۵ ماده غذایی ضد پیری که پزشکان هر روز می‌خورند

"جام مقدس" ضد پیری که پزشکان آن را مصرف می‌کنند، زیرا مانند یک زره از شما محافظت می‌کند.

۵ ماده غذایی ضد پیری که پزشکان هر روز می‌خورند

از پوست گرفته تا سلامت مغز و ترمیم DNA تغذیه می‌تواند به بهبود روند پیر شدن شما کمک کند. اکثر ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا خوب بخوریم و انتخاب‌های مغذی برای میان وعده‌ها و وعده‌های غذایی خود داشته باشیم، زیرا غذایی که می‌خوریم می‌تواند تاثیر زیادی بر روی سلامت ما داشته باشد.

به نقل از سان، اگر مقدار زیادی سبزیجات می‌خورید و گوشت فرآوری شده و شکر تصفیه شده را به حداقل می‌رسانید در حال حاضر در مسیر خوبی قرار گرفته اید. با این وجود، برخی از مواد غذایی‌ای که انتخاب می‌کنید می‌توانند به بدن تان کمک کنند که با روند خوبی پیر شده و از آن مانند یک زره محافظت نمایند.

در ادامه به پنج ماده غذایی برای افزایش طول عمر اشاره می‌شود:

۱-بلوبری (زغال اخته آبی)

اولین ماده غذایی مفید برای طول عمر بلوبری یا زغال اخته آبی است. این میوه کوچک بنفش مملو از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که مانند یک زره از بدن شما در برابر عفونت محافظت می‌کند و هم چنین خوشمزه و کم کالری است. بلوبری به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌هایی به نام آنتوسیانین‌ها دارای خاصیت ضد پیری قوی است. آنتوسیانین‌ها هم چنین می‌توانند به سالم نگه داشتن سلول‌ها و جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها کمک کنند در حالی که در فرآیند‌های ترمیم DNA نیز نقش دارند. انواع بری‌ها از جمله بلوبری به دلیل دارا بودن محتوای ویتامین ث هم چنین می‌توانند آسیب و درد عضلانی را کاهش داده و در عین حال تولید کلاژن و سلامت چشم را تقویت کنند.

فواید این میوه ریز می‌تواند به مغز شما نیز سرایت کند. تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهند که بلوبری و توت فرنگی می‌توانند پیر شدن ذهن را تا دو سال و نیم به تاخیر اندازند. در نهایت، بلوبری هم چنین ممکن است سطح کلسترول بد را کاهش دهد و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی به دلیل داشتن فیبر محلول بالای موجود در خود شود.

۲-گوجه فرنگی

زمانی که نوبت به پوست تان می‌رسد یک ماده غذایی غیر محتمل می‌تواند به کاهش علائم پیری کمک کند. خوردن گوجه فرنگی می‌تواند  به محافظت از پوست در برابر پیری از درون و به جلوگیری از بروز چین و چروک در بیرون کمک کند.

دلیل این خاصیت آن است که گوجه فرنگی و هم چنین سبزیجاتی مانند اسفناج، فلفل قرمز، هویج و کلم پیچ سرشار از رنگدانه‌های آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن، لوتئین و بتا کاروتن هستند.

۳-مواد غذایی حاوی غلات کامل

مواد غذایی سبوس دار  که انرژی را به آرامی آزاد می‌کنند یکی دیگر از مواد اصلی ضد پیری هستند. از جمله این مواد غذایی می‌توان به پاستای سبوس دار قهوه‌ای و هم چنین میوه‌ها و سبزیجات اشاره کرد. این مواد غذایی می‌توانند به طور خاص برای تثبیت انرژی در زنان مفید باشند، زیرا هورمون‌های آنان با افزایش سن شروع به تغییر می‌کنند. از آنجایی که این دسته از مواد غذایی انرژی را به آرامی آزاد می‌کنند  بر خلاف کربوهیدرات‌های سفید و تصفیه شده به کلاژن روی پوست ما آسیبی وارد نمی‌سازند. محققان دانشگاه هاروارد اشاره کرده اند که گنجاندن غلات کامل در رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید، زیرا می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های کشنده مانند بیماری قلبی، سرطان روده، دیابت، سکته مغزی در صورت ترکیب با میوه، سبزیجات غیر نشاسته ای، آجیل و روغن‌های غیر اشباع کمک کند.

۴-آجیل

یک مشت آجیل بهترین میان وعده انتخابی برای افرادی است که در مناطق آبی زندگی می‌کنند یعنی در پنج منطقه در سراسر جهان که افراد ساکن آنجا به طور منظم تا سن ۱۰۰ سالگی عمر می‌کنند. مواد مغذی آجیلی مانند بادام و گردو همگی سرشار از  ویتامین E، پروتئین و اسید‌های چرب امگا ۳ هستند و حاوی مواد معدنی مانند روی می‌باشند که به بازسازی پوست کمک می‌کند. دانه‌های کتان نیز به طور خاص سرشار از آلفالینولنیک اسید نوعی اسید چرب امگا ۳ هستند که می‌تواند به بهبود ظاهر پوست در طول زمان نیز کمک کند.

۵-روغن‌های سالم

چه ماهی سالمون و چه ساردین از جمله ماهی‌های روغنی سرشار از چربی‌های ضروری اومگا ۳ هستند که برای کمک به کننرل فشار خون و سلامت کلی قلب مهم می‌باشند.

آن‌ها هم چنین می‌توانند با حفظ سد چربی طبیعی پوست شما را به بهترین شکل ممکن حفظ کنند پوست را آبرسانی کرده و ظاهر خطوط ریز را کاهش دهند. مصرف دو یا سه وعده ماهی در هفته کافی است. یکی دیگر از منابع چربی‌های سالم روغن زیتون و کلزا است که می‌تواند به سلامت قلب کمک کند.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها