چگونه در ماه رمضان پوستی سالم داشته باشیم؟

در چند سال اخیر به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با روزهای گرم سال و محدود بودن ساعات استفاده از آب آشامیدنی و غذا و همچنین عادات نادرست غذایی، مشکلاتی برای بدن افراد به وجود می آید.

چگونه در ماه رمضان پوستی سالم داشته باشیم؟

در چند سال اخیر به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با روزهای گرم سال و محدود بودن ساعات استفاده از آب آشامیدنی و غذا و همچنین عادات نادرست غذایی، مشکلاتی برای بدن افراد به وجود می آید. در این میان بانوان محجبه به طور قطع به دلیل نوع پوششان گرمای بیشتری را تحمل می کنند و همین مسأله باعث می شود بدنشان آب بیشتری از دست بدهد. از دست دادن آب بدن می تواند مشکلاتی در زمینه پوست، مو و ناخن به وجود آورد.

در ادامه نکات ساده اما مهمی بیان می شود که شادابی و سلامت پوست و موی شما در این ماه را حفظ می کند:
۱- چون خانم‌ها بیشتر با مشکل کمبود روی، آهن و … دست به گریبان‌اند، به آن ها توصیه می‌کنیم با نظر یک پزشک متخصص، مکمل‌ ویتامین های گروه B یا سایر مکمل‌های مورد نیاز را مصرف کنند تا پس از ماه رمضان دچار مشکل ریزش مو یا شکنندگی ناخن‌ها نشوند.

۲- به علت اینکه نظم و حجم غذای دریافتی‌تان در ماه رمضان تغییر می‌کند، به منظور جلوگیری از کم شدن آهن، روی و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی که سبب رشد مناسب مو و ناخن‌هایتان می‌شود، باید در وعده‌های غذایی سحر و افطار، غذایی کامل که همه گروه‌های غذایی را دارد، مصرف کنید؛ مثلا می‌توانید غذاهای پُرکالری‌تر و کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها و سبزیجات را در وعده سحری و غذاهای سبک‌تر مانند لبنیات در کنار سبزیجات و انواع سالاد را در وعده افطارتان بگنجانید. در ضمن جای میوه هم باید در سفره سحری و افطاری همیشه محفوظ بماند.

۳- برای شاداب ماندن پوست و جلوگیری از خشکی آن، در وعده‌های سحری و افطار به اندازه کافی مایعات، مخصوصا‌ آب بنوشید و از نوشیدن مایعات ادرارآور (مانند چای پُر رنگ) که باعث از دست رفتن آب بدن‌تان می‌شود، به شدت پرهیز کنید.

۴- در این ماه به دلیل پایین آمدن قند خون و تشنگی در طول روز معمولا افراد هنگام افطار به شیرینی جاتی مثل زولبیا و بامیه و شربت و .. روی می آوردند. اما توجه داشته باشید که مصرف زیاد شیرینی در این ماه پوست شما را کدر می کند. پس سعی کنید به جای زولبیا و بامیه از خرما و به جای شربت از آبمیوه های طبیعی استفاده کنید.

۵- روزه سبب افزایش دمای بدن در این ماه می شود. شما می توانید با استفاده از ماسک های طبیعی مثل ماسک خیار هم دمای بدنتان را پایین بیاورید و هم شادابی پوستتان را حفظ کنید.

۶- هنگام بیرون رفتن از خانه حتما از ضدآفتاب، عینک و کلاه آفتابگیر استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا از تابش مستقیم آفتاب به پوستتان جلوگیری کنید. بنابراین پوست شما آب کمتری از دست می دهد.

۷- نکته آخر اینکه اگر مشکل پوستی یا ریزش مو دارید و در حال مصرف داروهای خوراکی در فواصل زمانی منظم هستید، به شما توصیه می کنیم برای تغییر ساعات مصرف داروهایتان، حتما به پزشک‌تان مراجعه کنید و هرگز خودسرانه میزان و ساعت مصرف داروی‌تان را جابه‌جا نکنید، زیرا تغییر میزان داروی دریافتی ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری را برای پوست و موی شما به همراه داشته باشد.

منبع: بهداشت نیوز

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها