ملک ۶۸۵ ساله به ارزش یک میلیارد پوند به شاهزاده ویلیام به ارث می‌رسد

شاهزاده ویلیام، اولین نفر در صف تاج و تخت بریتانیا، املاک خصوصی دوک نشین کورنوال که مجموعه وسیعی از زمین و ملک به وسعت حدود ۱۴۰ هزار هکتار است را به ارث خواهد برد.

ملک ۶۸۵ ساله به ارزش یک میلیارد پوند به شاهزاده ویلیام به ارث می‌رسد

وصیت نامه های سلطنتی هرگز علنی نمی شوند. این به این معناست که اتفاقی که پس از مرگ ملکه برای بخش عظیمی از ثروتش می‌افتد، یک راز خانوادگی باقی می‌ماند.

نشریه فوربز سال گذشته ثروت شخصی ملکه بریتانیا را ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زد که شامل جواهرات، کلکسیون های هنری، سرمایه گذاری ها و دو اقامتگاه قلعه بالمورال در اسکاتلند و کاخ ساندرینگهام در نورفک انگلستان است. ملکه الیزابت هر دو ملک را از پدرش، شاه جرج ششم به ارث برده بود.

 

ملک ۶۸۵ ساله یک میلیارد پوندی در انتظار شاهزاده ویلیام

درست است که میراث ملکه هرگز فاش نمی‌شود اما بخش عظیمی از ثروت خانواده سلطنتی که در مجموع حداقل ۱۸ میلیارد پوند‌ (۲۱ میلیارد دلار) زمین، ملک و سرمایه گذاری است، اکنون پس از پیمودن مسیری صدها ساله به پادشاه جدید، چارلز سوم، و وارثش می‌رسد.

ملک ۶۸۵ ساله یک میلیارد پوندی در انتظار شاهزاده ویلیام

مسیر جانشینی، شاهزاده ویلیام را که اکنون اولین نفر در صف تاج و تخت بریتانیاست، از این هم ثروتمندتر می‌سازد زیرا پادشاه آینده، املاک خصوصی دوک نشین کورنوال را از پدرش به ارث می‌برد. دوک نشین دارای مجموعه وسیعی از زمین و ملک است که چیزی حدود ۱۴۰ هزار هکتار را که بیشتر آن در جنوب غربی انگلستان است پوشش می‌دهد.

ملک ۶۸۵ ساله یک میلیارد پوندی در انتظار شاهزاده ویلیام

این ملک که در سال ۱۳۳۷ توسط شاه ادوارد سوم ساخته شد، حدود یک میلیارد پوند (۱.۲ میلیارد دلار) ارزش دارد. وب سایت متعلق به آن می‌گوید درآمد حاصل از این ملک برای تامین مالی فعالیت‌های عمومی، خصوصی و خیریه دوک کورنوال استفاده می‌شود. این عنوان اکنون در اختیار پرنس ویلیام است.

تا اینجا بزرگ‌ترین بخش از ثروت خانواده رویال بریتانیا، املاک سلطنتی ۱۶.۵ میلیارد پوندی (۱۹ میلیارد دلاری) است که حالا به شاه چارلز سوم تعلق دارد. اما بر اساس توافقی مربوط به سال ۱۷۶۰ پادشاه یا ملکه تمام سود حاصل از این ملک را در ازای دریافت بخشی از آن به نام «کمک هزینه پادشاهی» به دولت تحویل می‌دهد.

ملک ۶۸۵ ساله یک میلیارد پوندی در انتظار شاهزاده ویلیام

این ملک شامل بخش‌های وسیعی از املاک مرکزی لندن و بستر دریای اطراف انگلستان، ولز و ایرلند شمالی است. املاکی که وضعیتی مشابه یک شرکت دارد و توسط یک رئیس اجرایی و نمایندگانی که توسط پادشاه و به توصیه نخست وزیر منصوب می‌شوند مدیریت می‌شود.

در سال مالی گذشته حدود ۳۱۳ میلیون پوند (۳۶۱ میلیون دلار) سود خالص از این املاک حاصل شد که خزانه‌ داری بریتانیا از آن مقدار «کمک هزینه پادشاهی» به مبلغ ۸۶ میلیون پوند (۱۰۰ میلیون دلار) به ملکه پرداخت کرد. این معادل ۱.۲۹ پوند برای هر نفر در بریتانیاست. بیشتر این پول صرف نگهداری از اموال خانواده سلطنتی و پرداخت حقوق کارمندانش می‌شود.

کمک هزینه پادشاهی معمولا معادل ۱۵ درصد از سود املاک است اما در سال ۲۰۱۷ برای کمک به پرداخت هزینه بازسازی کاخ باکینگهام این مقدار برای یک دهه آینده تا ۲۵ درصد افزایش یافت.

ملک ۶۸۵ ساله یک میلیارد پوندی در انتظار شاهزاده ویلیام

شاه چارلز همچنین دوک نشین لنکستر را به ارث می‌برد؛ ملکی خصوصی که قدمت آن به سال ۱۲۶۵ بازمی‌گردد و طبق آخرین محاسبات حدود ۶۵۳ میلیون پوند قیمت دارد.

به رغم این مبالغ هنگفت، پادشاه و وارثش در میزان بهره‌مندی شخصی از ثروت خود محدودیت دارند. کمک هزینه پادشاهی تنها می‌تواند برای وظایف سلطنتی هزینه شود و نه او و نه وارثش اجازه ندارند از فروش دارایی‌های دوک نشین خود بهره‌مند شوند.

با این حال، برخلاف کمک هزینه پادشاهی که توسط املاک سلطنتی به دست می‌آید، هر دو دوک نشین منابع شخصی ثروت هستند به این معنی که صاحبان آنها ملزم به ارائه جزئیاتی فراتر از گزارش درآمد خود نیستند.

ملک ۶۸۵ ساله یک میلیارد پوندی در انتظار شاهزاده ویلیام

سال گذشته پادشاه چارلز که در آن زمان دوک کورنوال بود ۲۱ میلیون پوند (۲۵ میلیون دلار) از املاک دوک نشین کورنوال را به خود پرداخت کرد.

ملک ۶۸۵ ساله یک میلیارد پوندی در انتظار شاهزاده ویلیام

نه شاهزاده ویلیام و نه شاه چارلز موظف به پرداخت هیچ نوع مالیاتی بر دارایی های خود نیستند، اگرچه هر دوی آنها از سال ۱۹۹۳ به‌طور داوطلبانه مالیات بر درآمد پرداخت کرده‌اند. اما نکته اینجاست که مالیات بر درآمد داوطلبانه نرخ ثابتی ندارد و آنها مجبور به اعلام میزان مالیات پرداختی خود نیستند.

این اقدام یک سال پس از آن صورت گرفت که خانواده سلطنتی به خاطر برنامه ریزی برای استفاده از پول عمومی برای تعمیر قلعه ویندزور که در آتش سوزی آسیب دیده بود، با انتقادات شدیدی روبه‌رو شد.

منبع: روزیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خدا کند تا میمیرند این افراد بمیرند که از مرگشون چندین خانواده به نون ونوا می رسند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها