وعده پادشاه جدید انگلیس در اولین سخنرانی عمومی

چارلز سوم پادشاه جدید انگلیس روز جمعه در اولین سخنرانی خود گفت، از مرگ مادرش ملکه الیزابت دوم عمیقاً غمگین است و قول می‌دهد که به خدمات مادام‌العمر خود به ملت ادامه دهد.

وعده پادشاه جدید انگلیس در اولین سخنرانی عمومی

به گزارش تارنمای خبری ویک، چارلز روز پنجشنبه پس از مرگ ملکه الیزابت دوم به این مقام رسید.

وی در سخنان کوتاهی افزود: امروز وعده خدمت مادام‌العمر را به همه می‌دهم. او سخنرانی اش را در حالی که یک عکس قاب شده ملکه روی میز مقابلش بود، در مقابل دوربین‌های تلویزیونی انجام داد.

سخنرانی چارلز سوم در کلیسای جامع سنت پل پخش شد، جایی که حدود ۲۰۰۰ نفر در مراسم یادبود ملکه شرکت داشتند.

در این مراسم لیز تراس نخست وزیر جدید انگلیس و اعضای هیات دولت نیز حضور داشتند.

کاخ باکینگهام شب گذشته در بیانیه‌ای مرگ الیزابت دوم ملکه انگلیس را در سن ۹۶ سالگی تایید کرد.

شاهزاده «چارلز» ۷۳ ساله پسر ارشد ملکه انگلیس بلافاصله پس از مرگ مادرش پادشاه انگلیس شده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • سامانی
    0

    خوشا بحال انگلیسیها

  • سامانی
    0

    ماه پادشاه خودمان را نمی شناسیم،چه برسد پادشاه انگلیس

  • ناشناس
    0

    خدمات مادالعمر سلطنت در بریتنای کبیر!(؟)
    //
    یک سایت جناح راستی داخلی ایران گفته: چرا شناخت جمهوری اسلامی دشوارتر از شناخت سایر حکومت هاست؟
    //
    شناخت نظام جمهوری اسلامی، اگر از دید بدون حب و بغض و مستقل و بی طرفانه و طی چند ماه از منابع متعدد و منتوع موجود ممکن است، برای من نوعی جمهوری اسلامی چیزی ناشناخته ای نیست،
    حکومت این نظام، سراسر از شعارهای ریبا و قشنگ به همراه تعدادی شعار نابخردانه و مصیبت زا است،
    اما اصول اعتقادی حاکمانش به ترکیبی از عادات معمول حکومتهای جهان و بخشی مناسب و خوب و بسیار نابخردانه است.
    قانون اساسی اش، مملو اصول مدرن و مترقی است، اصل 123 و 115 و اصول مریوط حقوق مردم، اما متاسفانه همه این اصول تحت تاثیر مخرب و بی اثر کننده حالت کلی این قانون اساسی است، حالتی که با چند اصل حاکمیتی انتصابی و نظارتی مبهم، اصول مدرن و مرتقی و مدعی حقوق مردم را بی اثر میکند، امروزها خیلی از احیای برجام و لزوم احیای آن است، همین فاجعه پرخسارات بحران هسته ای (حکومتی ادعای حرام بودن سلاح هسته ای میگوید و اما با بک سری کارهای بابخردانه داخلی ها-بهانه بدست دشمن تراشیده توسط خود نظام- بیهوده دههای سال تحریمسازی در داخل برای منافع اقلیتی در داخل، عملا در جهت بهانه برای دشمن خارجی ساخته توسط داخلی های بانید و مافیایی و بدون اینکه کمترین اهمیت و رازشی به منافع ملی عموم ملت بدهد! ، عملا در باتلاق بحران تحریم گرفتار کرده بیست سال ملتی را، از یک طرف با دشنن تراشی و تحریک یک بلوک قدرت عمده قدرت اقتصادی و غیره جهان، انگاری عجله ای عجیب داشته برای نابودی دنیای از نظام خودش، اما الندازه یک درصد قدرت جهان ندارد در افتاده با عمده قدرت جهان و بدون حمایت جدی بقیه جهان نمونه واضح ناتوانی بقیه جهان در حتی داشتن راتباط حداقلی بانکی و تجاری!اینها فاجعه چرا باید به قوقع یابد؟
    مشکل در ساختار متناقض قانون اساسی و برخی اصول مبهم است، که اجازه ظهور باندهای تبهکار مافیایی سیاسی_اقتصادی میدهد، اینکه ایدئولوژی برساخته افراد معدود به اسم اسلام تبلیغ و اجرا میشود که عملا نتایج پرخسارت بر علیه همان اسلام و مردم ایارن دارد، مافیایی درون کشور ریشه و نفوذ دوانده و جان و مال و عمر و فرصتهای نسلی نابود میکند و انگلوار فرصت زندگی نسلهای این ملت مکیده و از ان بعنوان کاسب تحریم و مافیاهای اقتصادی فاسد و غیره یاد میکند، این فاجعه نشان میدهد، حکومت داری که در نهایت همه چیز فدای اوجب واجبتش باشد و دموکراسی و مردم سالاری را تبدیل به ویترین کرده و آن هم راه نفوذ افراد متظاهر به ففوا داری به نظام و اسلام نمایی است، اما مثلا در شوراها شهر و روستا، افراد سوءاستفاده گر مشارکت در انحصار ور انت و زمینخواری و تضییع حق الناس میکنند، اینها باخاطر عدم اجرای کامل ارکان دموکراسی است، از عدم وجود سیستم حزبی جقیقی (که موجب مسئولیت پذیری افراد در یک تشکل حزبی متعهد به اصول و قولهایش باشد و مسئولیت عدم کارهایش بپذیرد) تا صعف تضمین حققو مردمی و حریم خصوصی تا آزادی بیان و رسانه، ساسنورکردنهای وسیع نظرات مردم و عدم تاثیر مشارکت و رای منتقدان و مخالفان با رویکرد چندین دهه پر زا اشتباه و پرخسارات این نظام و ناتوانی رای و خواست اکثریت در تغییر این سیاستهای پراشتباه و پرخسارت، ضعفهای قانونی و البته قانون شکنی افراد حاکم و سیستم حکومتداری انباشته از فساد و مللو از افارد فاسد است.
    اینکه بخش جمهوریت این نظام، فدای ایدئولوژی پراشکال و دگمی بشود که خودش نماد اسلامیت بداند و به اسلام موجب آسیب جدی به اعتقاد مردم به اسلام شده و از طرفی جمهوریت به حاشیه فرعی و ویرینی شدن جمهوریت شده است. اصول مهم اسلامیت یعنی حق الناس و رعایت حفظ بیت المال تضعیف کرده و به کارهای نمایشی حق اللهی بپردازد، با صرف هزینه از جیب مردم یعنی بیت المال) مردم ملت را در تعارض دو قطبی های مضر مانند تعارضات بی حجاب و باحجاب، خودی و غیر خودی برده است، اینکه با برچسب زدن تعدادی از مردم به خودی و غیر خودی، بخش عمده ای از ملت از نظام دور کرده و بر علیهش کند تا منافع باندهای مافیای فاسد سیاسی-اقتصادی تامین شود!

  • ناشناس
    0

    نگفت اب را مجانی میکنیم برق را مجانی میکنیم شما را به مقام انسانیت می رسانیم به این مقدار دلخوش نباشید اقای ارتشی نمیخواهی اقای خودت باشی ....

  • ناشناس
    0

    توطئه دهها ساله- مشترک امپرالیسم و همدستان داخلی (نفوذیهای اسلام گرانما و ملی گرا نما اما در حقیقت مفسدان سیاسی و اقتصادی یا همان مافیایی ها و کاسبان تحریم) بر ناکام کردن تلاش 150 ساله مردمان ایران برای رسیدن به آبادی و آزادی و تمدن اسلامی ایرانی در لوای حاکمیت دموکراسی- سرانجام شده (با تعلل احیای برجام، برای نافرجامی کامل نجات از باتلاق تحریم سازان داخلی یا همان کاسبان تحریم ضد بشری) نشانه های سرانجام رسیدنش با به ظاهر یکدست شدن حاکمیت جناح راست در مجلس و دولت وشوراها و نهادهای انتصابی (تحت نفوذ عوامل اجنبی ضد ایرانی و معاندان پان تجزیه طلب+صهیونیستی و... )، افسوس که چنین امیدهای مردم برای حکومت عدالت علوی و ائمه (ع) چنین بر باد میرود، هر روز در دولت-مجلس اصول گرایان راست گراها، خبر گرانی لجام گسیخته و تورم ظالمانه، علی رغم ادعاهای بهبود درامد صادارتی! نشانه های واضح قدرتمانمایی مثل مافیای خودرو و مضحکه آزادی واردات خودرو، کذابه های مقابله قاچاق ارزاق یارانه ای! کذابه های حلق پول کاذب و نقدینگی تورم زا، ایرانیان در مظلومانه کربلای قرن 15 امی از جولانگاه مفایای و حرامخوران ار بیت المال.. یا حسین (ع) گویان خدایا به داد این مردم فرودست ایران برس.

  • ناشناس
    0

    انگلیس بی شرفترین کشوردنیاست وتمامی دولت مردانش زنازادگان دربارانگلیسی هستندوملت نفهم ایران چقدردرخفت وخواری هستندکه مطیع نوکران انگلیس آخوندیسم خونخوارهستند لعنت به نفهمی لعنت برجهالت لعنت به بی سوادی ولعنت به ناآگاهی عمومی جامعه ی ایرانی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها