اگر رژیم لاغری دارید، این میوه ها را بخورید!

اگر رژیم لاغری دارید، حتما روزی یک عدد سیب در میان‌وعده صبح یا عصرتان بخورید. سیب سرشار از پلی‌فنول‌ها، آنتی‌اکسیدان‌های ضدالتهابی و فیبر غذایی بسیار زیاد است.

اگر رژیم لاغری دارید، این میوه ها را بخورید!

هر یک عدد سیب متوسط با پوست بیش از 4 گرم فیبر دارد. از این‌رو، سیب می‌تواند به‌سادگی باعث شکل‌گیری احساس سیری طولانی‌مدت شود.

از طرف دیگر، کالری یک عدد سیب متوسط چندان بالا نیست و شما با خوردن این میان‌وعده مغذی فقط 128 کیلوکالری انرژی دریافت خواهید کرد.

به‌طور کلی، مصرف میوه‌های جویدنی در میان‌وعده‌ها، پیام سیری را زودتر به مغز مخابره می‌کند و باعث می‌شود که ولع فرد برای ریزه‌خواری در طول روز کاهش پیدا کند. از میان دیگر، میوه‌هایی که مصرف آنها در طول رژیم لاغری توصیه می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کیوی
یک عدد کیوی متوسط تا بزرگ حدود 50 تا 60 کیلوکالری و کمتر از 7 گرم قند دارد. مصرف کیوی به تنظیم بهتر خواب در افرادی که رژیم لاغری دارند، کمک می‌کند و به‌خوبی باعث کاهش فشار و کلسترول خون آنها می‌شود. کیوی مقادیر زیادی از فیبر، ترکیبات ضدالتهابی و ویتامین C را هم در خود جای داده است و به همین دلیل هم بهتر است که در دوره رژیم لاغری حداقل روزی یک عدد کیوی بخورید.

پرتقال
پرتقال از دیگر میوه‌های پیشنهادی به افرادی است که رژیم لاغری دارند. مصرف پرتقال به‌دلیل داشتن ویتامین C فراوان به بهبود عملکرد سیستم ایمنی، تولید کلاژن، حفظ سلامت پوست و استخوان‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، ویتامین C باعث افزایش چربی‌سوزی در بدن هم می‌شود. از این‌رو، توصیه می‌شود که افرادی که رژیم لاغری دارند، به‌منظور حفظ سلامت پوست و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدنشان حتما روزانه یک عدد مرکبات مانند پرتقال، نارنگی یا گریپ فروت مصرف کنند.

گلابی
یک عدد گلابی فقط 106 کیلوکالری انرژی دارد اما می‌تواند حدود 6 گرم فیبر محلول به بدن برساند. از این‌رو، مصرف روزانه گلابی، علاوه بر ایجاد حس سیری طولانی‌مدت، نقش مثبتی در پیشگیری از ابتلا به یبوست در طول دوران رژیم لاغری خواهد داشت. از طرف دیگر، مطالعات نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدالتهابی موجود در گلابی به حفظ سلامت سیستم قلبی‌ـ‌عروقی و بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند و نقش مثبتی در حفظ تعادل در سطح قند و چربی خون دارد.

انار
هر یک لیوان دانه انار حدود 145 کیلوکالری انرژی دارد اما حدود 7 گرم فیبر غذایی وارد بدن می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های بسیار باکیفیت موجود در انار، سطح التهاب بدن در طول رژیم لاغری را کاهش می‌دهند و به کنترل قند، فشار و چربی خون هم کمک می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که پلی‌فنول‌های موجود در انار اساسا خاصیت ضدچاقی دارند و احتمالا این خاصیت ویژه به اثرگذاری مثبت پلی‌فنول‌های انار بر ساختار باکتری‌های روده برمی‌گردد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها