روانشناسی شخصیت/ اگر این نشانه ها را دارید بدانید که خیلی دوست داشتنی هستید

افراد دوست داشتنی مانند ابرقهرمانان، مثبت نگر هستند، حتی زمانی که شرایط سخت می شود.

روانشناسی شخصیت/ اگر این نشانه ها را دارید بدانید که خیلی دوست داشتنی هستید

خوب بودن گاهی اوقات می‌تواند یک نقاب باشد، نقابی که برای هدایت تعاملات اجتماعی می‌زنیم. اما دوست داشتنی بودن از دل می آید.

روانشناسی در مورد اینکه چه چیزی ما را انسان های دوست داشتنی می کند حرف های زیادی برای گفتن دارد و ۹ نشانه وجود دارد که نشان می دهد شما واقعاً دوست داشتنی هستید یا خیر.

8 نشانه وجود دارد که نشان می دهد شما واقعاً دوست داشتنی هستید

 

۱) همدلی حاکم است

بدون شک، هماهنگ شدن با آنچه دیگران از سر می گذرانند، در ایجاد ارتباطات عالی نقش مهمی دارد. 

با توجه به روانشناسی امروز، همدلی به این معناست که فرد دیگری را به جایی برساند، حال و هوای او را احساس کند، نه اینکه فقط در دیدگاه خود گیر کند. مثل این است که وارد قلب دیگران شوید.

فقط در مورد آن فکر کن. وقتی دوست شما در حال گذراندن یک دوران سخت است،  آیا شما آنجا هستید، سراپا گوش و آماده‌ای برای ارائه آرامش؟ توانایی برقراری ارتباط با دیگران نشان می دهد که شما از هوش عاطفی برخوردار هستید.

اما نقطه ضعف اینجاست – همدلی واقعی به این نیست بدون دعوت، برای آنها زحمت ایجاد کنیم. بیشتر در مورد درم آنها، گوش دادن و حمایت از آنها در صورت نیاز است.

۲) مهربانی بدون انتظار چیزی

بگذارید یک داستان کوچک در مورد اتفاقی که هفته گذشته برای من رخ داد برای شما تعریف کنم.

داشتم از خواربارفروشی بیرون می آمدم، با دستان پر از کیسه های سنگین، متوجه زن سالخورده ای شدم که تلاش می کرد تا مواد غذایی خود را در ماشینش بگذارد. بدون فکر کردن، کوله هایم را زمین گذاشتم و به او کمک کردم.

من این کار را نکردم که در ازایش چیزی دریافت کنم این فقط یک واکنش غریزی بود، یک میل واقعی برای کمک به کسی که نیازمند است. مهربانی بدون توقع یعنی همین.

در دنیای روانشناسی، فروتنی و یک حرکت فداکارانه مانند آن اساساً نشانه این است که شما دلسوز و بله، دوست داشتنی هستید. این در مورد امتیاز گرفتن نیست. این فقط برای پیدا کردن یک شکاف و پر کردن آن است زیرا می توانید.

از خود بپرسید: آیا شما به طور طبیعی بدون توجه به سرمایه گذاری، برای دیگران تلاش می کنید؟ اگر چنین است، نکته دیگری را در چک لیست “شخص دوست داشتنی” ثبت کرده اید.

۳) شنونده خوبی بودن

گوش دادن یک هنر است و همه در آن حرفه ای نیستند. 

در یک جامعه مدرن که همه عجله دارند دو ریال را به دست بیاورند، تصادفاً به کسی که واقعاً علاقه مند به شنیدن افکار شما است مانند یک نفس تازه است.

این را بررسی کنید: تحقیقات انجمن بین المللی گوش دادن نشان داده است که ما حدود ۴۵ درصد از ساعات بیداری خود را صرف گوش دادن می کنیم.  ما فقط حدود ۲۵٪ از آنچه را می شنویم حفظ می کنیم. این بدان معناست که فضای زیادی برای بقیه وجود دارد تا قدرت شنیداری خود را ارتقا دهیم.

اگر شما از آن دسته ای هستید که وقتی دیگران صحبت می کنند، تمام توجه خود را معطوف می کنید، کوتاه نمی آیید و سؤالات بعدی را مطرح می کنید، این نشانه این است که به دیگران احترام می گذارید و برای نظرات آنها ارزش قائل هستید. و باور کنید، این یک ویژگی است که مورد توجه قرار نمی گیرد.

۴) شناخت و قدردانی از دیگران

در دنیایی که همیشه در حال حرکت است، ممکن است به راحتی از شناخت و کمک به دیگران عبور کنیم. این کیفیتی است که عمیقاً در تار و پود افراد دوست داشتنی بافته شده است.

چه تماس گرفتن به یک همکار برای انجام پروژه، قدردانی از حمایت قاطع شریک زندگی خود، می‌تواند به طور جدی روز کسی را روشن کند.

و فقط تشکر کردن نیست. همه چیز در مورد تشخیص چیزهای کوچک، قدردانی کردن، و ایجاد احساس شنیده شدن و دیده شدن مردم است. و نتیجه؟ مردم نمی توانند شما را واقعاً عالی نبینند.

۵) اصالت می درخشد

واقعی بودن کیفیتی است که محبت و وسایل زیادی را به همراه دارد. فقط یک چیز فوق العاده جالب در مورد افرادی وجود دارد که به خود وفادار می مانند و از به رخ کشیدن خود واقعی خود، نقص ها و همه چیز نمی ترسند.

روانشناسی به ما می گوید که واقعی بودن باعث ایجاد اعتماد می شود و روابط را در مسیر سالم نگه می دارد.

هیچ اقدام ساختگی یا تظاهر به شخص دیگری بودن برای برخی وجود ندارد. همه آنها به دنبال پذیرفتن هر ذره عجیب و غریبی از خود هستند. فردی که در پوست خود راحت است و نیازی به نمایش برای دیگران ندارد.

افراد دوست داشتنی مانند ابرقهرمانان مثبت نگر هستند، حتی زمانی که شرایط سخت می شود.

آن‌ها مانند کارخانه‌های تشویقی در حال پیاده روی هستند و حالات مثبت آنها بسیار جذاب است. آنها با حس شوخ طبعی، کلمات نشاط آور یا فقط نگاه روشن خود، می توانند هر اخمی را وارونه جلوه دهند.

من شما را نمی‌دانم، اما برای من سخت است که در مقابل کسی مقاومت کنم که همیشه برای بهترین چیزهای دیگران تلاش می‌کند و هر کجا که میرود شادی را به ارمغان می‌آورد. این افراد مانند یک طوفان آفتاب در یک روز تاریک هستند.

6) از نشان دادن احساسات نمی ترسید

زمانی را به یاد می آورم که با جمعی از دوستان مشغول تماشای فیلم بودم. این یک فیلم دلخراش بود، و من متوجه شدم که در اوج احساسی اشک می ریزم. وقتی به اطراف نگاه کردم، متوجه شدم که تنها من هستم.

اولش احساس خجالت کردم. اما بعد، متوجه شدم که اشکالی ندارد که تحت تأثیر چیزی قرار بگیرم و آن را نشان دهم. اشکالی ندارد که قلب خود را به نمایش بگذارید.

افراد دوست داشتنی از نشان دادن احساسات خود نمی ترسند. آنها از ته دل می خندند، هنگامی که تحت تأثیر قرار می گیرند آشکارا گریه می کنند و از ابراز عشق یا ترس خود نمی هراسند. این صداقت احساسی سطحی از آسیب پذیری را نشان می دهد که هم شجاعت و هم دوست داشتنی است.

7) به تفاوت ها احترام می گذارید

دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم فوق العاده متنوع و پویا است. ما مجبوریم با افرادی روبرو شویم که انواع عقاید، عقاید و سبک زندگی دارند که ممکن است همیشه با ما منطقی نباشد.

آدم های دوست داشتنی؟ آنها کسانی هستند که این را درک می کنند و به آن تفاوت ها اشاره می کنند و آنها را به عنوان موانعی در روابط نمی بینند.

همه آنها به دنبال این هستند که بدانند هر کس داستان و دیدگاه خود را دارد، و کاملاً به آرامشی که تنوع به ارمغان می آورد، می پردازند. بدون قضاوت یا انتخاب طرف. همه آنها در مورد درک و یافتن زمینه مشترک هستند.

احترام و پذیرفتن تمام طیف تجربیات بشری؟ این فقط شما را دوست‌داشتنی نمی‌کند – شما اساساً یک پرچم بزرگ پذیرش در دنیایی هستید که می‌تواند از موارد بسیار بیشتری استفاده کند.

8) شما واقعاً به دیگران اهمیت می دهید

در هسته اصلی آن، چیزی که واقعاً یک نفر را دوست داشتنی می کند، مراقبت واقعی او از دیگران است.

این در مورد چیزهای بزرگ و چشمگیر نیست. همه چیز مربوط به چیزهای کوچک است – پرسیدن روز یک نفر، انجام حرکات متفکرانه، یا در آغوش گرفتن آرامش وقتی که کسی احساس ناراحتی می کند.

افراد دوست داشتنی دیگران را بر خود ترجیح می دهند و این کار را به این دلیل انجام می دهند که واقعاً به آنها اهمیت می دهند، نه به این دلیل که احساس می کنند مجبور هستند.

منبع: سرگرمی روز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • رضا لهرابیان
    1

    عالی اما ترجمه کمی نامفهوم بود

  • ناشناس
    2

    یافت می نشود خیلی کشته ایم ما

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      خدا رفتگانه هممونو بیامرزه

  • ناشناس
    11

    تفاوت اگه موضوع درستی باشه بله قابل قبوله ، ولی اگه کار اشتباه و فرهنگ غلطی باشه ، به این نمیگن احترام ، کسی که کار غلطی میکنه و یا فرهنگ غلطی داره ، اگه رفتارشو تکرار میکنه باید آگاه بشه و رفتارشو تعییذ بده ، مثل بدزبانی یا صادق نبودن ، مثل فرهنگ غلط بدحجابی ، مثل امانت دار نبودن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بله فرهنگ غلط فضولی امثال شماها هست.

  • ناشناس
    20

    واقعا دلیل استفاده از این تصاویر چیه؟؟؟
    رعایت کردن برتری و افتخار هست نه رعایت نکردن.
    چرا در سایت تبلیغاتی وجود داره که پوشش مناسبی نداره؟
    حجاب خواست خداست ، با تبلیغ و ترویج بدحجابی ، حکم خدای یگانه و بزرگوار رو کوچیک نکنیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      واقعا خااااک بر سرت.

  • فاطمه
    0

    این چیه؟! ترجمه ش خیلی بده

  • Saeed9914955154
    0

    تورو این روز عزیز کمکم کنین چیز زیادی نیس تورو به فاطمه زهرا قسم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها