شهید رضا پناهی می‌تواند چراغ راه نوجوان امروز کشور باشد

سیدحسین موسوی معتقد است شهید رضا پناهی که هنگام شهادت در جبهه جنگ ۱۲ سال داشت، می‌تواند چراغ راه نوجوانان امروز کشورمان باشد.

شهید رضا پناهی می‌تواند چراغ راه نوجوان امروز کشور باشد

کتاب «عارف ۱۲ ساله» نوشته سیدحسین موسوی که به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده، درباره شهید رضا پناهی است که در مقطع اول راهنمایی تحصیل می‌کرد و در سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسید.

رضا پناهی دانش آموز ۱۲ ساله‌ای از قصر شیرین بود که ایمان و ایثار و تعهد و عشق و پایبندی او به ارزش‌ها، بزرگترین سرمایه اجتماعی برای تقویت باورهای دینی و ملی نوجوانان و جوانان است و حالا خاطرات زندگی کوتاه اما پربار این نوجوان شهید به رشته تحریر درآمده و با عنوان «عارف ۱۲ ساله» به چاپ رسیده است.

این کتاب چندی پیش با حضور مادر شهید، نویسنده کتاب، محمد انصاری بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس و سید احمد عبودتیان مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا در سینما فجر اسلامشهر با حضور عمومی مردم این شهرستان رونمایی شد.

نویسنده این کتاب می‌گوید در شرایطی که در یک جنگ نامتقارن فرهنگی قرار داریم و دشمن در تلاش است ایمان و هویت نوجوانان ما را از بین ببرد، شهید پناهی می‌تواند به‌عنوان الگویی برای تمام نوجوانان امروز ایران قرار بگیرد و چراغی برای راه نوجوانان کشور باشد.

شهید رضا پناهی پیش از اعزام به جبهه از مادر خود می‌خواهد نوار کاستی برایش تهیه کند و در آن نوار کاست وصیت نامه صوتی خود را ضبط می‌کند و از مادر می‌خواهد پس از شهادتش نوار را گوش بدهد. مادر این شهید معتقد است اگر این وصیت‌نامه صوتی از رضا وجود نداشت شاید برخی باور نمی‌کردند این نوجوان چنین اندیشه و چنین جهان‌بینی خاصی داشته است.

مراسم رونمایی بعدی این کتاب با حضور جمعی از سرداران، راویان دوران دفاع مقدس و مادر شهید در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار می‌شود.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها