ترفند نگهداری از طلا در خانه

برای امنیت طلاها در خانه یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که در گوگل سرچ میشود این است که چگونه فلزیاب را گول بزنیم؟ برای گول زدن فلزیاب راه های زیادی وجود دارد و مطمئن ترین راه قرار دادن طلا ها و سکه ها در ورقه سربی می باشد.

ترفند نگهداری از طلا در خانه

اگر می خواهید دستگاه های طلایاب نتوانند طلا ها و سکه ها در خانه و یا محل کارتان را پیدا کنند آن ها را در سرب پیچیده و در مرحله بعدی در ورقه های کاربنی قرار دهید.

با این روش دستگاه های طلایابی که سارقان از آن استفاده میکنند قارد به شناسایی طلا ها نواهند بود.

البته باید بدانید که در گاوصندوق های خانگی ضدطلایاب که فروشگاه گنجبان آن را عرضه کرده است از همین سیستم پیروی شده است و به این ترتیب دستگاه اهی طلایاب را گول میزنند.

معمولا دستگاه های طلایابی که در سرقت منازل مورد استفاده قرار میگیرند حساس به یون میباشند زیرا در انواع حساس به فلز به انواع فلزات حساس اند و آلارم میدهند و چون در خانه ها انواع وسایل فلزی موجود است از این دستگاه ها استفاده نمیشود.

برای در امان ماندن طلا از طلایاب شما میتوانید از یک گاوصندوق ضد سرقت استفاده کنید.

این گاوصندوق ها با ساختاری تولید شده اند که باز کردن آن ها امکان پذیر نیست و به همین دلیل دسترسی به داخل این گاوصندوق ها غیر ممکن است.

این گاوصندوق ها به غیر از اینکه با استفاده از الگوریتم های امنیتی سطح بالایی شاخته شده اند وزن بالایی دارند و امکان جابجایی آن ها نیز وجود ندارد.

بهترین مکان برای نگهداری طلا در خانه

مکان‌های بسیاری برای نگهداری طلا و سایر فلزات گرانب‌ها در خانه وجود دارد که البته برخی از آن‌ها امن‌تر و مخفی‌تر از سایرین هستند. ارزش طلا بسیار زیاد است، بنابراین معمولاً قطعات طلا و جواهر و شمش‌های خریداری شده یا سکه‌ها اندازه بزرگی ندارند و می‌توان حجم کمی از آن‌ها را در مکان‌های مختلف پنهان کرد. ما در ادامه به مکان‌هایی اشاره می‌کنیم که کمتر کسی تصور می‌کند در آن طلا و جواهر پنهان شده است. تمام این مکان‌ها در منزل شما قرار دارند و می‌توانید در زمان‌های مختلفی که از طلا یا جواهرات خود استفاده نمی‌کنید، در زمان مسافرت و… طلا‌های خود را به این روش از دید سارقان و سرقت احتمالی حفظ کنید.

نگهداری طلا زیر کف پوش

محل امن برای نگهداری طلا را می‌توان زیر کف پوش خانه دانست. شما می‌توانید بخشی از کف پوش یکی از اتاق‌های کم رفت و آمدتر را بردارید، زمین آن را حفر کرده و فضایی برای قرار دادن طلا‌های خود ایجاد کنید. سپس روی آن را با کف پوش یا فرش بپوشانید. بهتر است قسمتی که انتخاب می‌کنید در زوایا یا کنار دیوار اصلی باشد که کمتر رفت و آمدی در آنجا صورت می‌گیرد. در این صورت کسی متوجه خالی بودن این بخش از کف پوش نخواهد شد.

نگهداری طلا در دودکش شومین

یکی دیگر از مکان‌های امن برای نگهداری طلا‌ها، فروفتگی پشت دودکش است. شما می‌توانید این بخش از دودکش شومینه را تمیز کرده و جواهرات خود را در آنجا قرار دهید.

نگهداری طلا درون یک دیوار

برای این کار باید یک حفره یا پانل مخفی در دیوار ایجاد کنید و طلا‌های خود را در آنجا قرار دهید. می‌توانید با آویختن یک تابلو معمولی که جلب توجه نمی‌کند این بخش را از دید‌ها پنهان سازید.

نگهداری طلا در فریزر داخل غذای منجمد

یکی دیگر از روش‌های رایج پنهان کردن جواهرات در خانه قرار دادن آن‌ها در لابه لای مواد غذایی منجمد در فریزر است. ​بله درست خواندید فریزر شما که با بوقلمون، مرغ و کیسه های سبزی پر شده است، می تواند به عنوان فضای ذخیره سازی باشد. ایده نگهداری طلا در فریزر این است که فریزرها به ندرت مورد سرقت قرار می‌گیرند و دمای پایین آن‌ها بر روی فلزات گرانبها شما تأثیر می‌گذارد.

همان‌طور که گفته شد نگهداری طلا در فریزر، یکی دیگر از راه‌های نگهداری طلا در خانه می‌باشد برای این کار شما می‌توانید شمش‌ها و سکه‌های طلا را در مواد غذایی منجمد در یخچال نگهداری کنید، به‌عنوان‌مثال آنها را در گوشت چرخ‌کرده یا در بسته بزرگ بستنی مخفی کرده و فریز کنید. برای این تاکتیک، فریزر افقی که برای نگهداری مواد غذایی منجمد در سوپرمارکت‌ها استفاده می‌شود ایده‌آل است. برای مثال شما می‌توانید طلا را در گوشت چرخ‌کرده پنهان کرده و در فریزر نگهداری کنید

نگهداری طلا در میان لوله‌کشی ساختمان

مطمئناً در هر خانه مکان‌های ذخیره‌سازی مخفی از جمله لوله کشی‌های قدیمی که دیگر استفاده نمی‌شوند وجود دارد. شما می‌توانید از این بخش‌ها برای قرار دادن شمش، سکه یا جواهرات خود استفاده کنید. توجه داشته باشید این لوله کشی‌ها نباید مورد استفاده قرار داشته باشند، چرا که در این صورت ممکن است جریان آب طلا‌های شما را با خود ببرد.

نگهداری طلا در سیستم تهویه هوا

طلا را می‌توان داخل مجرای تهویه مطبوع نیز پنهان کرد، بهتر است برای این کار کانال‌هایی که در دسترس نیستند انتخاب کنید.

نگهداری طلا در میان اثاثیه بزرگ

معمولاً داخل اسباب و وسایل بزرگ خانه فضا‌های باز زیادی قرار دارد، تلویزیون‌های قدیمی، پیانو، صندوقچه‌های تزئینی و… همگی از جمله انتخاب‌های مناسب برای پنهان کردن طلا در منزل محسوب می‌شود. از آنجایی که این وسایل سنگین و غیر قابل حمل هستند کمتر مورد توجه سارقین منازل قرار می‌گیرند.

نگهداری طلا در میان آکواریوم منزل

برای کسانی که این گزینه را در اختیار دارند، پنهان کردن جواهرات در آکواریوم یک گزینه‌ایده‌آل است. شما می‌توانید سکه‌ها یا جواهرات کوچک خود را در میان گیاهان آبزی، سنگ‌های تزئینی و یا لوازم دیگری که در آکواریوم قرار می‌گیرد پنهان کنید.

نگهداری طلا داخل گلدان‌ های بزرگ گیاهان

گلدان‌های بزرگ گیاهان که در مکان‌هایی مثل ایوان، پاسیو یا بالکن قرار می‌گیرند مکان جذاب دیگری برای پنهان کردن طلا را برای شما فراهم می‌کنند. هیچ سارقی گلدان را سرقت نمی‌کند به ویژه اگر گلدان بزرگ و حجیم باشد، پس پنهان کردن طلا‌ها در این بخش هرگز توجه سارقان را به خود جلب نمی‌کند.

نگهداری طلا در پشت بام و یا زیرزمین

گاهی اوقات نیز اتاق‌های زیر شیروانی و زیرزمین‌ها گزینه‌های عملی بیشتری را برای ذخیره‌سازی مخفی طلا و جواهر فراهم می‌کنند. سختی و دشواری دسترسی به چنین مکان‌هایی می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده ثانویه برای سارقان عمل کند. بنابراین یک جای امن برای نگهداری طلا اتاق‌های زیر شیروانی یا زیرزمین‌ها هستند.

نگهداری طلا در زیر سقف عایق

یکی دیگر از مکان‌های امن برای نگهداری طلا‌ها، قرار دادن آن‌ها زیر عایق سقف است. بهتر است آن‌ها را روی ستون‌هایی که قابلیت تحمل وزن بالاتری دارند بگذارید. بهترین کار این است که ابتدا آن‌ها را در جعبه نگهداری طلا گذاشته و سپس جعبه را در یک جای امن زیر سقف و روی ستون‌ها جاسازی کنید.

معمولاً در زیر زمین خانه‌ها انتخاب‌های متنوعی برای پنهان کردن طلا وجود دارد. زیر لباس‌ها و وسایل کهنه، روی طاقچه‌های پشت دیوار و… یک مکان امن برای نگهداری طلا محسوب می‌شوند. در واقع شما می‌توانید حجم زیادی از طلا و جواهرات خود را در جعبه‌های بزرگ موجود در زیر زمین، کمد‌ها و کشو‌های قدیمی و… پنهان کنید. البته اگر به شرطی که بعداً به خاطر بیاورید که جواهرات خود را کجا پنهان کرده‌اید.

نگهداری طلا با مدفون کردن طلا در باغچه

اگر ملک شما دارای باغچه است می‌توانید بخشی از باغچه را حفر کرده و بعد از قرار دادن طلا‌ها در یک ظرف امن آن‌ها را داخل باغچه در عمق کافی دفن کنید. البته این روز‌ها سرقت طلا و جواهرات با کمک دستگاه‌های طلایاب مورد توجه است. برای در‌امان ماندن طلا از طلایاب می‌توانید روش نگهداری طلا در فویل آلومینیوم را امتحان کنید. در این روش شما همه طلا، جواهرات، شمش و سکه‌های خود را داخل چند لایه فویل آلومینیوم می‌پیچید و آن را در محل مورد نظر قرار می‌دهید. به این ترتیب دستگاه طلایاب قادر به دریافت فرکانس‌های طلا نخواهد بود.

نگهداری طلا در اتاقک های مخفی منزل

در اکثر خانه‌های بزرگ و قدیمی بخش‌هایی به صورت اتاقک‌های مخفی وجود دارد. ممکن است این اتاق‌ها در بخش شیروانی، زیر زمین، پشت اتاق خواب یا آشپزخانه واقع شده باشد. چنین مکان‌هایی بهترین جا برای پنهان کردن طلا در خانه هستند چرا که هم امنیت کافی دارند و هم از دید مخفی هستند.

نگهداری طلا در گاوصندوق خانگی

گاوصندوق‌های خانگی نیز یکی دیگر از بهترین محل‌ها برای ذخیره و نگهداری جواهرات و طلا محسوب می‌شود، اما بهتر است که گاوصندوق مورد نظر از نظر ایمنی به شکل کاملاً استاندارد و اصولی طراحی شده باشد. برخورداری از صفحه کلید و قفل‌های دیجیتال، گاوصندوق‌های سنگین، بزرگ و ضد حریق بهترین انتخاب در این زمینه هستند. بهتر است که گاوصندوق‌ها نیز در محلی امن و از دید مخفی باشند. اگر مکان قرارگیری گاوصندوق در دید سارقین باشد احتمال به سرقت بردن گاوصندوق وجود دارد.

نگهداری طلا در قاب عکس‌های نمایشی روی دیوار اتاق

یکی دیگر از گزینه هایی که در مبحث نگهداری طلا و جواهر در خانه می‌توان به آن اشاره کرد، قاب عکس‌های نمایشی و تزئینی است. چنین قاب‌هایی اگرچه در ظاهر یک قاب عکس معمولی تلقی می‌شوند اما معمولاً دارای مکانی مخفی هستند و یا یک مکان مخفی را از دید سارقین دور نگه می‌دارند.

نگهداری طلا در قوطی های رنگ خالی موجود در منزل

یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای نگهداری طلا قوطی رنگ است. شما می‌توانید جواهرات خود را داخل یک پلاستیک گذاشته و آن را داخل قوطی رنگ خالی قرار دهید سپس قوطی را در کنار قوطی‌های دیگر بگذارید. باید طوری عمل کنید که قوطی رنگ پلمپ به نظر برسد.

نگهداری طلا در درون رختخواب

شاید کمی قدیمی به نظر برسد اما می‌توان طلا و جواهرات را داخل یک بالشت یا تشک قدیمی جاسازی کرد و آن را لابه لای رختخواب‌ها گذاشت. کاری که اکثر افراد قدیمی برای نگهداری از طلا و پول خود انجام می دادند.

همه مبل‌ها در قسمت نشیمن خود دارای یک بخش خالی هستند. می‌توانید با یک تیغ این قسمت را از زیر مبل برش بزنید. جواهرات خود را در یک کیسه گذاشته و آنجا بگذارید و سپس آن را بدوزید.

نگهداری طلا داخل عروسک

یکی دیگر از مکان‌های امن برای نگهداری کردن جواهرات داخل عروسک‌های پولیشی، ماشین‌های اسباب بازی و سایر وسایل بازی که دارای محفظه و فضای خالی هستند، است. شما می‌توانید یک عروسک پولیشی بزرگ مخصوص جواهرات خود خریداری کنید. جواهرات خود را داخل آن و در میان انبوه پولیش‌ها و الیاف قرار دهید تا ایجاد صدا نکرده و در برابر فشار و ضربه‌های احتمالی محافظت شود. بعد از جاسازی کردن جواهرات داخل عروسک آن را کنار سایر عروسک‌ها قرار دهید.

نگهداری طلا داخل جعبه دستمال کاغذی

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای پنهان کردن طلا و جواهرات جعبه دستمال کاغذی است. برای این کار بهتر است جعبه را از بخش زیرین آن باز کرده، محتویات آن را تا نیمه خارج کنید، سپس جواهرات خود را داخل آن قرار دهید. حالا دستمال‌ها را سر جای خود برگردانید و دوباره آن را ببندید.

نگهداری طلا داخل کتاب

آخرین گزینه ای که قصد داریم به شما معرفی کنیم این است که شما می‌توانید یک کتاب قطور انتخاب کنید. داخل آن را از وسط کتاب خالی کنید. به طوری که شکل ظاهری کتاب دچار دستخوش نشود، حالا جواهرات خود را داخل آن قرار دهید و کتاب را در میان سایر کتاب‌ها در کتابخانه بگذارید.

از جمله مهمترین نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که نگهداری کردن طلا و جواهر شرایط مخصوص دارد. برخی از جواهرات نگین دار ممکن است باعث خط افتادن سایر زیورآلات شوند. پس بهتر است که چنین جواهراتی را داخل دستمال یا لای پنبه قرار داده و سپس در کنار سایر جواهرات بگذارید.

شاید مجبور باشید برای کوچک کردن حجم جواهرات از جعبه جواهرات صرفه نظر کنید، در این صورت بهتر است حواستان به جواهرات حساس، ظریف و شکننده و یا جواهرات نگین دار باشد. بهتر است هرکدام از چنین جواهراتی را در یک کیسه جداگانه گذاشته و آن را کنار دیگر زیورآلات و یا قطعات طلا قرار دهید.

برای این که بهترین مکان را انتخاب کنید، خود را جای سارق بگذارید. اولین جایی که به آن سر بزنید کجاست؟ پس جواهرات خود را جا‌هایی که فکر می‌کنید سریعاً جلب توجه کرده و یا مورد دستبرد قرار می‌گیرند قرار ندهید.

بهتر است سراغ مکان‌هایی بروید که جای کافی در اختیار شما قرار می‌دهند. به ویژه اگر قرار است طلا و جواهرات خود را برای مدت طولانی در آن مکان مخفی کنید بهتر است که جواهرات تحت فشار نباشند. اعمال فشار به جواهرات ممکن است باعث شکسته شدن طلا‌های ظریف و یا شکستن نگین‌ها شود.

هرگز محل اختفای جواهرات خود را پیش کسی فاش نکنید. همسایه، دوست و حتی اعضای‌فامیل ممکن است ناخواسته اصرار شما را فاش کرده و عامل سرقت جواهرات شما شوند.

یکی از شیوه‌های سرقت طلا و جواهر در سال‌های اخیر استفاده از دستگاه‌های طلایاب است. بنابراین شما جواهرات خود را هرجایی که پنهان کنید امکان یافتن آن برای سارقین وجود دارد. بهترین کار این است که جواهرات خود را داخل یک فویل آلومینیومی بپیچید تا دستگاه نتواند فرکانس طلا، نقره و یا فلزات گرانبهای شما را دریافت کند. استفاده از این روش می تواند جواهرات شما را هرجایی که پنهان می کنید از سرقت در امان نگه دارد.

منبع: سرگرمی روز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • 🐜
    0

    نقشه استراتژیک را ب سارقان عید نوروز آموزش دادید خیلی واضح و روشن بود!!!

  • ناشناس
    0

    🤣🤣🤣🤣

  • ناشناس
    0

    سفارشهای جواهر دزدها به مردم!بهترین جا صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران است!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها