ماجرای ۱۲ نفر از معروف ترین بازماندگان کشتی تایتانیک

حادثه کشتی تایتانیک بسیار وحشتناک بود عده ای زیادی جان خود را از دست دادند، اما افرادی هم زنده ماندند و از آن حادثه داستان هایی تعریف کردند که بسیار جالب است.

ماجرای ۱۲ نفر از معروف ترین بازماندگان کشتی تایتانیک

احتمالاً اکثر شما داستان کشتی تایتانیک را شنیده اید یا فیلم آن را دیده اید. کشتی که مسافران آن یک شبه زندگی شان تغییر کرد و همه چیز بر خلاف تصورشان اتفاق افتاد. اتفاقی که برای کشتی تایتانیک رخ داد، اتفاق خیلی دردناک و ترسناکی بود اما خوشبختانه تعدادی از افراد توانستند از این مصیبت جان سالم به در ببرند که در ادامه می خوانیم. 

مولی براون

مشهور ترین بازمانده کشتی تایتانیک مارگارت براون است که یک فعال اجتماعی بود و او را به نام مولی براون می شناسند. حتی در ساخت موسیقی فیلم تایتانیک هم از او کمک گرفتند. او زمانی که کشتی در حال غرق شدن بود، تلاش زیادی برای زنده ماندن کرد و جزء افرادی بود که سوار قایق شد و با تعداد زیادی از سرنشینان کشتی نجات پیدا کرد‌. البته خودش اظهار می‌ کند که به افراد دیگر هم کمک کرد که زنده بمانند. او هم اکنون در فعالیت‌ های اجتماعی کار های مفید بسیار زیادی انجام می دهد.

ماجرای تایتانیک

مادلین استور

مادلین در سن هجده سالگی ازدواج کرد و قصد داشت که با کشتی تایتانیک به سفر برود و در واقع روز های طولانی را در آنجا سپری کند اما همه چیز آن طور که فکر می کردند؛ پیش نرفت. متأسفانه او همسرش را در همان شب از دست داد و زمانی که نجات پیدا کرد، متوجه شد که تنهاست. او جزء افرادی بود که سوار قایق شده و توانسته بود نجات پیدا کند. علت هم بارداری او بوده و جزء افرادی بود که حتماً باید سوار قایق می شد و خوشبختانه توانست در تابستان همان سال فرزندش را سالم به دنیا بیاورد.

اِوا هارت

اِوا دختر هفت ساله ای که با خانواده سوار کشتی تایتانیک شده بود و در سال 1996، 91 سال سن داشت و تقریبا جزء آخرین بازمانده های کشتی تایتانیک بود. مصاحبه های بسیار متعددی با او انجام دادند و مجموعه خاطرات او را ثبت کردند. او اینگونه روایت کرده:" زمانی که متوجه شدیم چنین اتفاقی افتاده، پدرم را به قسمت بالای کشتی فرستادیم تا بررسی کند و ببیند که باید چه کار کنیم. بعد از اینکه او برگشت، به ما هشدار داد که باید سریعاً آنجا را ترک کنیم؛ اما از آنجایی که تعداد قایق ها خیلی کم بود، پدر نتوانست سوار قایق شود و خودم تنها بازمانده کشتی از خانواده خودمان شدم."

میچل و ادموند ناوراتیل

این دو نفر به یتیمان تایتانیک معروف هستند که در آن زمان چهار ساله و دو ساله بودند و آنها را سوار قایق کردند. در حالی که خانواده شان در کشتی جان خود را از دست دادند و مسئولین مربوطه مجبور شدند که از اول نام و هویت آن ها را تغییر دهند و به آمریکا بفرستند. شرایط زندگی این دو کودک بسیار عجیب و غریب سپری شد. البته آنها به درجات علمی بسیار بالایی دست پیدا کردند.

تایتانیک

جی.بروس ایزمی

جی بروس صاحب کشتی تایتانیک بود. داستان ها و نقل قول های زیادی از او شد. خیلی‌ ها گفتند که او هنگام غرق شدن کشتی؛ سوار قایق شده و فرار کرده و خودش را شبیه به زن ها در آورده بود که البته خودش این موضوع را قبول ندارد. طبق گفته خودش، او بعد از این که تلاش کرد تا خانم ها و بچه ها سوار قایق شوند، خودش هم سوار قایق‌ ها شد.

لوسی داف گوردون

یکی دیگر از بازماندگان کشتی تایتانیک خانم لوسی است که طراح مد بود و در همان کشتی تایتانیک هم کارش را به خوبی مدیریت می‌ کرد. در حادثه غرق شدن؛ او و همسرش سوار قایق شدند؛ قایقی که آنها سوار شده بودند؛ 12 نفر دیگر هم همراهشان بودند. در صورتی که به گفته او قایق می توانست 40 نفر را هم سوار کند.

کارل بهر

این آقا در زمینه تنیس فعالیت بسیار تخصصی و حرفه‌ای داشت و با همسرش سوار کشتی تایتانیک شده بودند. در این حادثه تلخ؛ آن ها بعد از برخورد کشتی با کوه یخ تازه به خودشان آمدند و جزء افرادی بودند که اجازه داشتند سوار قایق شوند. البته مشاهده غرق شدن کشتی هم برایشان ترسناک بود و 4 روز طول کشید تا بتوانند نجات پیدا کنند. او اظهار می کند که هرگز آن شرایط غمناک و شوکه کننده را فراموش نمی کند.

داستان تایتانیک

چارلز لایتولِر

چارلز هم جزء افرادی بود که از غرق شدن کشتی نجات پیدا کرده بود. او افسر دوم کشتی تایتانیک بود که مسئول پایین آوردن قایق ها و سوار کردن مردم بود. خودش تا انتها سر پست ایستاد و چیزی نمانده بود که خودش هم جانش را از دست بدهد، زیرا در دریا افتاده بود تا اینکه یک زوج روی قایق، پیدایش کردند و به سرعت او را بالا کشیدند و خوشبختانه توانستند جانش را نجات دهند.

ویولوت جسوپ

ویولت جزء افرادی بود که توانست سوار قایق شماره 16 شود و نجات پیدا کند. البته خودش خیلی دوست نداشت که سوار قایق شود، زیرا منتظر بود تا همه نجات پیدا کنند. او مشاهده می‌ کرد که چگونه خانم ها بیتاب و بیقرار همسران شان هستند که نمی توانند سوار قایق شوند و به خاطر همین عذاب وجدان داشت اما افسر کشتی به او دستور داد که او و همه ی خانم‌ های دیگر سوار قایق شوند.

السی بورمن

این خانم تاثیرگزار هم سوار قایق شماره 6 شد و بعدها در مورد آن شب چیزهای زیادی نوشت و نقل قول های متفاوتی انجام داد. او اینگونه تعریف کرد که خودش هیچ درکی از این اتفاق نداشت تا اینکه یک نفر در اتاقِ آن ها را زد و مسئله را برایشان توضیح داد و آنها به سرعت به سمت قایق ها رفتند. این خانم بعدها در جنگ جهانی اول پرستار شد و اقدامات بی‌نظیر زیادی انجام داد.

کوه یخ

دوروتی گیبسون

این بازیگر زن قرار بود که تعطیلاتش را با مادرش سپری کند اما تایتانیک زندگی آن‌ ها را تغییر داد. زمانی که این اتفاق افتاد، آنها سوار قایق شماره 7 شدند. او تعریف می‌ کند زمانی که سوار قایق بودند، صدا ها و فریاد های وحشتناکی را از مردم داخل کشتی می شنیدند و این اتفاق به شدت وحشتناک و آزاردهنده بود. طبق گفته خودش تا زمانی که از دنیا بروم، این قضیه را فراموش نمی‌ کنم، زیرا هیچ کس نمی تواند آن صدا های وحشتناک را از سر من بیرون ببرد.

منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    این کار روسیه جنایتکار بود
    که ما داریم جلوش دولا می شیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها