علت زیاد شدن مگس در خانه چیست؟

اگر به دنبال علت زیاد شدن مگس در خانه تان هستید، حتما به دنبال قسمت‌های آلوده خانه بگردید.

علت زیاد شدن مگس در خانه چیست؟

مگس‌ها، مانند مگس‌های خانگی معمولی، یکی از رایج ترین حشرات هستند که به خانه‌ها هجوم می‌آورند. برای این که جلوی ورود و زیاد شدن مگس‌ها را بگیرید، حتما باید به چند نکته مهم توجه کنید. ما در این نوشتار نه تنها به 5 دلیل زیاد شدن مگس در خانه پرداخته‌ایم، بلکه سعی کرده ایم در مورد از بین بردن و جلوگیری از ورودشان به خانه‌هایتان نیز توضیح دهیم.

شما فریب طول عمر کوتاه آن‌ها را می‌خورید

شما فریب طول عمر کوتاه آن‌ها را می‌خورید

یک مگس خانگی بالغ حدود 15 تا 30 روز عمر می‌کند. گاهی اوقات زمانی که فکر می‌کنید قرار نیست مگس‌ها از خانه‌تان بیرون بروند، به طول عمر کوتاه‌شان دل خوش می‌کنید.

با این حال، هرگز چنین نیست. در دوره زمانی که یک مگس بالغ زنده می‌ماند، هر روز به تولید مثل ادامه می‌دهد و تخم‌های زیادی می‌گذارد که در مدت زمان خیلی کوتاه جایگزین مگس‌های قبلی می‌شوند. در حالی که امیدوارید مگس‌ها بمیرند، آن‌ها به رشد خود ادامه می‌دهند و قبل از این که متوجه شوید، همه خانه‌تان پر از مگس می‌شود.

علت زیاد شدن مگس در خانه: مگس بالغ تولید مثل می‌کند

بدترین ویژگی مگس خانگی این است که تا زمان زنده بودن‌شان به تولد مثل ادامه می‌دهند. آن‌ها می‌توانند در یک زمان حدود 150 تخم بگذارد و در طول عمر خود ظرفیت 5 تا 6 بار تخم گذاری را دارند. این بدان معناست که یک مگس می‌تواند بیش از 100 تخم بگذارد و صد برابر شود. چیزی که شما فقط به عنوان یک موجود کوچک می‌بینید، می‌تواند با سرعت یک گلوله چند برابر شود.

مکان های گرم به آن‌ها کمک می‌کنند زنده بمانند

تخم‌های مگس‌های بالغ در شرایط خاصی زنده می‌مانند و به لارو تبدیل می‌شوند. به طور کلی، شرایط گرم و دمای بالا باعث رشد مگس‌ها می‌شود.

هنگامی که متوجه افزایش تعداد مگس‌ها در خانه خود شدید، دمای خانه‌تان را بررسی کنید تا از تکثیر مگس‌ها  در مرحله اولیه جلوگیری کنید. در غیر این صورت اگر آن‌ها به مگس‌های بالغ تبدیل شوند، هیچ کاری به جز کشتن آن‌ها با آفت کش‌ها وجود ندارد.

آلودگی اطراف خانه‌تان را پاک کنید

آلودگی اطراف خانه‌تان را پاک کنید

مگس خانگی بالغ در محیط آلوده و کثیف تخم می‌گذارد و لارو در اطراف گند آب و زباله‌ها رشد می‌کند. بنابراین، اگر سطل زباله نزدیک در دارید یا اگر سطل زباله شما شکسته و نشتی دارد یا حتی آب ایستاده اطراف خانه‌تان وجود دارد، خیلی سریع دست به کار شوید، و مشکل را حل کنید.

حتی مقداری از غذای فاسد و مانده روز قبل هم می‌تواند به ورود مگس‌ها به خانه‌تان کمک کند. فراموش نکنید که سطل زباله‌های پر، غذاهای مانده و بدون درب هم مکان مناسب برای رشد مگس‌های خانگی است.

نکات محافظتی برای دفع مگس‌ها را جدی نمی‌گیرید

شما باید کارهای بیشتری برای جلوگیری از ورود مگس‌ها به خانه‌تان انجام دهید. برای از بین بردن و دفع کامل آن‌ها، باید از ابزارهایی برای کشتن مگس‌های بالغ استفاده کنید و مطمئن شوید که آن‌ها زمان زیادی برای تولید مثل و تخم گذاری در خانه ندارند. اقدامات پیشگیرانه مناسب را برای جلوگیری از رشد مگس‌های بالغ انجام دهید و مدت زیادی از شر آن‌ها خلاص شوید.

منبع: خبرنامه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها