از بین بردن جای بخیه و زخم با عصاره پیاز

در این مطلب با هم خواهیم دید که این مادّه غذایی و البته مادّه درمانی چگونه می تواند در درمان جای زخم و جای بخیه، حتی آثاری که از زخم های قدیمی باقی مانده به کار گرفته شود.

از بین بردن جای بخیه و زخم با عصاره پیاز

پیاز می تواند ظاهر پوست را بهبود ببخشد

پیاز با بازسازی و احیای پوست آسیب دیده می تواند به شیوه ای موثر جای زخم ها را از بین ببرد. برای از بین بردن جای زخم باید ابتدا عصاره پیاز را گرفت، سپس آن را بر روی جای زخم ها مالید. این عصاره باعث کلاژن سازی در قسمتی از پوست می شود که روی آن قرار گرفته است. به این ترتیب می توانید ظاهر پوست را زیبا کنید و جای زخم ها را از بین ببرید.

تاثیر عصاره پیاز بر جای زخم ها

عصاره پیاز بر زخم های پر شده و زخم هایی که گوشت اضافه آورده اند، خواه این جای زخم ها ناشی از جراحی باشند یا زخم معمولی، بسیار موثر است. استفاده از پیاز برای از بین بردن جای زخم ها حدود شش تا هشت هفته به طول می انجامد.

چگونه می توان عصاره پیاز تهیه کرد؟

برای تهیه عصاره پیاز به موارد زیر نیاز داریم:

- تخته گوشت

- چاقو

- مایع ظرفشویی

- آب

- یخ

- دماسنج

- فیلتر قهوه

- آب مقطر

- نمک

- دو ظرف به اندازه متوسط

ابتدا، سه گرم نمک را با ده گرم مایع ظرفشویی مخلوط کنید؛ سپس، پیاز را بسیار نازک ببرید و سعی کنید اندازه پیازها یکسان باشد. پیازها را داخل یکی از ظرف ها بریزید و ترکیب نمک و مایع ظرفشویی (یا صابون) را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. سپس تمام این ترکیب را به مدت پانزده دقیقه روی گاز بگذارید. بعد بلافاصله قابلمه حاوی این ترکیب را به مدت پنج دقیقه در آب سرد فرو ببرید و همزمان آن را تکان دهید. سپس این ترکیب را به مدت پنج ثانیه داخل میکسر بریزید و بعد با استفاده از فیلتر قهوه، آن را از فیلتر عبور دهید و داخل ظرف دیگر بریزید. مایعی که بعد از عبور از فیلتر به دست می آید عصاره پیاز است.

می توانید از این عصاره بر روی جای زخم ها به راحتی استفاده کنید. برای آن که نتیجه عالی بگیرید، باید روزی یک بار از این مایع بر روی پوست استفاده کنید. می توانید این عصاره را به شکل مستقیم بر روی پوست استفاده کنید یا آن را درون کرم مرطوب کننده یا نرم کننده بریزید و از آن استفاده کنید.

این محصول را باید با احتیاط استفاده کنید زیرا ممکن است در پوست های حساس ایجاد حساسیت کند؛ در نتیجه واکنش های پوستتان را با دقت ملاحظه کنید و اگر پوستتان قرمز شد و حساسیتی مشاهده کردید، درمان را بلافاصله قطع کنید و اگر لازم بود با پزشک مشورت کنید. پس دقت کنید اگر پوست حساسی دارید و بعد از استفاده از عصاره پیاز پوستتان واکنش نشان داد، پوستتان را با آب سرد کاملاً بشویید و درمان با آن را متوقف کنید.

منبع: خانومانه

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • موسوی
    0

    کجا نگه داری کنیم عصاره پیاز رو .
    و اینکه آیا پیاز و صابون و نمک را بریزیم داخل اب مقطر بعد بجوشونیم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها