چگونه بر تنبلی خود غلبه کنیم؟

گاهی اوقات افراد دوست دارند زمانی را فقط به استراحت و دوری از کارها و به اصطلاح، تنبلی بگذرانند. این موضوع طبیعی است اما اگر این روند به صورت روزانه و هر روزه رخ دهد، قطعا جای نگرانی دارد.

چگونه بر تنبلی خود غلبه کنیم؟

عدم اشتیاق برای شغلی که دارید، فهرست کارهای زیادی که باید انجام بدهید، حتی یک بیماری زمینه‌ای پزشکی تنها برخی از مواردی هستند که می‌توانند در تمایل شما برای انجام کارها اختلال ایجاد کنند. صفت تنبل معمولا برای فردی که از کار کردن، فعالیت یا تلاش بیزار است یا نسبت به آن میلی ندارد، به کار برده می‌شود.

بعضی افراد معتقد هستند که عامل اصلی تنبلی، بی‌حوصلگی است و بعضی دیگر هم در مقابل می‌گویند تنبلی و بی‌حوصلگی در کنار همدیگر قرار دارند. گاهی ما از کار و شغل‌مان توقع زیادی داریم، اهداف غیرمنطقی تعیین می‌کنیم، پس بهتر است که کمالگرا نباشیم. همه‌ ما ساعت‌هایی از روز را مشغول گفت‌وگو با خودمان هستیم و خودگویه‌های منفی داریم. پس بهتر است که جملات مثبت را جایگزین این خودگویه‌ها کنیم.

در کنار همه‌ فواید بیشماری که ورزش کردن دارد، می‌توان گفت که این فعالیت یک روش مطمئن برای فرار از تنبلی به شمار می‌رود. خواب کافی نیز بسیار موثر است، پس سعی کنید در شب بین هفت تا ۹ ساعت بخوابید تا در طول روز انرژی کافی برای روبه‌رو شدن با اتفاقات و کارهای مختلف را داشته باشید. پس از اتمام یک فعالیت   یا یک کاری به خود پاداش دهید تا انگیزه انجام مجدد آن کار را داشته باشید.

 

منبع: جام جم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • آخوند
    0

    شغل ما تنبلیه خیلی هم بهش علاقه داریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها