۵راهکار برنامه‌ریزی بعد از طلاق برای دیدن بچه‌ها

در این مقاله شما با 7 راهکار برای سازش با همسر سابقتان برای رسیدن به توافقاتی بر سر موضوع برنامه‌ریزی برای دیدار با فرزندان آشنا خواهید شد.

۵راهکار برنامه‌ریزی بعد از طلاق برای دیدن بچه‌ها

1. فهرستی از اولویت‌هایتان آماده کنید
تمام سال را در نظر بگیرید و تمام مناسبت‌ها ازجمله تعطیلات، مهمانی‌های تولد، اردوهای مدرسه و همه موارد را خوب بررسی کنید. این بازنگری به شما لیست کاملی از تمام موارد با اولویت بالا می‌دهد که می‌توانید پیش از آنکه با همسر سابقتان بر سر این موضوع صحبتی داشته باشد به بررسی آن‌ها بپردازید.


2. از همسر سابقتان بپرسید که چه مناسبت‌هایی برای او اهمیت دارد
تنها زمانی که هردوی شما از اولویت‌های هم باخبر باشید می‌توانید شروع به در نظر گرفتن شرایطی جهت سازش بالقوه و راه‌حل‌های مربوط به برنامه دیدار با فرزندان داشته باشید. چنانچه همسر سابقتان نمی‌خواهد فهرستش را با شما به اشتراک بگذارد و در این خصوص سختگیری می‌کند شما می‌توانید از تجربیات گذشته که باهم داشتید استفاده کنید و فهرستی نزدیک به چیزی که همسرتان در ذهن دارد را حدس بزنید.


3. با سند و مدرک حرف بزنید
خیلی از والدین این بخش را نادیده می‌گیرند. تقویم پارسال را بردارید و تاریخ‌هایی که برایتان دارای اهمیت بود را مشخص کنید. به‌عنوان‌مثال اگر همسر سابقتان چهارشنبه‌سوری سال قبل را با فرزندتان گذارند پس منطقی است که امسال در این تاریخ شما با فرزندتان باشید.


4. چیزی که همسر سابقتان می‌خواهد را تائید کنید
اکنون‌که دانستید چه چیزهایی برای همسرتان بااهمیت است از خودتان بپرسید که چه مناسبتی در لیست او وجود دارد که برای شما زیاد مهم نیست. به‌طور مثال شاید او بخواهد که تمام‌روز تولدش را با فرزندش سپری کند. اگر این مناسبت برای شما اهمیت چندانی ندارد به خواسته‌اش احترام بگذارید و از این فرصت استفاده کنید و آن را به‌عنوان اولین نقطه توافق خود به‌حساب بیاورید.


5. از یک مشاور کمک بگیرید
در انتها اگر همچنان در طی این فرایند نتوانستید به یک سازش و توافق مشترک دست پیدا کنید شاید زمان آن فرارسیده که از یک مشاور که نقش یک واسطه حرفه‌ای را ایفا می‌کند کمک بگیرید.

منبع: خواندنیها

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها