اگر کبد چرب دارید خرمالو بخورید!

اگر از عاشقان این میوه پاییزی هستید که آفرین بر شما، اما اگر رابطه‌ی خوبی با خرمالو ندارید بهتر است در دیدگاهتان تجدیدنظر کنید! این میوه سرتاپا خاصیت است و یکی از بهترین استفاده‌هایش پاکسازی کبد است.

اگر کبد چرب دارید خرمالو بخورید!

می‌دونستی؟!

این روزها اکثر افراد به کبد چرب مبتلا هستند. بیماری خاموشی که می‌تواند به صورت پنهانی آزارهای زیادی بدهد! کبد منبع تصفیه بدن است و کار بزرگ و مهمی انجام می‌دهد، پس خیلی باید مراقبش باشید و در رسیدگی به آن تمام توجه خود را به خرج بدهید.

 بهتر است از اثرات معجزه‌آسای خرمالو بر روی کبد باخبر بشوید تا به چشم دیگری به این میوه‌ی خوشرنگ و خوش طعم نگاه کنید!

رژیم نامناسب غذایی که چربی زیادی را به بدن می‌رساند کار کبد را با مشکل مواجه خواهد کرد. البته که فقط تغذیه در ابتلا به کبد چرب موثر نیست. اگر شما ورزش نمی‌کنید تا به صورت کلی تحرک کمی دارید و یکجا نشین هستید باید حواستان به این مساله باشد. اگر زمان خواب و بیداری‌تان تنظیم نیست این یک هشدار برای شماست. اگر غذا را به سرعت میل می‌کنید یا اینکه ادرار خود را برای ساعات طولانی نگه می‌دارید همه این موارد از موجبات ابتلا به کبد چرب هستند. پس دقت بیشتری در اعمال و رفتارتان داشته باشید که همه باهم به کبد عزیز فشار خواهند آورد!

خرمالو چه فایده‌ای برای کبد دارد؟

خرمالو یک میوه‌ی ساده و معمولی نیست! منبعی غنی از بتاکریپتوکسانتین است که این ماده اهمیت زیادی در بهبودی کبد چرب دارد. تحقیقات نشان از تاثیرات فراوان خرمالو بر این بیماری دارد.

ویتامین C موجود در خرمالو زیاد است و به این خاطر این میوه سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد. این ویتامین در ترمیم و بازسازی سلول‌های کبدی نقش بزرگی ایفا می‌کند و اگر کبد شما به فیبروز دچار شده است خرمالو یکی از موادی است که بدن شما به آن نیاز دارد.

از آنجا که خرمالو منبعی غنی از فیبر است پروسه هضم و جذب مواد غذایی به واسطه آن خیلی بهتر به انجام می‌رسد. خرمالو با فیبر فراوانش به کبد اجازه می‌دهد که در آرامش کامل به کار بپردازد و عملیات سم‌زدایی را به خوبی انجام بدهد.

حدود 80 درصد خرمالو از آب تشکیل شده است و همین مساله به یاری کبد می‌آید و پاکسازی به سرعت بیشتری انجام می‌شود و کبد شما لطیف و نظیف می‌گردد!

قطعا با خواندن این خواص که از یک میوه تنها برای یک بخش از بدن برمی‌آید دیدتان به آن تغییر کرده است! البته در موارد نادری ممکن است خرمالو برای افراد حساسیت زا هم باشد که خب قطعا تا به امروز اگر از آن میل کرده باشید متوجه شده‌اید. پس قدر نعمت‌های طبیعت را بدانید و برای سلامتی بدن از آنها استفاده کنید.

منبع: راهنماتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها