خستگی جنسی چیست؟/ با این روش ها رابطه زناشویی خود را اصلاح کنید

اختلال خستگی جنسی همیشه بر بی انگیزگی جنسی دلالت نمی کند. گاهی انگیزه جنسی فرد تا اواخر عمر بالا می ماند اما انرژی فرد برای رابطه جنسی کاهش می ‌یابد.

خستگی جنسی چیست؟/ با این روش ها رابطه زناشویی خود را اصلاح کنید

به گزارش خبر فوری، خستگی جنسی یکی از اختلالات جنسی است که رابطه زناشویی را به خطر می اندازد. این اختلال به هر گونه بی حالی و بی انگیزگی جهت برقراری رابطۀ جنسی اشاره داشته و منجر به کاهش تعداد روابط جنسی و گاه افسردگی و طلاق عاطفی می شود.

اختلال خستگی جنسی همیشه بر بی‌انگیزگی جنسی دلالت نمی کند. گاهی انگیزه جنسی فرد تا اواخر عمر بالا می ماند اما انرژی فرد برای رابطۀ جنسی کاهش می ‌یابد.

خستگی جنسی نه‌تنها بر رابطه جنسی شما تاثیر می‌گذارد بلکه می‌تواند به سایر بخش‌های زندگی نیز نفوذ کرده و تاثیرات مخربی داشته باشد.

علل و عوامل اختلال خستگی جنسی

بی انگیزگی و خستگی جنسی معلول علل مختلفی است. برخی از این علل جسمانی و برخی روانی اند:

کمبود هورمون جنسی

خستگی جنسی مردان می ‌تواند ناشی از کمبود هورمون‌ های جنسی مردانه باشد. این مشکل زمانی رخ می دهد که بیضه‌ ها تستوسترون کافی تولید نمی‌ کنند.

کمبود خواب

کمبود خواب می‌ تواند یکی از اصلی‌ ترین علل کاهش انرژی باشد. خواب ضعیف می ‌تواند سطح استرس را افزایش داده و انرژی بدن و مغز را کم کند و بدین ترتیب، باعث خستگی جنسی شود.

مشکلات جنسی مانند درد هنگام مقاربت

درد هنگام برقراری رابطۀ جنسی می تواند فرد را ناراضی کرده و از برقراری رابطه دور کند. این درد گاهی به اندام تناسلی مربوط می شود و گاهی به سایر اندام های بدن مرتبط است.

بیماری های مختلف

بیماری‌ هایی مانند آرتریت، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و بیماری‌ های عصبی می توانند باعث خستگی و دلزدگی جنسی شوند.

مصرف دارو

داروهایی مانند داروی ضدافسردگی می توانند باعث کاهش میل جنسی و در نتیجه، خستگی هنگام برقراری رابطه شوند.

مواد مخدر

مصرف زیاد الکل و سیگار یا اعتیاد به مواد مخدر در هورمون های جنسی اختلال ایجاد می کند و همین اختلال باعث ایجاد خستگی و دلزدگی جنسی می شود.

مشکلات روانی

مشکلات سلامت روان و خانوادگی مانند اضطراب و افسردگی، استرس کاری یا مالی، عزت‌نفس پایین، ساختن تصویر ذهنی بد از بدن خود، سابقه سوءاستفاده جنسی یا فیزیکی، تجربیات جنسی منفی، عدم ارتباط با شریک زندگی، درگیری یا دعواهای حل ‌نشده و... می توانند باعث کاهش میل جنسی و خستگی و دلزدگی از برقراری رابطه شوند.

مشکلات حاصل از خستگی جنسی

اختلال خستگی جنسی به نبود رابطۀ زناشویی لذت‌بخش منجر می شود و این امر هم علت مشکلات بسیار زیادی است. برخی از این مشکلات عبارت‌اند از:

- احتمال گرایش به شریک جنسی جدید و خیانت

- سردی روابط عاطفی در خانواده  و طلاق عاطفی

- دعواها و اختلافات خانوادگی و طلاق

- خود ارضایی

- ایجاد بیماری‌های روانی، مثل اضطراب و افسردگی و ...

- گرایش به الکل و اعتیاد

چگونه خستگی جنسی درمان می شود؟

برای درمان خستگی جنسی و بازگشت طراوت و شادابی به روابط زناشویی، می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. مهم ترین راهکارها بدین قرار هستند:

ورزش

ورزش می تواند هورمون های ضروری بدن را افزایش داده و به انسان شادابی دهد و میل جنسی اش را هم بیشتر کند.

تغییر سبک زندگی و کاهش استرس

ایجاد محیط امن، دوری از استرس کاری، عدم استفاده از فست فود، رعایت رژیم غذایی، خواب کافی و ... از مهم ترین علل نابودی خستگی جنسی هستند.

مشاوره با پزشک

اگر دچار طلاق عاطفی شده یا احساس افسردگی می کنید نزد پزشک رفته و از او مشاوره بگیرید. بسیاری از افسردگی ها و خستگی های جنسی از طریق روانشناس، روانپزشک و مشاور رفع می شوند.

تنوع جنسی

ایجاد محیطی شاد، استفاده از روش های برقراری ارتباط جدید، ایجاد فضای رومانتیک حین برقراری رابطه و ... از جمله وسایل و روش های تنوع جنسی هستند.

صحبت با شریک جنسی

اگر حس می کنید رابطه با همسرتان به سردی گراییده با او صحبت کرده و مشکلات خود را درمیان بگذارید.

ماساژ

از معجزه ماساژ در رابطه جنسی غافل نشوید. ماساژ هر فرد خسته یا هر فرد سرد مزاجی را آماده یک رابطه جنسی گرم و پر حرارت می کند.

استفاده از دارو و درمان بیماری یا عدم استفاده از آن

بسیاری از داروهای ضد افسردگی باعث کاهش میل جنسی می شوند. ترک این داروها با مشورت پزشک می تواند سطح میل جنسی افراد را بالا ببرد.

عدم استفاده از مخدر

ترک الکل و مواد مخدر می تواند سطح هورمون ها را افزایش داده و سلامت جسمی را به فرد بازگرداند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    1

    الان من۳۴ ساله هستم افسرده ..وطرف مقابلم هم هیچ رابطه ای حاضرنیست بامن برقرارکندحتی به من خیانت کرده بایدچکارکنم

    نظرات شما -
    • علی
      0

      نمیشه همه تقصیر رو گردن طرف مقابل انداخت، برخی ایرادات رو هم تو خودتون جستجو و بدنبال رفعش باشید.

    • متفاوت
      1

      این جواب خانم یا آقای 34ساله اولی بود.

  • ناشناس
    1

    نود درصد خستگی جنسی بواسطه مشکلات اقتصادی کشور است و جور نبودن دخل و خرج

  • فرهاد
    0

    من ۲۵ ساله ازدواج کردم خانمم با من خیلی سرده رابطه جنسی نداریم حرف هم نمیزنیم زنم افسرده شده همش به خاطر توهماتی که تو ذهنش هست ای کاش راهی برای جدایی بود.

  • متفاوت
    6

    کمبود ویا افزایش میل جنسی بدون تحلیل اعتقادات ذهنی باتوجه به چالش‌های قوانینی آن هیچ تاثیری در روابط ندارد. فریب نخورید یک پای تک تک همه ما در لجنزارسیاست فرورفته است.مشکل جهان اسلام اسرائیل است ومشکل جهان اسرائیل هم اسلام،اگر این مشکل حل شد روابط جنسی شما هم برای همیشه حل می‌شود. رهبران این راخوب می‌دانند.

  • ناشناس
    0

    برای ازدواج یه مزاج شناسی هم برین با هم مزاج خودتون ازدواج کنین اینکه یکی فعال باشه و دیگری با کمترین فعالیت بره تو کما که نمیشه از قدیم گفتن کبوتر با کبوتر باز با باز

  • ناشناس
    1

    جوانان دهه 60 چند میلیون هستند که بالای 70 درصد آنها مجرد مانده اند و امیدی هم به ازدواج ندارند.مملکت به سوی پیری میره با سرعت بسیار بالا.کشور با مشکلات بزرگ امنیتی روبرو خواهد شد

  • متفاوت
    0

    من دعا میکنم برات درد تو درمون بشه مشکلت هم آسون بشه.این مشکل اکثریت ماها است برای اینکه راه های جدیدتری بیابیم.

  • اسکندر
    0

    کاش بتونیم ذهنمون رو کنترل کنیم همش زیر سر این هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها