چگونه احساس ارزشمندی را در فرزندمان تقویت کنیم؟

هیچ راه واحد و مستقیمی وجود ندارد که باعث شود کودک شما به سادگی صاحب اعتماد به نفس و حس ارزشمندی شود.

 چگونه احساس ارزشمندی را در فرزندمان تقویت کنیم؟

اگر با کودک با احترام رفتار شود و شما به عنوان یک بزرگسال علاقه واقعی به افکار، احساسات و تجربیات او نشان دهید، برای رسیدن به این احساس ارزشمند بودن به او کمک  کرده‌اید؛ پس نقش شما اهمیت والایی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

با او وقت بگذرانید و به بودن کنارش اهمیت قائل شوید، این مرحله اساسی یک سنگ بنای مهم برای آموزش به کودک است تا احساس کند شما به عنوان یک فرد برای او ارزش قائل هستید. همچنین به او بگویید چقدر دوستش دارید.

کودکان باید مطمئن شوند در زندگی بزرگسالان جایی داشته و آنها دوست‌شان دارند و این عشق نباید بر اساس شرط و شروط خاصی باشد. به یاد داشته باشید عشق بدون قضاوت و بدون قید و شرط است که برای فرزندتان ارزش واقعی دارد.

در حالی که ممکن است به دستاوردهای فرزند خود افتخار کنید، مطمئن شوید کودک می‌داند او را دوست دارید، بدون توجه به این‌که او یک کارنامه کامل به خانه بیاورد یا خیر.

با فرزندتان مکالمات منظم داشته باشید، صحبت با کودک در مورد فعالیت‌های روزانه به او این امکان را می‌دهد که بداند شما به زندگی او اهمیت می‌دهید. گفت‌وگو با یک بزرگسال نیز ممکن است به کودک حس بلوغ مثبت بدهد.

منبع: جام جم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها