باربی،‌ عامل مشکلات روانی و سوءتغذیه در دختر‌بچه‌ها؟

عروسک‌های باربی به عنوان ابزاری قدرتمند برای دختران کوچک به شمار می‌روند، به همین خاطر تیمی از محققان در حال بررسی تاثیر عروسک‌ها بر مغز و روابط اجتماعی کودکان هستند.

باربی،‌ عامل مشکلات روانی و سوءتغذیه در دختر‌بچه‌ها؟

به گزارش گروه ترجمه خبر فوری به نقل از رسانه psypost، زیبایی توسط رسانه‌ها و صنعت اسباب بازی تحریف و تعریف می‌شود، در نتیجه در جامعه امروزی افراد لاغرتر امتیاز بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند. عروسک باربی به کودکان می‌آموزد باید شبیه او لاغر و بی‌نقص باشند و این باعث پایین آمدن اعتماد به نفس در کودک می‌شود. 

احتمال اینکه فردی شبیه به باربی باشد غیر ممکن است و در دنیای واقعی به سادگی سقوط می‌کند، چرا که باربی هیچ حالت عادی شبیه به انسان ندارد. با این وجود دختران کمتر از ۱۰ سال به خاطر بازی با عروسک‌های باربی نگران وزن خود می‌شوند و با چالش‌های زیادی از جمله سوتغذیه رو به رو می‌شوند.

تاثیرات منفی ناشی از عروسک های باربی بر کودکان دختر به مرور زمان و به طور ناخودآگاه باعث  منزوی شدن در جامعه و همچنین مشکلاتی مانند اختلالات در خوردن غذا و تاثیر منفی در بدن می‌شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • رابی
    5

    عروسک های باربی دارای سینه های برجسته ای نیز هستند که برای سن و سال کودک مناسب نیست‌.در گذشته مادر بزرگ ها با کاموای پشمی برای کودکان عروسک های بسیار زیبایی می بافتند که برای سلامت روانی و جسمی کودک نیز بی ضرر بود.مواد پلاستیکی به کار رفته در عروسک ها باربی نیز برای سلامتی کودکان بسیار مضر هستند.حتی برای کودکان پسر نیز بهتر است که از اسباب بازی ها و ماشین هایی که از چوب ساده و بدون رنگ تولیده شده استفاده کرد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      عروسک مخصوص دختران است و اشکالی نداره با بدن خود آشنا شوند شما که آقا هستی نباید به چیزها توجه کنی بد آموزی داره واستون 😁😂😆

    • محمدایمان
      1

      آفرین پسر خوشم اومد افکارت مثل من پوسیدست و مریض
      دمتگرم

  • ناشناس
    0

    روانی روانی چیه دنبال هر کلمه بند کردند علوم صهیونی..

  • ناشناس
    3

    درود بر کشور اسراییل صلح طلب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها