پیشنهاد نمایندگان مجلس درباره قانون مهریه

عضو کمیسیون قضایی مجلس جزئیاتی از طرح نمایندگان درباره قانون مهریه را تشریح کرد.

پیشنهاد نمایندگان مجلس درباره قانون مهریه

محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مطرح شدن طرح جدید برخی از نمایندگان برای تغییر قانون مهریه، گفت: با توجه به اینکه چندین هزار نفر به دلیل بدهی مهریه در زندان هستند، بنابراین یکی از اهداف این طرح کاهش تعداد زندانیان مهریه است. وی با بیان اینکه افزایش قیمت سکه سبب فشار آمدن به بدهکاران مهریه شده است، افزود: در گذشته احکامی صادر شده که فرد باید ماهانه یک سکه پرداخت کند در آن زمان قیمت سکه یک میلیون تومان بود و بدهکار می‌توانست آن را بپردازد؛ اما در حال حاضر قیمت سکه به ۵ میلیون افزایش یافته که پرداخت برای فرد بسیار دشوار شده است؛ بنابراین باید این احکام از سوی دادگاه‌ها تعدیل شود.

بیشتر بخوانید:قانون مهریه تغییر می‌کند؟

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به پیشنهاد دیگر نمایندگان درباره مهریه، اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد نمایندگان محاسبه مهریه بر اساس قیمت سکه و طلا در زمان انعقاد عقد ازدواج انجام می‌شود. پورمختار در تشریح این پیشنهاد گفت: اگر مهریه خانمی ۵۰ سکه است و در زمان انعقاد عقد ازدواج قیمت سکه یک میلیون بوده در صورتی که خانم بخواهد مهریه خود را به اجرا بگذارد این میزان تعدیل شده و اگر قیمت سکه ۵ میلیون شده باشد، باید ۱۰ سکه دریافت کند. نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس تاکید کرد: همچنین طبق طرح مذکور ۱۴ سکه به عنوان معیار محاسبه مهریه در محاکم قضایی تعیین شده است. پورمختار تصریح کرد: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه طرح مذکور را در کمیسیون بررسی و چکش کاری می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محمد
    0

    این نمایندها دختر ندارند در آن وقت آمار طلاق چند برابر خواهد شد

    نظرات شما -
    • مجید شمس الدین
      0

      دوستان سلام بدلیل گرانی قیمت سکه خیلی از مردان درمورد پرداخت مهریه گرفتارند در حال حاضر تعداد زندانیان مهریه بالغ بر ۴۵۰۰ نفر میباشد .راه حل ذیل شاید گره گشا باشد بنابراین در صورت موافقت انتشار دهید تا به مسئولین ذیربط منتقل و شاید قانون مهریه تغییر نماید. پیشنهاد: قیمت سکه در زمان وقوع عقد در تعداد سکه ضرب و حاصل آن با توجه به شاخص تورم اقتصادی در سال ۹۷ تبدیل به عددی میگردد که بعنوان مهریه قابل پرداخت خواهد بود. مثال فردی که در سال ۷۰ تعداد ۲۰۰ عدد سکه مهر نموده در حال حاضر با سکه ای قیمت آن ۳۵۰۰۰۰۰تومان میباشد باید هفتصد میلیون مهریه پرداخت نماید .در صورتیکه قیمت سکه در سال ۷۰ حدود ۱۲۰۰۰تومان بوده که ارزش ۲۰۰ عدد سکه در زمان وقوع عقد ۲۴۰۰۰۰۰تومان میشود حال اگر ۲۴۰۰۰۰۰تومان را با شاخص تورم سال ۹۷ محاسبه نمایند عدد ۱۶۸۰۰۰۰۰۰ تومان بدست می آید که اختلاف آن با هفتصد میلیون تومان حدود۵۳۲ میلیون تومان خواهد بود. چنانچه با تغییر قانون مهریه بر مبنای محاسبه سکه در زمان وقوع عقد موافق میباشید و این روش را منطقی و عقلانی میدانید . انتشار دهید.

  • مجید
    0

    قیمت سکه باید براساس شاخص تورم بانک مرکزی محاسبه شود قیمت سکه در سال ۷۱ حدود ۱۲۰۰۰تومان بوده با توجه به شاخص تورم بانک مرکزی قیمت سکه در سال ۹۶ باید ۷۰ برابر شود یعنی قیمت سکه در سال ۹۶ حدود ۸۴۰۰۰۰تومان میشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها