نگهداری از گیاهان آپارتمانی رونده

دوران بارداری زمان خوبی برای تغییر حال و هوای خانه است.کاشت و نگهداری از چند گیاه آپارتمانی زیبا، سرزندگی و شادی را به خانه بیاورید تا هم حال و هوای خودتان تغییر کند و هم اکسیژن و هوای تمیزتری را در خانه ایجاد کنید.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی رونده

اگر یک دیوار کهنه دارید یا بخشی از دیوار به دلیل نفوذ نم و رطوبت بدقیافه شده و امکان رنگ‌آمیزی دیوارها هم در شرایط فعلی برایتان مقدور نیست، پیشنهاد ما این است که با کاشت گیاهان بالارونده عیوب دیوارها را بپوشانید و آپارتمان سبزی را برای ورود نوزادتان آماده سازید. اگر از گیاهان بالارونده خوب نگهداری کنید، به‌سرعت رشد می‌کنند و در خانه شما پخش می‌کنند. با چند نمونه از این گیاهان آپارتمانی زیبا و شیوه نگهداری از آن‌ها بیشتر آشنا شوید.


پیچ ساعت یا گل ساعتی، گیاه آپارتمانی رونده و زیبا

زادگاه اصلی این گل زیبا آمریکای جنوبی است اما با آب‌وهوای ایران هم سازگاری دارد. گل های این گیاه در اوایل تابستان ظاهر می‌شوند. این گیاه آپارتمانی رونده تا پایان پاییز گل می‌دهد. گل ساعتی این قابلیت را دارد که هم در داخل خانه رشد کند و هم در بیرون از آپارتمان و در هوای باز. این گیاه گل های زیبایی دارد که عاشق شان می‌شوید. این گیاه آپارتمانی رشد خوبی دارد و اگر آن را داخل خانه قرار دهید، از در و دیوار بالا می‌رود. به همین دلیل باید آن را به شدت هرس کنید.
نور: نور شدید آفتاب بهترین شرایط برای رشد گیاه است. اگر گل ساعتی را در داخل آپارتمان قرار می‌دهید باید آن را در مقابل پنجره‌هایی بگذارید که نور فراوان و مستقیم دارد.
آبیاری: از آنجا که این گیاه زود رشد می‌کند و آفتاب دوست است، به آب زیادی هم نیاز دارد. در تابستان تقریباً هر دو روز یک‌بار به آبیاری نیاز دارد و در فصول سردتر بهتر است هر زمان که خاک خشک شد، آبیاری را انجام دهید.
نکته: اگر گلدان گل ساعتی شما گل نمی‌دهد شاید گلدان را بزرگ‌تر از حد معمول انتخاب کرده‌اید. در صورتیکه می‌بینید برگ‌ها ریز هستند این گیاه آپارتمانی به تغذیه مصنوعی نیاز دارد.

گل ساعتی و نگهداری از آن

برگ بیدی، گیاه آپارتمانی با سرعت رشد زیاد و ساقه‌های بالارونده
این گیاه آپارتمانی برای تزیین طاقچه و تزیین اطراف پنجره گزینه مناسبی است. علاوه بر این برگ بیدی یک گیاه کم‌توقع، سریع الرشد و ارزان قیمت است که به‌سرعت و به‌سادگی تکثیر می‌شود؛ بطوریکه در عرض یک سال می‌توانید یک گلدان را به پنج گلدان تبدیل کنید. اگر خانه بزرگی دارید و دلتان می‌خواهد با هزینه کم آپارتمانی سبز و زیبا داشته باشید، برگ بیدی انتخاب مناسبی است.
نور: این گیاه به نور زیادی نیاز ندارد و بهتر است آن را پشت پنجره‌هایی قرار دهید که آفتاب مستقیم ندارد.
آبیاری: در تابستان هفته‌ای دوبار و در زمستان هفته‌ای یک‌بار برگ بیدی را آبیاری کنید. این را هم بدانید که برگ بیدی در مقابل کم‌آبی گیاهی مقاوم است.
نکته: هرچند وقت یک‌بار جوانه‌های انتهایی برگ بیدی را با قیچی بچینید. از این جوانه‌ها برای تهیه قلمه و تکثیر گیاه استفاده کنید. با این کار جوانه‌های جانبی بیدار شده و رشد می‌کنند و به این ترتیب گیاه پرپشت تر می‌شود.

گیاه برگ بیدی
پاپیتال، گیاه بالارونده پرطرفدار
گیاه بالارونده دیگری است که هم در داخل خانه و هم درخارج از آپارتمان قابل‌استفاده است. شاید پاپیتال را بیشتر در باغ و باغچه دیده باشید اما می‌توانید آن را به‌عنوان یک گیاه آپارتمانی به خانه بیاورید و دیوارهای سبزی داشته باشید. پاپیتال هم سریع‌الرشد و ارزان قیمت است و می‌تواند از دیوار خانه یا سایر قیم‌هایی که برایش تدارک می‌بینید، بالا برود. به گیاه پاپیتال، عشقه هم می‌گویند.
نور: این گیاه از آفتاب مستقیم بیزار است اما شرایطی با نور کم را هم نمی‌تواند تحمل کند. از این رو بخشی از خانه را برایش در نظر بگیرید که نور غیرمستقیم زیادی دارد.
آبیاری: در تابستان دوبار در هفته و در زمستان یک‌بار در هفته با آبیاری نیاز دارد.

منبع: نی نی سایت

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها