می‌رسند، عناصری وجود دارند که در بررسی بیشتر نشان می‌دهند که تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده اند.

کاربر Reddit گفت که هوش مصنوعی پتانسیل بسیار زیادی برای کمک به مردم برای درک بهتر دوره‌های زمانی تاریخی دارد. با قدرت هوش مصنوعی می‌توانیم شبیه‌سازی‌های واقعی از شهر‌ها و تمدن‌های باستانی ایجاد کنیم، مصنوعات و بنا‌های تاریخی گمشده را بازسازی کنیم و حتی رویداد‌های تاریخی را شبیه‌سازی کنیم. علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند به ما در درک بهتر داده‌ها و الگو‌های تاریخی کمک کند و منجر به اکتشافات و بینش جدید شود.

 
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اگر مسئولان ما هم از هوش مصنوعی بجاي هوش خدادی استفاده کنن اوضاع و احوال کشور هم بهتر می شه!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها