طرز تهیه مرصع پلوی عالی و مجلسی

در این مطلب طرز تهیه این پلو مخلوط لذیذ رو براتون میذارم، امیدوارم تهیه اش کنین و از مزه اش لذت ببرین.

طرز تهیه مرصع پلوی عالی و مجلسی

مرصع پلو یکی از غذا‌های اصیل ایرانی است که معمولا برای مهمانی‌های مهم و جشن‌ها تهیه می‌شود. این پلو مخلوط فوق العاده خوشمزه و خوش قیافه است. درست است که مواد تشکیل دهنده زیادی دارد، ولی درست کردنش آنچنان سخت نیست، فقط نیاز به کمی صبر و حوصله دارد. . در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این پلو مخلوط لذیذ آشنا شوید.

مواد لازم:

برنج: ۲ پیمانه

سینه مرغ بزرگ: ۱ عدد

هویج بزرگ: ۲ عدد

کشمش: ۱/۳ پیمانه

زرشک: ۱/۳ پیمانه

خلال بادام: ۱/۴ پیمانه

خلال پسته: ۱/۴ پیمانه

زعفران دم کرده به مقدار لازم

پیاز داغ: ۳ قاشق غذاخوری

شکر: ۲ قاشق غذاخوری

کره: ۴۵ گرم

گلاب: ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه:

۱. برای تهیه‌ مرصع پلو باید ابتدا مرغ را بپزیم سپس داخل یک ماهیتابه، مرغی را که خرد کرده‌ایم با یک قاشق غذاخوری پیازداغ، کمی روغن، نمک، فلفل و زرچوبه تفت بدهیم.

۲. وقتی مرغ را تفت دادیم باید صبر کنیم تا تغییر رنگ بدهد.

۳. بعد یک لیوان سرخالی آب به مرغ اضافه میکنیم و اجازه میدهیم تا بپزد، چون مرغ خرد شده به زمان زیادی برای پخت احتیاج ندارد.

۴. حالا داخل یک ماهیتابه دیگر هویج‌هایی که پوست کنده و رنده کرده‌ایم را میریزیم و به آنها یک قاشق از کل شکر، ۱۵ گرم کره، گلاب و یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و حدود ۳ الی ۴ قاشق آب اضافه کرده و میگذاریم تا هویج‌ها بپزند.

۵. بهتر است تا گاهی هویج هارا هم بزنیم تا نسوزند. وقتی هویج‌ها پختند از ماهیتابه درشان می‌آوریم.

۶. حالا داخل همان ماهیتابه کشمش، ۱۵ گرم از کل کره، ۱ قاشق غذاخوری از کل پیاز داغ، ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری آب و ۱ قاشق زعفران دم کرده اضافه کرده و تفتشان میدهیم.

۷. به تفت دادن ادامه میدهیم تا کشمش‌ها نرم شده و آب آن هم بخار شود. حالا کشمش ها را از ماهیتابه بیرون می آوریم.

۸. پس زرشک، ۱ قاشق غذاخوری شکر، ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده، ۱۵ گرم کره و ۱ قاشق غذاخوری از کل پیاز داغ را داخل ماهیتابه ریخته و تفت میدهیم.

۹. به تفت دادن ادامه میدهیم تا شکر حل شده و زرشک هم نرم شود. دقت کنید تا بیش از حد زرشک را تفت ندهید، چون زرشک خیلی زود سفت شده و می سوزد. خلال بادام و خلال پسته را هم می توانید با کمی روغن تفت بدهید یا بدون تفت دادن برای تزیین از آنها استفاده کنید.

۱۰. حالا دیگر مرغ پخته و آبش را کشیده سپس کمی زعفران دم کرده به آنها اضافه کرده و مواد را با هم تفت می دهیم تا مرغ خوش رنگ شود.

۱۱. حالا فقط مانده کشیدن برنج دم کشیده داخل دیس و تزیین روی برنج با مواد مرصع پلو … نوش جان.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها